ویکی جنگ ستارگان

بر پایه سیستم حالت روشن حالت تاریک

گیلن والتون ارسو

اشتراک‌گذاری

گیلن والتون ارسو

Galen Walton Erso

گیلن والتون ارسو - جنگ ستارگان

خاستگاه

گرینج

تولد

۵۶ ق.ن.ی، گرینج

مرگ

۰ ق.ن.ی، ایدو

نژاد

انسان

جنسیت

مذکر

وابسته به

تیم میدانی گیلن ارسو
صنایع زرپن
هلیکال هایپرکام
- ابتکار تارکین

گیلن والتون ارسو (Galen Walton Erso) یک دانشمند و متصدی کهکشانی در زمینه‌ی کریستالوگرافی و غنی‌سازی انرژی بود. ارسو که در سیاره گرینج (Grange) به دنیا آمد، به برنامه آینده جمهوری دعوت شد، جایی که مهارت و هوش او در نهایت منجر به تبدیل شدن به یک مؤلفه مهم در توسعه ایستگاه نبرد سیار ستاره مرگ DS-1 شد. گیلن یک ریاضی‌دان، نظریه‌پرداز، و فیزیک‌دان تجربی با استعداد و مشهور بود. او برنده جوایز مختلفی شده بود.

پس از ترک پروژه جاه‌طلبانه ستاره مرگ امپراتوری کهکشانی و مخفی شدن در سیاره لاهمو، در نهایت او توسط دوست و همکار قدیمی‌اش یعنی اورسون کرنیک گرفتار شد و همچنین همر او یعنی لیرا کشته شد. در همین زمان، دختر او به نام جین فرار کرد و توسط ساو گررا بزرگ شد. ارسو در تکمیل پروژه سلاح ستاره مرگ در چند سال بعد نقش اساسی داشت، اما او مخفیانه یک ضعف پنهان را در ایستگاه نبرد ایجاد کرد.

ارسو در تلاش برای ارسال این خبر به شورشیان علیه امپراتوری، از یک خلبان باری به نام روک کمک گرفت که در نهایت توسط پارتیزان‌های جررا دستگیر شد، و این پیام را به جررا رساند. جین نیز شاهد این پیام بود، کسی که از زندان امپراتوری ووبانی توسط شورشیان نجات یافته بود. سرانجام یک گروه شورشی شامل ارسو و کاپیتان کاسیان اندور به ایدو سفر کردند، جایی که کرنیک با اطلاع از فریب ارسو، با او و تیمش روبرو شدند. ارسو به فریب خود اعتراف کرد اما پس از آن بر اثر بمب‌های پرتاب شده از جنگنده متعلق به اتحاد به طور مرگبار زخمی شد. ارسو در حین مرگ دوباره به دخترش جین پیوست و در آغوش او جان داد.

صفحات دیگر