ویکی دنیای سینمایی مارول

بر پایه سیستم حالت روشن حالت تاریک

موبیوس ام. موبیوس

اشتراک‌گذاری

موبیوس ام. موبیوس

Mobius M. Mobius

موبیوس ام. موبیوس - دنیای سینمایی مارول

نام واقعی

دان

نام مستعار

موبیوس ام. موبیوس

گونه

انسان

جنسیت

مذکر

عنوان

مامور سازمان ناسازگاری زمانی (قبلا)
هانتر (قبلا)
تحلیلگر (قبلا)
کارمند نمونه ماه TVA

وابسته به

نمایش‌ها

بازیگر

اوون ویلسون

دان (Don) یک فروشنده در فروشگاه زنجیره‌ای بود که از خط زمانی مقدس منشعب شد. همین باعث شد تا و توسط «او که باقی می‌ماند» ربوده شود و حافظه‌اش پاک شود. پس از آن او تحت نام موبیوس ام. موبیوس (Mobius M. Mobius) به عنوان تحلیلگر به سازمان ناسازگاری زمانی (TVA) پیوست و به پژوهش و تحلیل پیرامون مجرمان زمانی خطرناک و ویژه پرداخت. او در مقطعی مسئول رسیدگی به یک متغیر از لوکی به نام سیلوی لافی‌دوتیر شد، کسی که ماموران TVA را کشته بود. موبیوس در طول این ماموریت اقدام به استخدام یک متغیر دیگر از لوکی کرد به این امید که بتواند با کمک او از اقدامات سیلوی جلوگیری کند. در ابتدا نوعی رابطه‌ی دوستانه بین این دو برقرار شد تا این که لوکی متغیر به سیلوی پیوست و به ماموریت او کمک کرد. بعد از دستگیر شدن دوباره هر دو لوکی و با پی بردن موبیوس به این که او توسط TVA شست و شوی مغزی شده است، ماموران راوونا رنسلایر او را کاواک فرستادند. موبیوس سرانجام پس از فرار از خلا، به TVA بازگشت تا با رنسلایر مقابله کند. او شاهد شکسته شدن خط زمانی مقدس و منشعب شدن آن به چندجهانی بود.

مدتی پس از آن، موبیوس در مأموریت تعمیر تمپورال لوم مشارکت کرد. از این رو او در سال ۱۸۹۳ به ردیابی رنسلایر و میس مینتس پرداخت که در طول آن موفق به کشف ویکتور تایملی، یک متغیر از «او که باقی می‌ماند» شد. موبیوس که به هاله‌ی زمانی تایملی برای تعمیر لوم نیاز داشت، او را تا TVA همراهی کرد. با این حال، لوکی تصمیم گرفت که لوم را به طور کامل نابود کند و انشعاب‌های زمان را با دست خودش به هم ببافد. موبیوس با آزادی در انتخاب آینده‌اش، تصمیم گرفت TVA و آنچه را که سال‌ها از آن محافظت می‌کرد رها کند.

پیش‌زمینه

موبیوس متغیری بود که توسط محافظان زمان گرفته شد و حافظه‌اش سرکوب شد تا تبدیل به یکی از اعضای سازمان ناسازگاری زمانی شود، سازمانی که مسئول حفاظت از خط زمانی مقدس در برابر متغیرها بود.

صفحات دیگر