ویکی وان پیس

بر پایه سیستم حالت روشن حالت تاریک

تونی تونی چوپر

اشتراک‌گذاری

تونی تونی چوپر

Tony Tony Chopper

تونی تونی چوپر - وان پیس

پیشه

دکتر، دزد دریایی

خاستگاه

گرند لاین (جزیره درام)

سکونت

جزیره‌ی درام (قبلاً)
پارسال تورینو (قبلا، موقتی)

لقب

عشق پشمک

سن

۱۵ (در آغاز)
۱۷ (بعد از تایم‌اسکیپ)

جایزه تعیین شده

۱٬۰۰۰ بلی

میوه‌ی شیطانی

هیتو هیتو نو می (به معنی انسان)

نوع میوه

اولین نمایش

چپتر ۱۳۴
قسمت ۸۱

صداپیشه

ایکوئه اوتانی
کازوئه ایکورا (قسمت ۲۵۴-۲۶۴، فیلم ۷)

تونی تونی چوپر (Tony Tony Chopper) که همچنین با نام چوپر عشق پشمک شناخته می‌شود، دکتر دزدان دریایی کلاه حصیری است.

چوپر یک گوزن شمالی است که میوه‌ی شیطانی هیتو هیتو را خورده است. این میوه به او اجازه می‌دهد تا با اراده‌ی خود به یک انسان یا ترکیب انسان-گوزن تغییر شکل دهد. او اهل جزیره‌ی درام است و در آنجا یاد گرفته که چطور یک دکتر باشد. او تنها عضو گروه کلاه حصیری‌ها است که در گرند لاین بزرگ شده است. رویای او تبدیل شدن به دکتری است که بتواند همه‌ی بیماری‌ها را درمان کند و برای این هدف قصد دارد به سراسر دنیا سفر کند.

او ششمین عضو دزدان دریایی کلاه حصیری و جوان‌ترین عضو گروه محسوب می‌شود. جایزه‌ی اولیه تعیین شده برای او تنها ۵۰ بلی بود، چرا که او به اشتباه به عنوان حیوان دست‌آموز این گروه پنداشته شده است.

تاریخچه

چوپر در اصل یک گوزن شمالی با یک بینی آبی رنگ عجیب بود که همین تفاوت باعث شد او توسط گوزن‌های شمالی دیگر حتی والدینش رانده شود (و همیشه او را مجبور بود از دور گله آن‌ها را دنبال کند). هنگامی که این گوزن جوان میوه هیتو هیتو را خورد، گله او را محروم کرد و او از گله خارج شد. متاسفانه تلاش‌های او برای برقراری ارتباط با انسان‌ها در جزیره درام فاجعه‌بار بود و روستاییان او را با یک هیولای یتی اشتباه می‌گرفتند و به او شلیک می‌کردند.

تونی تونی چوپر
چوپر از گله‌ی خود رانده می‌شود.

او در مقطعی توسط دکتر هیریلوک نجات یافت، کسی که به او نامی داد و او را به عنوان دوست و «دستیار» خود پذیرفت. اگرچه اعمال چوپر از نظر پزشکی مورد تردید بود، اما هیریلوک به الگوی چوپر تبدیل شد. هیریلوک به چوپر فلسفه زندگی کردن (که همه بیماری‌ها را می‌توان درمان کرد) را آموزش داد. این دو از خانه‌ای به خانه‌ای دیگر می‌رفتند و در سراسر کشور به درمان می‌پرداختند، و این در حالی بود که در کشور آن‌ها فعالیت تمام پزشکان توسط پادشاه واپول ممنوع شده بود.

