ویکی ناروتو / بوروتو

بر پایه سیستم حالت روشن حالت تاریک

ای (رایکاگه چهارم)

اشتراک‌گذاری

ای

A

ای (رایکاگه چهارم) - ناروتو / بوروتو

سن

بخش دوم: ۴۷

پیشه

رایکاگه
رهبر عالی شینوبی متحد

وابسته به

کوموگاکوره
نیروهای شینوبی متحد

تیم

تیم مطیع کردن هشت-دم
ترکیب ای-بی

شریک

کیلر بی

درجه نینجا

بخش دوم: کاگه

خانواده

ای (پدر)
کیلر بی (برادرخوانده)
بلو بی (پسرعمو)

گونه طبیعت

رهاسازی برق
رهاسازی سنگ
رهاسازی آب

ای (A) رایکاگه چهارم دهکده کوموگاکوره است.

بیوگرافی

ای پسر رایکاگه سوم است، کسی که او را برای مقام رایکاگه چهارم آماده کرده بود. یکی از رسوم کوموگاکوره این است که رایکاگه باید یک هم‌تیمی داشته باشد و از آنجایی که ای خواهر و برادر خونی نداشت تصمیم گرفته شد تا از فرد دیگری برای این موضوع استفاده شود. بعد از جستجوی فراوان تنها یک بچه پیدا شد که توانایی برابری با قدرت ای و استفاده از «جوتسوی رهاسازی برق: کمند دوتایی» را داشت.

به این ترتیب نام این بچه بی (B) گذاشته شد و ای از آن پس با او پیمان برادری بست. در مقطعی او و بی به همراه عموی پسرعموی ای که جینچوریکی هشت-دم بود به ماموریتی رفتند. در هنگام این ماموریت او به ای گفت که کیلر بی باید فضای تهی ایجاد کرده را با چیزی پر کند و کیلر بی را به عنوان جینچوریکی بعدی انتخاب کرد.

ای رایکاگه چهارم
 ای و بی با هم برادر شدند

مدتی بعد پسر عموی ای یعنی بلو بی کنترل جانور را از دست داد. ای به عنوان بخشی از یک تیم ویژه وظیفه داشت تا هشت-دم را رام کند. در اقدامی برای اسیر کردن جانور،ای شاخ هشت-دم را برید. پس از آن رایکاگه سوم این جانور را به طور موقت مهر و موم کرد. بعد از این که کیلر بی به جینچوریکی هشت-دم تبدیل شد، ای به یاد حرف پسرعموی خود افتاد و امیدوار بود که کیلر بی بتواند آن فضای خالی را پر کند.

ای در مقطعی از جنگ جهانی شینوبی سوم برای اولین بار با میناتو نامیکازه روبرو شد. قبل از این که میناتو عقب نشینی کند، متوجه جینچوریکی بودن کیلر بی شد و به ای گفت که دیدار بعدی آن‌ها احتمالا در مقام کاگه خواهد بود. پس از آن آن‌ها چندین بار دیگر با هم مبارزه کردند.

وقتی پدر ای در جنگ مرد مقام رایکاگه به ای رسید. به دنبال این اتفاق ای به خاطر ترس از دست دادن بی، ادامه‌ی تمرینات او در تکنیک «رهاسازی برق: کمند» را ممنوع کرد و به او دستور داد تا تمریناتش در مورد تکنیک توپ جانور دم-دار را در دره‌ی ابر و برق انجام دهد. او همچنین رفت و آمد بی را محدود به دهکده کرد و در مقطعی دگرگونی کامل به فرم جانور دم-دار را برای او ممنوع کرد.

بعدها طی یک جلسه سران کاگه وقتی ایده نیروهای متحد شینوبی مطرح شد، دانزو برای رهبری کردن این اتحاد نازمد شده بود. ای از این بابت ناراضی و خشمگین بود اما قبل از این که بخواهد اعتراضی بکند، زتسو در محل آشکار شد و حضور ساسوکه اوچیها در محل را افشا کرد. ای به همراه افرادش برای ردگیری ساسوکه اقدام کرد. پس از یافتن او، ای و ساسوکه با هم درگیری سختی پیدا کردند و این درگیری با دخالت کازکاگه پنجم متوقف شد. این نبرد باعث شد تا ای دچار جراحاتی شود. پس از فرار ساسوکه، توبی خود را آشکار کرد. او از کاگه‌ها خواست تا دو جینچوریکی یعنی ناروتو و کیلر بی را تسلیم او کنند، اما ای و سایر کاگه‌ها این درخواست را با قاطعیت رد کردند. به دنبال این قضیه توبی شروع جنگ جهانی شینوبی چهارم را اعلام کرد.

پس از شکل‌گیری نیروهای شینوبی متحد، ای به رهبر عالی این اتحاد تبدیل شد و همه آماده جنگ پیش رو شدند. در طول این جنگ ای و سایر کاگه‌ها با مادارا مقابله کردند و علی‌رغم تلاش‌های بسیار اما از او شکست خوردند. با این حال آن‌ها خود را بازیابی کردند و در میدان نبرد به ادامه مبارزات خود پرداختند.

با اجرای تسوکیومی ابدی، ای و سایر مردم جهان در یک گنجوتسو گرفتار شدند اما در نهایت آن‌ها به واسطه تلاش‌های ناروتو و ساسوکه رهایی یافتند.

صفحات دیگر