ویکی دنیای سینمایی مارول

بر پایه سیستم حالت روشن حالت تاریک

شی‌هالک: وکیل دادگستری

اشتراک‌گذاری

شی‌هالک: وکیل دادگستری

She-Hulk: Attorney at Law

شی‌هالک: وکیل دادگستری - دنیای سینمایی مارول

خالق

جسیکا گائو

تهیه‌کننده

کوین فایگی
لوئیس دی‌اسپوسیتو
ویکتوریا آلونزو
برد ویندربام
وندی جیکوبسن
کت کویریو
جسیکا گائو

آهنگساز

امی دوهرتی

شبکه اصلی

دیزنی پلاس

تاریخ پخش

۱۸ آگوست تا ۱۳ اکتبر ۲۰۲۲

دنیای سینمایی مارول

بعدی: هجوم سری

شی‌هالک: وکیل دادگستری (She-Hulk: Attorney at Law) یک سریال تلویزیونی تحت وب است که بر اساس ابرقهرمانی به همین نام در مارول کامیکس تولید شده است. این بیست و یکمین سریال تلویزیونی در دنیای سینمایی مارول، و پانزدهمین بخش از فاز چهارم آن است. این سریال توسط مارول استودیوز تولیده شده و از طریق دیزنی پلاس منتشر شده است.

اولین و تنها فصل این سریال از تاریخ ۱۸ آگوست ۲۰۲۲ پخش شد و در ۱۳ اکتبر ۲۰۲۲ به پایان رسید.

شخصیت‌ها و بازیگران

  • تاتیانا ماسلانی در نقش جنیفر والترز / شی هالک
  • جمیله جمیل در نقش مری مک‌فران / تایتنیا
  • جینجر گونزاگا در نقش نیکی راموس
  • مارک رافلو در نقش بروس بنر
  • جاش سگارا در نقش آگوستوس «پوگ» پوگلیزی
  • مارک لین-بیکر در نقش موریس والترز: پدر والترز
  • تس مالیس کینکید در نقش الین والترز
  • تیم راث در نقش امیل بلونسکی / ابومینیشن
  • مگان دی استالین در نقش نسخه‌ای تخیلی از خودش که یکی از مشتریان والترز می‌شود.
  • بندیکت وانگ در نقش وانگ
  • رنی الیس گولدزبری به عنوان مالری بوک
  • جان باس در نقش تاد فلپس / هالک کینگ
  • ریس کویرو در نقش دانی بلیز: شعبده باز و شاگرد سابق هنرهای عرفانی که در قلعه میستیک کار می‌کند.
  • گریفین متیوز در نقش لوک جاکوبسون: یک طراح مد متخصص در لباس‌های ابرقهرمانی
  • پتی هریسون در نقش لولو: دوست قدیمی والترز از دبیرستان
  • استیو کولتر در نقش هولدن هالیوی: شریک GLK&H و رئیس والترز
  • چارلی کاکس در نقش مت مرداک / دردویل
  • براندون استنلی در نقش یوجین پاتیلیو / لیپ فروگ
  • درو متیوز در نقش دنیس بوکوفسکی: وکیلی از دفتر دادستان ناحیه لس آنجلس و همکار سابق والترز

قسمت‌ها

شماره
عنوان
کارگردان
نویسنده
تاریخ انتشار
۱
مقدار معمولی خشم
کت کویرو
جسیکا گائو
۱۸ اوت ۲۰۲۲
۲
قانون فوق بشری
کت کویرو
جسیکا گائو
۲۵ اوت ۲۰۲۲
۳
مردم در مقابل امیل بلونسکی
کت کویرو
فرانچسکا گیلز و ژاکلین جی گیلز
۱ سپتامبر ۲۰۲۲
۴
آیا این جادوی واقعی نیست؟
کت کویرو
ملیسا هانتر
۸ سپتامبر ۲۰۲۲
۵
متوسط، سبز و صاف در این شلوار جین ریخته شده‌است
آنیو والیا
دانا شوارتز
۱۵ سپتامبر ۲۰۲۲
۶
فقط جن
آنیو والیا
کارا براون
۲۲ سپتامبر ۲۰۲۲
۷
عقب‌نشینی
آنیو والیا
زیب ولز
۲۹ سپتامبر ۲۰۲۲
۸
دنده و پاره کردن آن
کت کویرو
کودی زیگلار
۶ اکتبر ۲۰۲۲
۹
این نمایش مال کیه؟
کت کویرو
جسیکا گائو
۱۳ اکتبر ۲۰۲۲

داستان

قسمت ۱

جنیفر والترز یک وکیل است چند ماه قبل به همراه پسر عمویش بروس بنر یک تصادف فضایی را تجربه کرد. در طی این تصادف والترز تلاش کرد تا بنر را به محل امنی برساند اما خودش با خون او آلوده شد و این مسئله باعث شد تا او به هالک تبدیل شود. پس از آن بنر او را به یک آزمایشگاه مخفی در مکزیک برد تا در آنجا کنترل قدرت‌های جدید را به والترز آموزش دهد. والترز قادر به فرا گرفتن آموزش‌ها شد اما تبدیل شدن به یک ابرقهرمان تمام-وقت را رد کرد و او به حرفه وکالت خود بازگشت. در بازگشت به دادگاه والترز توسط یک اینفلوئنسر فوق‌العاده به نام تایتنیا منقطع شد و این فرد سعی کرد از محاکمه خود فرار کند. والترز با دگرگونی بدنش او را شکست داد و سپس به حالت عادی بازگشت.