وقتی وضعیت سلامتی هیریلوک بدتر شد، چوپر دوباره در سرما رها شد، چرا که این پیرمرد نمی‌خواست چپتر مرگش را ببیند. چوپر پس از پی بردن به بیماری هیریلوک به او قول داد که درمانی برای مربی خود و تنها دوستش پیدا کند. او به زودی درمانی را که به دنبال آن بود یافت که آمیوداک نام داشت و نوعی قارچ ویژه بود. چوپر با شنیدن این که برخی روستاییان گفته بودند نوع خاصی از قارچ می‌تواند هر بیماری را درمان کند، تصمیم گرفت کتاب پزشکی هیریلوک را بدزدد تا قارچ معجزه آسا را ​​پیدا کند. سفر سخت و دشوار چپتر موفقیت‌آمیز بود، گرچه او جان خود را به خطر انداخت و صدمات زیادی متحمل شد. او برای رسیدن به قارچ که در بالای صخره‌ای رشد می‌کرد، مجبور شد از قلمروی گله قدیمی خود عبور کند.

بیشتر گله متوقف شده بود و با تمسخری خاموش به او خیره شده بود. رهبر گله که پیشانی‌اش از زخم‌های نبرد پوشانده شده بود، تصمیم گرفت تا چوپر را به خاطر بازگشت پس از بیرون رانده شدن بکشد. او با خشم و تعصب به چوپر حمله کرد و چوپر مجبور به مبارزه شد. اگرچه چوپر رهبر گله را کنار زد، اما این گوزن بلند شد و از پشت به او حمله کرد. چوپر درگیر نبرد شدیدی شد و پیروز شد و سرانجام قادر به دستیابی به آمیوداک شد. او به سختی و با ضعف شدید به سوی هیریلوک بازگشت. شاخ چپ او و پای چپش شکسته شده بود و کبودی‌ها و زخم‌های زیادی روی بدن او بود. اگرچه چوپر پس از درمان هیریلوک بهبودی کامل یافت و شاخ کوبیده خود را دوباره با یک بند فلزی وصل کرد، اما برای هیریلوک دردناک بود که ببیند پسرش چگونه به طرز وحشتناکی به خاطر او مورد ضرب و شتم قرار گرفته است.

تونی تونی چوپر
بعد از آوردن قارچ آمیوداک، چوپر توسط دکتر هیریلوک در آغوش گرفته می‌شود.

هیریلوک، غرق در اشک برای سپاسگزاری قارچ را خورد تا عشق و قدردانی خود را به چوپر نشان دهد (با وجود این که می‌دانست که این امر به زندگی او خاتمه می‌دهد) اما چوپر بعدا از طریق دکتر کورها متوجه شد که به هیریلوک یک سم کشنده داده است. اما به هر حال برای هیریلوک دیگری عمر نمانده بود. او اعلام کرد که زندگی فوق العاده‌ای داشته است و پس از تشکر از چوپر، خود را با انفجاری در خارج از قلعه درام منفجر کرد (تا چوپر متوجه مرگ او در اثر سم نشود). چوپر که برای نجات او آمده بود، از مرگ هیریلوک بسیار ناراحت بود و چنان عصبانی بود که وقتی واپول آن را مسخره کرد، او کاملا خشمگین شد و سعی کرد به او حمله کند. او تمام کنترل خود را از دست داد و به یک جانور وحشتناک تبدیل شد که با غرشی به سمت واپول دوید. دالتون که آخرین کلمات هیریلوک را شنیده بود متوجه شد که این هیولا همان کسی است که دکتر او را پسرش خطاب کرده بود، و سپس چوپر را متوقف کرد. دالتون سپس با چشمانی اشکبار به او گفت که از کسانی که مرگ هیریلوک را به تمسخر گرفته‌اند عذرخواهی می‌کند اما اگر چوپر نتواند او را شکست دهد، واپول را هم نخواهد توانست. چوپر خشمگین آنجا را ترک کرد و به سوی کورها رفت. او که به شدت گریه می‌کرد از کورها التماس کرد که به او پزشکی را آموزش دهد و سوگند خورد که روزی پزشک بزرگی شود.

کورها شش سال بعدی را به آموزش  چوپر پرداخت و چوپر تا آنجا که می‌توانست تلاش کرد تا بتواند مانند الگوی خود یعنی هیریلوک شود. به دنبال حمله دزدان دریایی ریش سیاه به جزیره درام، واپول و نیروهایش که به شکلی ناجوانمردانه فرار کردند. در آن زمان چوپر و کورها در یک قلعه متروکه اقامت داشتند و گاهی از کوه پایین می‌آمدند تا اگر کسی نیاز به مراقبت پزشکی داشت، رسیدگی کنند (هرچند که کورها مبالغ زیادی می‌خواست).

