بر پایه سیستم حالت روشن حالت تاریک

اوردررلم (Orderrealm)

اشتراک‌گذاری
اوردررلم (Orderrealm)
نقشه اوردررلم در Mortal Kombat: Deception

اوردررلم (Orderrealm) که به عنوان قلمروی نظم یا سیدو نیز شناخته می‌شود، یکی از شش قلمرو اصلی در جهان مورتال کمبت است.

درباره اوردررلم

اوردررلم (Orderrealm)
تمدن بسیار پیشرفته سیدو که به عنوان قلمروی نظم نیز شناخته می‌شود.

سیدو به عنوان نقطه مقابل کی‌آس‌رلم، مکانی است که قانون، نظم و ساختار بر هر چیز دیگری غالب است. اینجا دنیایی روشن، پیشرفته و بسیار متمدن است. این قلمرو شامل ارتفاعاتی متشکل از جاده‌های باریک و پل-مانند است. درختان بسیار بلندی از پایین جاده‌ها رشد می‌کنند و مایعی از فواره‌ها دیده می‌شود با وجود اینکه هیچ وسیله‌ای برای شکل‌گیری آن‌ها وجود ندارد. بسیاری از ساختمان‌ها بر روی گذرگاه‌های باریک قرار گرفته‌اند و ساکنان آن به خوبی با این شرایط سازگار هستند، زیرا هیچ‌کدام ترسی از سقوط ندارند. سیدو به شهرهای مختلفی تقسیم می‌شود که بر اساس رنگ انتخاب می‌شوند، مانند بلو تاون (آبی)، گرین تاون (سبز)، رد تاون (قرمز) و گلد تاون (طلایی).

سیدو یک کلمه ژاپنی به معنای «ساختار» است.

گونه های بومی قلمرو

اوردررلم (Orderrealm)
هرم مرکزی اوردررلم

تاکنون تنها گونه‌های شناخته شده ساکن اوردررلم، سیدان‌ها هستند. سیدان‌ها انسان‌نما هستند اما مانند بسیاری از گونه‌های دیگر در قلمرو مورتال کمبت قرابت بیشتری با جادو دارند و احتمالا طول عمر بیشتری دارند. آن‌ها نسبت به ساختار و سازماندهی وسواس دارند و همین باعث شده است که بیشتر به چیزهای انتزاعی اهمیت دهند تا به زندگی و مرگ، که به طور عجیبی آن‌ها را شبیه به اهالی کی‌آس‌رلم می‌کند. علیرغم دیدگاه برابری‌طلبانه و روشن جامعه، اما سیدان‌ها مردمی پرتنش هستند و بسیاری از آن‌ها نسبت به طبقه حاکم خود ملاحظاتی دارند، همانطور که جنبش مقاومت سیدان داریوس این موضوع را نشان داد. بسیاری از ساکنان نیز به خوبی با طبیعت قلمرو خود سازگار هستند، و اغلب مشغول به نظر می‌رسند. علیرغم قوانین سختگیرانه، برخی از شهروندان عادی (به استثنای جنبش مقاومت) همچنان مرتکب جنایات جدی مانند قتل می‌شوند.

حکومت

اوردررلم (Orderrealm)
ظاهر سیدو، قلمروی نظم در مورتال کمبت (۲۰۱۱)

به گفته نگهبانان سیدان، آزادی ممنوع است چرا که آزادی منجر به هرج و مرج می‌شود، هرج و مرج باعث آشوب می‌شود، و آشوب باعث رنج می‌شود. در نتیجه، سیدو قوانین سخت گیرانه‌ای را ابداع کرده است که این قلمرو را ایمن کند، اما سکونت در آن را دشوار کرده است. اگرچه بسیاری از سیدان‌ها در این قلمرو احساس امنیت می‌کنند، برخی معتقدند قوانین بسیار سخت‌گیرانه است، زیرا شهروندان سیدو ممکن است به دلیل نقض مقررات از رفت و آمد منع شوند. برخی جرم‌ها می‌تواند با مجازات سال‌ها زندان همراه باشد در حالی که این جرایم در میان سایر قلمروها و حتی برای برخی از شهروندان سیدان جزئی تلقی می‌شود. معلوم نیست که آیا سیدو حاکم واقعی داشته باشد یا نه. در پایان‌بندی شخصیت داریوس در Mortal Kombat: Deception، شوجینکو اشاره کرد که یک سنای سیدان وجود دارد. این بدان معناست که سیدو یک حکومت جمهوری است، هر چند که هیچ چیز در مورد دولت سیدان شفاف نیست. گارد سیدان گروهی از رزمندگان به رهبری هوتارو هستند که قانون را به هر شکلی که باشد اجرا می‌کنند و بزرگترین دشمن آن‌ها جنبش مقاومت است، انقلابیونی به رهبری داریوس که از سیاست‌های سختگیرانه قلمرو ناراضی هستند. سیدو علیرغم اینکه یک قلمرو امن است، اما یک درگیری دائمی بین گارد سیدان و مقاومت در آن وجود دارد، بنابراین شورش‌های زیادی توسط مقاومت اجرا می‌شود. هر دو طرف در درگیری‌های خود به یک اندازه بی‌رحم و فریبکار هستند.

ساکنان برجسته

دایرو
داریوس
هوتارو
فرماندار تالن
پارلوس سسینا
صفحات دیگر