ویکی The Last of Us

بر پایه سیستم حالت روشن حالت تاریک

مبتلا شده

اشتراک‌گذاری
مبتلا شده
استاکر، یکی از سطوح ابتلا

آلوده شده یا مبتلا شده (The Infected) به افرادی اطلاق می‌شود که به واسطه‌ی عفونت مغزی کوردیسپس آلوده شده‌اند و به فرم‌های جدید و وحشتناکی جهش یافته‌اند. در نتیجه افراد مبتلا شده دارای خصومت بالایی هستند و به هر انسان غیرآلوده‌ای حمله می‌کنند.

مبتلا شدگان یکی از دشمنان اصلی در The Last of Us ،Left Behind، و The Last of Us Part II هستند.

نگاه کلی

آلوده شده‌ها نتیجه‌ی شیوع ناگهانی قارچ‌های جهش یافته سرچماقی هستند که در حال حاضر صرفا بر انسان‌ها تاثیر می‌گذارد. طبق گزارش‌ها، این قارچ در محصولات زراعی آمریکای جنوبی ریشه دارد. روزنامه‌های مختلف در مقدمه بازی این ادعا را تائید کرده‌اند. این قارچ مغز انسان را آلوده می‌کند و درون بافت آن رشد پیدا می‌کند و سلول‌های مغز را می‌کشد. این موضوع باعث پاک شدن خاطرات آن‌ها می‌شود و آن‌ها را به  نوعی جنون می‌رساند. غرایز آن‌ها دچار تحول می‌شود و تنها هدف گسترش آلودگی به دیگران می‌شود. این قارچ سرانجام میزبان خود را می‌کشد و سپس با رشد کردن از بدن میزبان بیرون می‌آید تا تخم‌های قارچ را گسترش دهد.

واکنش عمومی نسبت به مبتلا شدگان فاجعه‌بار بوده است. با توجه به این که این قارچ‌های مصیبت‌بار اکثریت جمعیت جهان را تحت تاثیر قرار دادند، شیوع در سراسر جهان باعث تجزیه و نابودی جوامع شده است. شکست اجرای حکومت نظامی در مهار شیوع، و افزایش برخوردهای خشن ارتش برای سانسور اطلاعات و انقراض تقریبی بشریت از دیگر اقدامات فجیع بوده است.

در مقطعی یک گروه شبه نظامی تحت عنوان فایرفلایز در پاسخ به تشکیل فدرا و استبداد ارتش شکل گرفت که جنگی بی‌فایده را علیه دولت ناکارآمد انجام دادند. آنها معتقد بودند که با مطالعه قارچ‌ها و میزبان‌ها می‌توان واکسنی برای مقابله با آلودگی توسعه داد.

افرادی که از آلودگی پاک هستند توسط حکومت نظامی به یک منطقه قرنطینه فرستاده می‌شوند. ارتش در مقطعی نواحی خارج از مناطق قرنطینه را بمباران کرد تا افراد آلوده و کسانی که مظنون به آلودگی بودند از بین بروند.

انواع و مراحل آلودگی

عفونت شامل چند مرحله است و فرد آلوده شده با مرور زمان این مراحل را پشت سر می‌گذارد. این مراحل به ترتیب زیر هستند که اولین مرحله ضعیف‌ترین و آخرین مرحله قوی‌ترین نوع محسوب می‌شود.

  • رانرها (Runners): رانرها افرادی هستند که اخیرا به عفونت مبتلا شده‌اند. خصوصیات آن‌ها سرعت بالا، حملات کند و تمایل به حمله دسته‌ای است.
  • استاکرها (Stalkers): استالکرها افرادی هستند که بین دو هفته تا یک سال است که مبتلا شده‌اند. آن‌ها در تاریکی پنهان می‌شوند و در لحظات مناسب حمله می‌کنند.
  • کلیکرها (Clickers): کلیکرها افرادی هستند که حداقل یک سال است که مبتلا شده‌اند. گذشت زمان طولانی باعث شده است که قارچ در سراسر بدن آنها پخش شود و آنها را نابینا کند. از این رو آن‌ها به وسیله پژواک‌یابی طعمه خود را پیدا می‌کنند. با این حال این قارچ به آنها قدرت بیشتری بخشیده است و آنها را به دشمنان ترسناکی در نبردها تبدیل کرده است.
  • بلوترها (Bloaters): بلوترها چند سالی است که مبتلا شده‌اند. قارچ باعث شده است تا آن‌ها آهسته و کور شوند، اما از طرفی رشد قارچ به یک پوشش زرهی بسیار قوی و انعطاف‌پذیر تبدیل شده است. بلوترها همچنین می‌توانند قارچ‌ها را از بدن خود جدا کرده و به عنوان بمب هاگ استفاده کنند و آن‌ها را به سمت دشمنان خود پرتاب کنند. رشد قارچی زیاد، آن‌ها را در برابر آتش آسیب‌پذیر کرده است.
  • شمبلرها (Shamblers): شمبلرها افرادی هستند که برای چندین سال آلوده شده‌اند و معمولا در مناطق پر آب حاضر هستند. در حالی که از نظر فیزیکی به اندازه  کلیکرها یا بلوترها قدرتمند نیستند اما قادرند طعمه را بگیرند و با بیرون راندن ابرهای هاگ از بدن خود می‌توانند باعث سوختگی اسیدی روی پوست طعمه شوند. هنگامی که آن‌ها کشته می‌شوند، هاگ‌هایی را در اثر انفجار در هوا پخش می‌کنند.
  • رت کینگ (Rat King): رت کینگ سطحی منحصر از یک مبتلا شده است که پس از بیست عفونت در بیمارستان سیاتل شکل گرفته است. این موجود از ترکیب چندین مبتلا شده در یک توده تشکیل شده است و از نظر قدرت و اندازه بسیار عظیم است و می‌تواند آسیب‌های زیادی شامل آتش، بمب و گلوله را تحمل کند. رت کینگ حتی پس از آسیب زیاد نمی‌میرد، بلکه قسمت‌های مختلف آن شروع به جدا شدن از توده اصلی می‌کنند و به طور جداگانه حمله می‌کنند.
صفحات دیگر