ویکی جنگ ستارگان

بر پایه سیستم حالت روشن حالت تاریک

جنگ محفل نخست-مقاومت

اشتراک‌گذاری

جنگ محفل نخست-مقاومت

First Order/Resistance War

جنگ محفل نخست-مقاومت - جنگ ستارگان

شروع

۳۴ ب.ن.ی، فاجعه هوسنین

پایان

۳۵ ب.ن.ی، نبرد اکسگول

نتیجه

پیروزی مقاومت
- مرگ اسنوک، بن سولو، و دارث سیدیوس
- نابودی سیت ابدی و محفل نهایی

جناح‌ها

جناح اول:
محفل نخست
شوالیه‌های رن
سیت ابدی
جناح دوم:
مقاومت
محفل جدای
باند واربرد (اوایل)

جنگ محفل نخست-مقاومت (First Order/Resistance War) جنگی میان محفل نخست و مقاومت بود که با تشدید جنگ سرد بین این دو جناح شروع شد و هدف از آن کنترل بر کهکشان بود. محفل نخست جانشینی برای امپراتوری کهکشانی بود که از مناطق ناشناخته کهکشان شکل گرفته بود و قصدش فتح کهکشان بود. در مقابل مقاومت برای حفظ دموکراسی که جمهوری جدید آن را بازیابی کرده بود مبارزه می‌کرد.

این جنگ در سال ۳۴ ب.ن.ی شروع شد، زمانی که محفل نخست از ابرسلاح خود روی پایگاه استارکیلر استفاده کرد و طی شلیکی سامانه هوسنین و سنای کهکشانی را نابود کرد. مدت کوتاهی پس از آن مقاومت یک حمله را به مقر محفل نخست انجام داد و آنجا را تخریب کرد. با این حال جمهوری جدید فرو پاشید و محفل نخست پیگیر تصاحب کردن کنترل نظامی کهکشان شد.

با نابودی جمهوری جدید، مقاومت بقای خود را حفظ کرد. این گروه از دست محفل نخست به فضا فرار کرد. در مقطعی اسنوک، رهبر عالی محفل نخست توسط شاگردش کایلو رن کشته شد و رن خودش جای او را گرفت. در همین حین لوک اسکای‌واکر، استاد جدای متقاعد شد تا برای مبارزه در مسیر آزادی کهکشان بازگردد. اسکای‌واکر در طول نبرد کریت، برای این که زمان بیشتری را برای فرار مقاومت محیا کند خودش را قربانی کرد.

پس از آن کایلو رن متوجه تولد دوباره ارباب تاریکی یعنی دارث سیدیوس شد. این امپراتور سابق به همراه فرقه سیت روی سیاره اکسگول حاضر بودند و یک ناوگان بسیار بزرگ به نام محفل نهایی را ایجاد کرده بودند. رن سرانجام اقدام به ترک محفل نخست کرد و ژنرال انریک پراید که یک کهنه‌کار از امپراتوری قدیم بود به نیروهای سیدیوس پیوست. در نبرد اکسگول مقاومت با کمک ناوگان اهالی کهکشان قادر به شکست دادن محفل نهایی شدند و ری که آخرین فرد از محفل جدای بود موفق شد به کمک نیروی روح جدای‌های گذشته دارث سیدیوس را شکست دهد، اما او جان خود را در این رویداد از دست داد. با این حال بن سولو که به جنبه‌ی روشنایی نیرو بازگشته بود جانش را برای احیای ری فدا کرد تا راه جدای ادامه پیدا کند. پیروزی مقاومت باعث شورشی گسترده علیه محفل نخست در سراسر کهکشان شد.

صفحات دیگر