قسمت ۲

والترز پس از شکست دادن تایتنیا به یک شهرت عمومی دست پیدا کرد و به او لقب «شی‌هالک» داده شد. با این حال او به خاطر پرونده مربوط به تایتنیا از دفتر وکالت ناحیه اخراج شد. والترز که قادر به یافتن شغل دیگری نبود، از طرف دفتر وکالت مخالف یعنی GLK&H یک پیشنهاد کاری را دریافت کرد و آن را پذیرفت. اولین پرونده او در آنجا مربوط به امیل بلونسکی و آزادی مشروط او بود. گرچه در ابتدا والترز تمایلی برای رسیدگی به این پرونده نداشت که ناشی از تلاش قبلی بلونسکی برای کشتن بنر بود، اما سرانجام تأیید بنر را دریافت کرد و پرونده را پذیرفت. با این حال او خیلی زود متوجه شد که بلونسکی از زندان فرار کرده است و در یک باشگاه مبارزه زیرزمینی شرکت کرده‌است.

قسمت ۳

والترز با بلونسکی روبرو شد و او توضیح داد که توسط وانگ، جادوگر عالی از سلولش خارج شده و پس از آن با کمال میل به زندان بازگشت. در حالی که والترز تلاش کرد تا با ونگ تماس بگیرد، خبر انتصاب او به عنوان وکیل بلونسکی جنجال عمومی را برانگیخت. وانگ با والترز ملاقات کرد و موافقت کرد که در جلسه آزادی مشروط بلونسکی شهادت دهد و بلونسکی این شرط را پذیرفت که توانایی تبدیل شدن به ابومینیشن را کنترل کند.سرانجام بلونسکی با آزادی مشروط آزاد شد و از تغییر شکل مجدد منع شد. والترز پس از شرکت در یک مصاحبه تلویزیونی برای گفتن ماجرا، توسط چهار مرد مسلح به تجهیزات ساختمانی آسگاردی مورد حمله قرار گرفت. این افراد توسط یک فرد ناشناس استخدام شده بودند تا نمونه‌ای از خون او را بدزدند که اگرچه والترز بر آن‌ها غلبه کرد.

قسمت ۴

دانی بلیز، یک شعبده باز در قلعه میستیک که به دلیل استفاده غیراخلاقی از قدرتش از کامار-تاج طرد شده بود، یکی از مخاطبان به نام مدیسین را به بعد دیگری فرستاد، جایی که مدیسین معالمه‌ای را با یک شیطان انجام داد و سپس به خانه‌ی وانگ در کامار-تاج منتقل شد. وانگ برای عبرت کردن بلیز از والترز کمک خواست تا افراد دیگری مانند او نتوانند از هنرهای عرفانی سوء استفاده کنند. از این رو پرونده‌ای قانونی علیه او و مالک قلعه میستیک یعنی کورنلیوس پی ویلووز تشکیل شد. در همین حال، والترز به امید گسترش زندگی اجتماعی خود یک پروفایل برای خود در یک برنامه دوستیابی ایجاد کرد، با این حال موفقیت چندانی به دست نیاورد تا این که پروفایل خود را به شی-هالک تغییر داد. بلیز به‌طور تصادفی انبوهی از شیاطین را در یکی از نمایش‌های خود رها کرد، اما وانگ و والترز موفق شدند آن‌ها را متوقف کنند. روز بعد، والترز متوجه شد که تایتنیا آزاد شده است و در حال استفاده‌ی تجاری از نام «شی-هالک» است.

قسمت ۵

تایتنیا نام «شی-هالک» را برای خط جدیدی از محصولات زیبایی استفاده کرده بود که باعث عصبانیت والترز شده بود. هالیوی به والترز هشدار داد که باید به سرعت با این وضعیت برخورد کند و مالوری، بوک را به عنوان وکیل خود برای این پرونده تعیین کرد. نیکی و پاگ یک طرح لباس ابرقهرمانی برای والترز را به لوک جاکوبسون، یک خیاط انحصاری ارائه کردند. در همین حین بوک و والترز نیز از تایتنیا شکایت کردن و ادعا کردند که او به‌طور غیرقانونی از شهرت شی‌هالک سوء استفاده می‌کند. والترز متوجه شد که یکی از افراد مورد ملاقات او یعنی تاد، از مشتریان شرکت او نیز است و از این مسئله آزرده شد.

