بر پایه سیستم حالت روشن حالت تاریک

آژانس اطلاعات فدرال

اشتراک‌گذاری

آژانس اطلاعات فدرال

Federal Intelligence Agency

آژانس اطلاعات فدرال - سایبرپانک

نام‌های دیگر

FIA

وابسته به

نمایش‌ها

کتاب‌ها:
Cyberpunk 2077: 2AM - She Calls
Cyberpunk 2077: Ten of Swords
بازی‌ها:

آژانس اطلاعات فدرال (Federal Intelligence Agency) به اختصار FIA سازمانی در دنیای سایبرپانک است.

تاریخچه

آژانس اطلاعات فدرال در سال ۲۰۰۶ پس از انحلال باند چهار و در پاسخ به تلاش آن‌ها برای سرنگونی دولت تأسیس شد. ایده اولیه این بود این نهاد به وظایف آن‌ها بپیوندد، اما در عمل تقریبا نیم قرن به عنوان مؤسسه‌ای بدون بودجه با اهمیت در حاشیه باقی ماند.

با این حال وضعیت پس از تصویب قانون اساسی جدید ایالات متحده در سال ۲۰۵۳ تغییر کرد. به FIA اختیارات و امتیازات گسترده‌ای اعطا شد و تخصیص بودجه‌ای هنگفت این امکان را فراهم کرد که ارتش قابل اعتمادی از مخبران مخفی را استخدام کند و آن‌ها را به پیشرفته‌ترین تجهیزات مجهز کند. از سال ۲۰۶۵ که روزالیند مایرز رئیس جمهور شد، FIA به طور پیوسته در قدرت رشد کرده است. مشارکت فعال عوامل آن‌ها در جریان جنگ اتحاد به یک راز آشکار تبدیل شده است. پس از پایان این جنگ، مشارکت FIA در اقدامات نظامی مستقیم به نفع جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل داده‌ها کاهش یافت.

ماموران FIA اکنون عملیات اطلاعاتی را در سرتاسر جهان انجام می‌دهند و وفادارانه اهداف سیاسی NUSA را دنبال می‌کنند. گزارش‌های هفتگی که پرزیدنت مایرز از رهبری FIA دریافت می‌کند، حامل اطلاعات ارزشمندی است که شامل برنامه‌ها و اقدامات دولت‌های خارجی، شرکت‌های چند ملیتی، و حتی چند فرد خصوصی با نفوذ است. شکاکان می‌گویند که FIA عمدتا به عنوان یک سلاح مخفی در بازی‌های سیاسی مایرز علیه میلیتک خدمت می‌کند.

در طول جنگ اتحاد، ماموران FIA به نایت سیتی نفوذ کردند. آخرین ماموریت آن‌ها کشتن موراتا اوزورو، یک فرمانده آراساکا بود. با این حال، قبل از عملی شدن آن، رئیس جمهور مایرز ماموریت را لغو کرد. با وجود این، مامور جوناس کالیسون به تنهایی این ماموریت را ادامه داد. در آخرین روزهای حضور در این شهر، سه مامور کشته شدند.

پس از جنگ اتحاد، مامور سلیمان رید به ناحیه‌ای به نام داگ‌تاون در نایت سیتی نفوذ کرد، جایی که او به عنوان یک مامور خفته عمل می‌کرد. آلنا زناکیس، مامور دیگر FIA نیز در آنجا مستقر بود.

در سال ۲۰۷۱، شایعات فراوانی مبنی بر حضور FIA در نایت سیتی منتشر شد و باور بر این بود که به دنبال متحدانی برای تقویت نفوذ NUSA در این شهر است. از آنجایی که آن‌ها می‌خواستند این کار را بی سر و صدا انجام دهند، از استخدام باند سیکست استریت اجتناب کردند. با این حال مردم این شایعات را جدی نگرفتند.

در سال ۲۰۷۷، رید و الکس در طول بازدیدشان از داگ‌تاون با مزدوری به نام V همکاری کردند.

صفحات دیگر