ویکی مورتال کمبت

بر پایه سیستم حالت روشن حالت تاریک

ایکس-ری (X-Ray)

اشتراک‌گذاری
ایکس-ری (X-Ray)

حمله ایکس-ری (X-Ray) یک نوع حرکت ویژه است که اولین بار در مورتال کمبت (۲۰۱۱) معرفی شد.

شرح

این حرکات در برابر Super Moveها تخریب بسیار بیشتری را به حریف وارد می‌کنند. همانند نامشان این حرکات رشته‌ای از حملات هستند که با یک ایکس-ری نشان داده می‌شوند و به این سبب شکستگی استخوان‌ها و تخریب اندام‌ها در حین اجرای آن قابل مشاهده هستند. بازیکن برای اجرای یک ایکس-ری می‌بایست بار مربوط به آن که تحت عنوان Super Meter شناخته می‌شود را پر کند.

برخی از حرکات ایکس-ری برای اجرای موفقیت‌آمیز دارای شرایط خاص‌تری هستند. برای نمونه جانی کیج (در MK2011) و سونیا بلید (در MKX) باید این حرکت را در قالب یک ضد حمله انجام دهند، یعنی اجرای این حرکت باید لحظاتی پس از حمله‌ی حریف انجام شود. برخی دیگر از حرکات X-Ray نیز به یک موقعیت هوایی نیاز دارند. برای نمونه سایبر ساب-زیرو (MK2011) و تاکدا (MKX) برای اجرای ایکس-ری باید در هوا باشند.

در مورتال کمبت ۱۱، حرکات ایکس-ری با ضربات کشنده (Fatal Blows) جایگزین شدند. اگرچه این دو شباهت‌هایی با هم دارند اما بازیکن فقط در صورت پایین بودن سلامتی قادر به انجام ضربات کشنده است. همچنین در بازی MK11 نمودهای ایکس-ری در ضربات Krushing Blows (ضربات خردکننده) پدیدار شده‌اند.

تصاویر

ایکس-ری (X-Ray)
ایکس-ری (X-Ray)
صفحات دیگر