قسمت ۶

والترز به عروسی دوست قدیمی خود یعنی لولو دعوت شد تا ساقدوش عروس باشد. در این مراسم تایتنیا نیز حضور و والترز با او درگیر شد. پس از یک مبارزه کوتاه تایتنیا درهم شکست و خاموش شد. در همین حال، بوک و نیکی بر روی یک پرونده طلاق برای یک ابرانسان به نام «مستر ایمپورتال» کار می‌کردند که بارها مرگ خود را جعل کرده بود تا از چندین ازدواج خارج شود. با تشدید این مشکل، هشت نفر از همسران قبلی او از طریق درز یک ویدیوی آنلاین در وبسایتی به نام اینتلیجنسیا متوجه قدرت‌های او شده بودند و علیه او شکایت کردند. پس از حل این پرونده، بوک و نیکی با چندین تهدید به مرگ برای شی‌هالک در بخش پیام اینتلیجنسیا روبرو شدند که فردی به نام هالک‌کینگ پشت آن بود. همچنین در جایی دیگر دانشمندانی که برای هالک‌کینگ کار می‌کردند، از والترز جاسوسی می‌کردند و قصد داشتند یک نمونه از خون او را بدزدند.

قسمت ۷

در این مدت والترز قرارهای عاشقانه متعددی را با میلر داشت اما در مقطعی او ناپدید شد. والترز مدتی را منتظر دریافت پیام از او بود. سرانجام او در یک جلسه تراپی گروهی شرکت کرد و متقاعد شد که اطلاعات تماس میلر را حذف کند و احساساتش را نسبت به او کنار بگذارد. همین طور این موضع فاش شد که سه روز قبل، میلر مخفیانه گوشی او را کپی کرده و با نزدیک شدن به او یک نمونه از خون او را به درخواست «هالک‌کینگ» ربوده است.

قسمت ۸

والترز پرونده جدیدی را به نمایندگی از یوجین پاتیلیو / لیپ فروگ آغاز کرد، کسی که می‌خواست از جاکوبسون به دلیل ارائه یک لباس معیوب شکایت کند. جیکوبسون توسط مت مرداک در دادگاه نمایندگی می‌شد و در این پرونده پیروز شد چرا که پاتیلیو سهوا فاش کرد که دستورالعمل‌های جیکوبسون برای استفاده از لباس را رعایت نکرده است. پس از آن، پاتیلیو با والترز تماس گرفت تا علیه یک مهاجم ناشناس از او کمک بگیرد. والترز به محل رسید و با مهاجم مبارزه کرد و پی برد که این مهاجم مرداک یا همان دردویل است. مرداک برای والترز فاش کرد که پاتیلیو جیکوبسون را ربوده‌ است، و این دو برای نجات او با یکدیگر همکاری کردند. روز بعد در یک مراسم سالانه حقوقی، اینتلیجنسیا باعث تداخل در این مراسم شد و با نمایش فیلمی از والترز، شهرت او را لکه‌دار کرد. والترز با از دست دادن کنترل خود هیاهویی را به پا کرد و صحنه را نابود کرد و سعی کرد تا یکی از اعضای اینتلیجنسیا را دستگیر کند، اما مأموران وزارت کنترل خسارت (DODC) او را دستگیر کردند.

قسمت ۹

پس از مدتی دستگیری، والترز آزاد شد اما مجبور شد برای جلوگیری از دگرگونی یک بازدارنده را بپوشد، و همین طور شغل خود را در GLK&H از دست داد. او پس از ناکامی در جمع‌آوری اطلاعات در مورد اینتلیجنسیا و هالک‌کینگ تصمیم گرفت برای دریافت مشاوره به محل سکونت بلونسکی برود. نیکی با موفقیت دعوتی را از هالک‌کینگ برای رفتن به یک گردهمایی خصوصی دریافت کرد و از پاگ خواست که در این رویداد نفوذ کند. پاگ در این گردهمایی که در خلوتگاه بلونسکی برگزار می‌شد شرکت کرد و متوجه شد که فلپس همان هالک‌کینگ است. والترز به محل رسید و در آنجا بلونسکی را در شکل ابومینیشن خود یافت. والترز با فلپس روبرو شد که ماده‌ای از خون او را تزریق کرده بود تا به هالک تبدیل شود. نبردی شروع شد و تایتنیا و بنر نیز به‌طور غیرمنتظره به آن ملحق شدند. والترز ناامید از اوضاع، دیوار چهارم را شکست تا با نویسندگان سریال روبرو شود. او سپس با کوین ملاقات کرد، روباتی که ادعا می‌کرد مسئول تمام تصمیمات داستانی دنیای سینمایی مارول است. والترز از کوین خواست تا داستان را بازنویسی، که او با اکراه موافقت کرد. پس از بازگشت به سریال، فلپس و بلونسکی دستگیر شدند. والترز به خانه بازگشت تا با خانواده‌اش جشن بگیرد و مرداک و بنر و همچنین پسر بنر به نام اسکار به این دورهمی پیوستند. مدتی بعد والترز پس از به دست آوردن شغل خود در دادگاهی علیه فلپس شرکت کرد. در یک صحنه، وانگ به بلونسکی کمک کرد تا به کامار-تاج فرار کند.

منبع

صفحات دیگر