ویکی بهشت جهنم: جیگوکوراکو

بر پایه سیستم حالت روشن حالت تاریک

یامادا آسائمون جیکا

اشتراک‌گذاری

یامادا آسائمون جیکا

Yamada Asaemon Jikka

یامادا آسائمون جیکا - بهشت جهنم: جیگوکوراکو

نام‌های دیگر

جیکا

نژاد

انسان

تاریخ تولد

۱۰ آوریل

محل تولد

ژاپن

جنسیت

مذکر

سن

۲۸

مشخصه عنصری

سنگ

کلاس

رونین

پیشه

رئیس قبیله یامادا
یامادا آسائمون

رتبه

۳ (قبلا)

وابسته به

قبیله یامادا

اولین نمایش

چپتر ۳۶ (مانگا)
قسمت ۲ (انیمه)

یامادا آسائمون جیکا (Yamada Asaemon Jikka) رئیس فعلی قبیله یامادا و یک آسائمون رتبه ۳ سابق است.

پس از اینکه شوگان از محکومان به اعدام خواست تا در ازای بخشیده شدن جنایات‌شان، یک اکسیر حیات را از جزیره‌ای خطرناک به دست آورند، جیکا به عنوان یکی از یامادا آسائمون‌های ناظر به این تیم اعزامی ملحق شد. او وظیفه‌ی مراقبت از هوروبو را داشت، با این حال ماموریت او پس از کشته شدن این جنایتکار توسط آزا چوبی متوقف شد و از این رو او به سرزمین اصلی بازگشت. بعدا به او دستور داده شد تا همراه با یک گروه اعزامی دوم به این جزیره برگردد و یافتن اکسیر را پیگیری کند.

تاریخچه

جیکا از زمان جوانی دارای نوعی شهود خاص بود که به او اجازه می‌داد حرکت اشیا یا افراد را حس کند و همچنین به او کمک می‌کرد تا بداند که چگونه صدمات کشنده را به افراد وارد کند. او در پانزده سالگی در شهر کوچکی که پر از فریب و دزدی بود، یک زندگی فقیرانه داشت. جیکا در شبی وارد یک فروشگاه بزرگ شد و مرتکب سرقت شد. او در این سرقت صاحبان فروشگاه که یک زن و شوهر بودند را کشت و سپس آنجا را ترک کرد. او ناخودآگاه از جان فرزند این زوج که در آن زمان خواب بود گذشت.

در مقطعی، جیکا تصمیم گرفت از استعداد خاص خود برای تبدیل شدن به یک سامورایی استفاده کند. او که نمی‌خواست تبدیل به یک جنگجو برای نبردها شود، پیوستن به قبیله یامادا را به عنوان راهی برای اجتناب از این موضوع انتخاب کرد. او قادر شد تا نام خود را به عنوان یک یامادا آسائمون تثبیت کند و همچنین رتبه‌ی سوم را به دست آورد. جیکا پس از به دست آوردن این موقعیت جدید، پیشه‌ی خود به عنوان یک جلاد را کمتر جدی گرفت، و مشغول فعالیت‌های ناخوشایند دیگری شد و حتی شمشیر خود را فروخت. همین باعث شد تا او در این قبیله بدنام شود.

پس از اینکه شوگان، مجرمان محکوم به اعدام را در ازای بخشش جنایات‌شان به ماموریتی برای بازیابی اکسیر حیات به یک جزیره فرستاد، جیکا نیز به عنوان ناظر یکی از مجرمان به نام هوروبو اعزام شد.

توانایی‌ها و قدرت‌ها

جیکا به عنوان سومین رتبه آسائمون، بدون شک یک سامورایی ماهر است و در قبیله یامادا به به عنوان یکی از قوی‌ترین اعضا شناخته می‌شود. او قادر شد یک واداتسومی - موجودی دریایی که کاوشگران را از ترک کردن کوتاکو باز می‌دارد - را از بین ببرد و اولین کسی بود که زنده از کوتاکو فرار کرد. پس از این که او بدون زحمت قادر شد تا بانکوی ژو جین را برش دهد، گانتتسوسای اذعان کرد که نام او به نام یک خداکُش می‌تواند در تاریخ ثبت شود.

کنجوتسو

جیکا به عنوان یک آسائمون قادر است با یک تاب شمشیر، سر هر فردی را از تنش جدا کند. او به راحتی قادر بود از فاصله‌ی دور سر بزرگ یک واداتسومی را قطع کند. همچنین او در یک نمایش باورنکردنی قادر به بریدن سر بانکوی ادغام شده با ژو جین شد.

اصل اشیا

یامادا آسائمون جیکا
جیکا با استفاده از شهود خاص خود، حرکاتی که می‌تواند اشتباه باشند را شناسایی می‌کند.

جیکا دارای شهود ویژه‌ای به نام اصل اشیا است که شامل درک دقیق حرکت افراد یا اشیاء است. او از این توانایی در ترکیب با شمشیرزنی خود بهره می‌برد می‌تواند با بررسی همه عوامل اصلی مورد نیاز (مانند تعادل، حضور، فرم، همسویی و غیره) به برش زدن اهدافش اقدام کند. اگرچه شمشیری که او حمل می‌کند کاملا از بامبو ساخته شده است، اما جیکا می‌تواند ضربات خود را طوری وارد کند که گویی شمشیرش از فولاد ساخته شده است. در تقابل با بانکوی ژو جین، شهود خاص جیکا به او اجازه داد تا نقاط کشنده‌ی و شرایطی لازم برای برش موفقیت‌آمیز سر این موجود را شناسایی کند. طبق ادعای خودش شهود خاص او کاملا بی عیب و نقص است و حتی یک بار اذعان کرد که توانایی او بسیار فراتر از توانایی حسی تائو است. گانتتسوسای همچنین خاطرنشان کرده است که این قدرت می‌تواند جیکا را تبدیل به یک افسانه کند.

سلاح‌ها

یامادا آسائمون جیکا
تاکمیتسوی جیکا

جیکا به عنوان یک جلاد از یک شمشیر استفاده می‌کند. با این حال، جیکا تنها آسائمونی است که پس از فروختن شمشیر قبلی خود، از یک تاک‌میتسو  (شمشیر چوبی) استفاده می‌کند.

صفحات دیگر