با افزایش مطالعات چوپر، او سرانجام داروی «رامبل بال» را توسعه داد که می‌توانست اصلاحاتی در توانایی‌های دگرگونی میوه شیطانی زوئن ایجاد کند و چهار فرم اضافه را برای او فراهم کند. با این حال، در طی یک آزمایش او سه توپ رامبل را به طور همزمان مصرف کرد و ناخواسته به شکل یک «هیولای» غیرقابل کنترل درآمد که هیاهویی را به پا کرد و تقریبا یک روستا را کاملا از بین برد، اگرچه خوشبختانه هیچ کس کشته نشد. پس از آن چوپر در یکی از تخت‌های بیمارستان کورها به طور بانداژ شده بیدار شد و هیچ خاطره‌ای از اتفاقات رخ داده به یاد نداشت. پس از گفتگویی با کورها او قول داد که در مورد استفاده از فرم‌ها در برابر دوستان، دشمنان و حتی خودش مراقب بیشتری بکند و این که هرگز شکل هیولایی خود را آزاد نکند.

قدرت‌ها و توانایی‌ها

به طور معمول در مورد دکترها نادر است که نقش‌هایی غیر از موارد پزشکی را انجام دهند اما چوپر به عنوان پزشک دزدان دریایی کلاه حصیری، مسئولیت‌هایش فقط به پزشکی محدود نمی‌شود.

او گاهی اوقات وظایفی مانند هدایت کشتی را به عنوان سکاندار غیررسمی انجام می‌داد و در طول نبردها نیز می‌تواند نقش یک مبارز فیزیکی برای حمایت از دوستان را ایفا کند.

با این حال او به دلیل فقدان تجربه جنگی یا آموزش رسمی (و همچنین اثر محدودیت رامبل بال) در ابتدا به همراه نامی و اوسوپ به عنوان «سه عضو ضعیف» در نظر گرفته می‌شد. با این حال نشان داده شد که او پس از دو سال آموزش در پادشاهی تورینو بسیار توانمندتر شده است.

با وجود رفتار بیمناک همیشگی‌اش، اما چوپر نشان داده است که اراده‌ای قوی دارد چرا که در برابر انفجار هاکی هائوشوکو از طرف بیگ مام مقاومت کرد.

زمان جانوری

از آنجا که چوپر در اصل یک حیوان است، او می‌تواند حیوانات دیگر را درک کند و با آن‌ها ارتباط برقرار کند. بنابراین این به او اجازه می‌دهد تا به عنوان مترجم بین حیوانات و انسان‌ها عمل کند.

تخصص پزشکی

تونی تونی چوپر
چوپر در حال آماده‌سازی دارو

چوپر زیر نظر دکتر کورها، یکی از بهترین پزشکان پادشاهی درام آموزش دیده است. او یک پزشک فوق العاده است که دانش فوق العاده‌ای در زمینه پزشکی و داروها دارد و همچنین امکان تهیه‌ی بیشتر داروها و پمادها را دارد. میوه‌ها، گیاهان، ریشه‌ها و سبزیجات معمولا عناصر مورد استفاده او هستند که در جزایر یافت می‌شوند. او همچنین توانایی انجام عمل جراحی و احیای افراد را دارد. به طور کلی چوپر قادر است حتی وحشتناک‌ترین آسیب‌ها را درمان کند.

در طول دو سالی که او در پادشاهی تورینو وقتش رات صرف مطالعه‌ی کتاب‌های قبیله تورینو در مورد گیاه‌شناسی کرد، دانش او در مورد داروشناسی بسیار افزایش یافت و به این ترتیب دامنه مهارت‌های درمانی او به عنوان یک پزشک به طرز چشمگیری گسترش پیدا کرد. بزرگ‌ترین نمونه آن در طول آرک زو رقم خورد که چوپر با کمک پزشکان قبیله مینک توانست از مهارت‌های خود در درمان فیل غول‌پیکر هزار ساله زونیشا استفاده کند.

