بر پایه سیستم حالت روشن حالت تاریک

ایالات متحده جدید

اشتراک‌گذاری

ایالات متحده جدید

New United States of America

ایالات متحده جدید - سایبرپانک

نام‌های دیگر

ان‌یو‌اس‌ای، یواس، آمریکا

موقعیت

آمریکای شمالی

پایتخت

واشنگتن دی.سی.

جمعیت

۲۴۸٬۷۰۹٬۸۷۳ (۱۹۹۰)
۱۹۵٬۰۰۰٬۰۰۰ (۲۰۲۰)
۱۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ (۲۰۷۷)

نرخ سواد

۹۱٪ (۲۰۲۰)
۵۳٪ (۲۰۷۷)

نیروی نظامی

نیروهای مسلح ایالات متحده

نمایش‌ها

Cyberpunk 2013
Cyberpunk 2020
Cyberpunk RED

ایالات متحده جدید آمریکا به اختصار NUSA، کشوری متشکل از ۵۱ ایالت و سایر قلمروهای سرزمینی مختلف در سراسر جهان است. در سال ۲۰۲۰، ایالات متحده یکی از بالاترین سطوح نابرابری درآمدی در جهان را داشت که ۹۰ درصد ثروت توسط ۱۰ درصد جمعیت آن کنترل می‌شد. بیش از ۶۵ درصد از جمعیت با بدبختی فقیرانه‌ای زندگی می‌کردند و ۲۵ تا ۵۰ میلیون نفر شامل محرومان، خانه به دوشان و یا اعضای باندهایی سرگردن در شهرهای ارواح مرکزی ایالات متحده بودند.

با سقوط سال ۹۴ فروپاشی کلی اقتصادی، اجتماعی و سیاسی آغاز شد و منجر به فروپاشی جامعه آمریکا و از دست رفتن جایگاه آن به عنوان ابرقدرت جهانی شد. سال‌های بعدی این سرزمین شاهد مرگ حدود ۱۰۰ میلیون نفر به خاطر طاعون، ویروس‌های جهش‌یافته، حملات هسته‌ای تروریستی و فروپاشی کامل زیست‌محیطی بود. فروپاشی ناتو و سیاست خارجی تندرو که توسط «باند چهار» دنبال می‌شد، ایالات متحده را از نظر سیاسی و اقتصادی منزوی کرد و جنگ‌های تجاری درد و رنج مردم آمریکا را بیشتر کرد. نابودی کامل بافت اقتصادی، سیاسی و اجتماعی آمریکا غیرقابل برگشت بود. بسیاری از دولت‌های شهری ورشکسته که دچار بدهی، بی‌خانمانی و فساد سنگین بودند، به شرکت‌های بزرگ روی آوردند تا کنترل عملکردهای دولتی و خدمات عمومی را به دست آورند.

میلیتک، یکی از بزرگترین شرکت‌های جهان بود که مقر آن در واشنگتن دی.سی. بود. این شرکت بزرگ بر سیاست کشور تسلط پیدا کرد و چند رئیس جمهور اخیر ایالات متحده، مدیران سابق میلیتک بوده‌اند. این کشور بیشتر بودجه خود را روی میلیت متمرکز کرد، رازی که از مردم پنهان نماند. با این حال شرکت آراساکا که کنترل بیشتر اقتصاد و حفاظت از ایالات آزاد را در دست دارد، چند دهه است که با میلیتک درگیر یک جنگ قدرت است.

تغییر نام کشور به عنوان ایالات متحده جدید آمریکا در مقعطی بین پایان جنگ شرکتی چهارم و سال ۲۰۴۰ انجام شد، دوره‌ای که رئیس جمهور الیزابت کرس NUSA را بازسازی کرد. در سال ۲۰۶۹ جانشین کرس یعنی روزالیند مایرز جنگی را آغاز کرد که با نام جنگ اتحاد شناخته می‌شد و برای بازپس‌گیری ایالات آزاد بود. تا سال ۲۰۷۷، NUSA بیست و چهارمین اقتصاد بزرگ جهان بود و تنها ذره‌ای از نفوذ سابق خود را در امور بین المللی داشت.

صفحات دیگر