ویکی جنگ ستارگان

بر پایه سیستم حالت روشن حالت تاریک

کاسیان جرون اندور

اشتراک‌گذاری

کاسیان جرون اندور

Cassian Jeron Andor

کاسیان جرون اندور - جنگ ستارگان

خاستگاه

کناری
فریکس

تولد

پیش از ۳۳ ق.ن.ی، کناری

مرگ

۰ ق.ن.ی، اسکاریف

نژاد

انسان (کناری)

جنسیت

مذکر

وابسته به

خانواده اندور
- یک گروه شورشی
- تیم نفوذ شورشیان آلدهانی
واحد پنج-دو-دی
- سرویس اطلاعاتی اتحاد شورشی
- ارتش اتحاد
- روگ وان

کاسیان جرون اندور (Cassian Jeron Andor) یک مامور از اتحاد بازیابی جمهوری بود که به خاطر فداکاری‌اش در نبرد اسکاریف به منظور حفظ امنیت طرح‌های ستاره مرگ متعلق به امپراتوری کهکشانی، به عنوان یک قهرمان در خاطرات باقی ماند. اندور یک جاسوس و قاتل مورد احترام در میان شورشیان و فردی مورد اعتماد برای فرماندهی عالی اتحاد بود و ماموریت‌های سرویس اطلاعات اتحاد را رهبری می‌کرد.

او در اصل پسری به نام کاسا از سیاره کناری بود. او به واسطه‌ی یک فضاپیمای متعلق به جمهوری که قبل از جنگ‌های کلون توسط قاچاقچیان کلم و ماروا اندور در سیاره خاستگاه او سقوط کرده بود، نجات یافت. پس از آن، این پسر کاسیان اندور نام گرفت و یک هویت جعلی به او داده شد که خاستگاهش را سیاره فست می‌دانست و او در بخش تجارت آزاد سیاره فریگس ساکن شد. اندور در نهایت به جنگ علیه امپراتوری کشیده شد و به عنوان یک جاسوس، قاتل، سرباز و خلبان ماهر مشغول به کار شد و ماموریت‌های شورشی بسیاری را انجام داد. قبل از پیوستن رسمی به شورشیان، او برای مدتی با نام مستعار کیف گیرگو و به عنوان یک گردشگر در سیاره نیاموس حضور یافت.

در تاریخ ۰ ق.ن.ی، اندور کاپیتان اطلاعات اتحاد بود و به او ماموریت یافت تا در «عملیات شکست» کمک کند؛ ماموریتی با هدف استخراج دانشمند امپراتوری گیلن والتون ارسو که مسئول توسعه یک ابرسلاح مخفی امپراتوری به نام «قاتل سیاره» بود. ارسو یک خلبان باری به نام بودی روک را مأمور کرده بود تا پیامی را در مورد این سلاح به رهبر شورشیان یعنی ساو گررا در قمر جدا برساند. اندور همراه با دروید همراه خود به نام K-2SO، و دختر گیلن، جین ارسو، به شهر جدها سفر کردند و با دو نگهبان محلی از ویلز آشنا شدند.

با این حال، اندور درگیر مسئله‌ای شد؛ جین ارسو ادعا کرد که پدرش، طبق پیامی که دریافت کرده، مافوق امپراتوری خود را فریب داده است و نقصی مهلک در ستاره مرگ ایجاد کرده است، نقصی که شورشیان می‌توانستند از آن برای از بین بردن کامل سلاح استفاده کنند. اندور در حالی که گیلن ارسو در محدوده تیراندازی او بود تردید کرد. در همین حین نیروهای کمکی شورشیان تأسیسات امپراتوری را بمباران کردند و پدر جین را کشتند. پس از اینکه اندور جین ارسو را از مرکز ویران شده بیرون کشید و این گروه با عجله با یک وسیله نقلیه امپراتوری فرار کردند، شورشیان گرد هم آمدند تا در مورد تهدید ستاره مرگ در قلعه پنهان خود در قمر یاوین ۴ صحبت کنند. زمانی که فرماندهی عالی اتحاد طرح جین ارسو برای ربودن طرح‌های ستاره مرگ از یک تاسیسات امپراتوری در اسکاریف را رد کرد، اندور تیمی از سربازان را گرد هم آورد که می‌خواستند به میل خود عمل کنند و از اظهارات ارسو الهام گرفته بودند.

یک تیم شورشی با نام روگ متشکل از اندور، ارسو، K-2SO، روک، ایموه، مالبس و گروهبان ملشی تشکیل شد که هدفش سرقت طرح‌های ستاره مرگ بود. اندور، ارسو و K-2SO به داخل برج سیتادل در پایگاه اسکاریف نفوذ کردند، در حالی که ملشی با کاشت چاشنی‌ها و درگیر شدن با پادگان امپراتوری، بخش اعظمی از نیروهای خود را صرف هرج و مرج در اطراف این پایگاه کرد. پس از ورود ناوگان اتحاد به مدار اسکاریف، اندور و روگ وان از ناوگان درخواست کردند تا سپر سیاره‌ای را مختل کنند تا آن‌ها بتوانند طرح‌های ستاره مرگ را به ناوگان ارسال کنند. اگرچه شورشیان در انتقال طرح‌ها موفق شدند، اما ستاره مرگ به اسکاریف آمد و به پایگاه امپراتوری شلیک کرد. کاسیان اندور و جین ارسو در آخرین لحظات عمر خود در سواحل اسکاریف یکدیگر را در آغوش گرفتند. به لطف تلاش‌های روگ وان، اتحاد از طرح‌های به دست آمده برای شناسایی نقطه ضعف نشان‌گذاری شده توسط گیلن ارسو استفاده کرد و ستاره مرگ را نابود کرد.

صفحات دیگر