میوه شیطانی

تونی تونی چوپر
چوپر در فرم انسانی خود

چوپر هیتو هیتو نو می را مصرف کرده است، یک میوه شیطانی از نوع زوئن که به او اجازه می‌دهد به دلخواه به یک انسان یا هیبرید گوزن-انسان تبدیل شود. همچنین این میوه به او هوشی در سطح انسان و توانایی صحبت کردن به زبان انسان را داده است. او امکان این را دارد که روی دو پای خود راه برود و اشیا را در دست‌هایش نگه دارد. این قدرت همان چیزی است که به چوپر اجازه داد تا یک پزشک شود و در مورد پزشکی بیاموزد، چیزی که برای یک گوزن شمالی غیرممکن بود.

در حالی که چوپر معمولا در شکل هیبریدی خود دیده می‌شود، اما گاهی اوقات به شکل انسانی خود نیز تبدیل می‌شود تا با انسان‌ها سازگارتر شود، که اغلب در این هدف موفق نمی‌شود چرا که فرم انسانی او بیشتر شبیه به یک میمون انسان‌نما است.

از نظر مبارزه، فرم کامل انسانی او بسیار حجیم و قوی است و او می‌تواند از حملاتی مثل مشت و لگد استفاده کند که در فرم واقعی گوزن خود نمی‌تواند از آن‌ها بهره ببرد.

رامبل بال

تونی تونی چوپر
یک رامبل بال در دست چوپر

چوپر علاوه بر سه شکلی که به واسطه‌ی میوه شیطانی خود می‌تواند بگیرد، با تحقیقات خود دارویی به نام «رامبل بال» را نیز اختراع کرده است. این دارو قدرت تحول میوه شیطانی را دارد و به او امکان دسترسی به دگرگونی‌های اضافی را می‌دهد. اثر این دارو فقط سه دقیقه طول می‌کشد.

فرم‌های اضافی او عبارتند از:

  • فرم پرش: پاهای او را دراز و چابک می‌کند.
  • فرم نگهبان: خز او را به یک توپ محافظ از کرک تبدیل می‌کند.
  • فرم بازو: بازوهای او را حجیم و قوی می‌کند.
  • فرم شاخ: به او شاخ‌های بزرگ و قدرتمندی می‌دهد.

با توجه به خطر این دگرگونی، مصرف رامبل بال باید به دقت کنترل شود و به همین دلیل چوپر نمی‌تواند بیش از یک عدد از آن را در هر شش ساعت مصرف کند. اگر او دو واحد از این دارو را مصرف کند دگرگونی‌های اضافی پیدا می‌کند اما امکان انتخاب فرم را ندارد. اگر او سه واحد از آن را مصرف کند تبدیل به یک هیولای عظیم و فوق العاده قوی می‌شود که عقل خود را از دست داده و از کوره در رفته است. این شکل همچنین به مقادیر کشنده‌ای انرژی برای فعال ماندن نیاز دارد و چوپر در این فرم هم برای خودش و هم برای دیگران، شامل دوست و دشمنش خطرناک می‌شود.

پس از گذشت دو سال، چوپر توانایی دسترسی به فرم‌های اضافی در هر زمان و بدون محدودیت زمانی را پیدا کرد، بدون این که نیازی به مصرف رامبل بال داشته باشد. علاوه بر این، هر دو فرم شاخ و فرم نگهبان او به طور قابل توجهی توسعه یافتند. او همچنین یک تحول کاملا جدید به نام مورد کونگ فو را ایجاد کرد که در این حالت از مانورهای هنر رزمی استفاده می‌کند.

علاوه بر این او همچنین فرم هیولایی خود را توسعه داد. او اکنون برای ورود به این فرم تنها به یک رامبل بال نیاز دارد و می‌تواند کنترل خود را حفظ کند، چیزی که به او اجازه می‌دهد تا سه دقیقه در قدرتمندترین فرم خود بجنگد.

صفحات دیگر