ویکی Call of Duty

بر پایه سیستم حالت روشن حالت تاریک

اورزیکستان (Urzikstan)

اشتراک‌گذاری

اورزیکستان

Urzikstan

اورزیکستان (Urzikstan) - Call of Duty

موقعیت

اوراسیا، منطقه قفقاز

اشغالگران

رهبران

رومن بارکوف (۱۹۹۹ تا ۲۰۱۹)

اورزیکستان (Urzikstan) یک کشور ساختگی در سه‌گانه Call of Duty: Modern Warfare است.

جعرافیا

این کشور در جایی از منطقه‌ی قفقاز و در بمرز شرقی دریای سیاه واقع شده است. اورزیکستان از شمال به جمهوری متحده ادال، از شمال شرق با فدراسیون روسیه، و از شرق و جنوبی شرقی با گرجستان هم‌مرز است. پایتخت این کشور ساخرا نام دارد که سفارت ایالات متحده نیز در آن واقع شده است. آب و هوای این کشور عمدتا خشک است.

تاریخچه

در سال ۱۹۹۹، نیروهای روسی به سرپرستی ژنرال رومان بارکوف به این کشور حمله کردند. حکومت بارکوف، مردم اورزیکستان به عنوان نیروی کار استفاده شدند و برای کار خود جیره دریافت می‌کردند. از سرنوشت دولت و ارتش اصلی اورزیکستان اطلاعی در دست نیست.

پس از رویداد فرار از زندان توبرک که در سال ۲۰۰۹ اتفاق افتاد، بسیاری از اسرای جنگی به رهبری فرح کریم اقدام به تشکیل نیروی آزادی‌بخش اورزیکستان کردند که از حمایت غرب بهره می‌برد. در این زمان عمر سلیمان به جای پیوستن به این گروه شبه نظامی، اقدام به بنیان‌گذاری گروه تروریستی القتلا کرد چرا که مخالف حضور هر نوع عامل خارجی در این کشور بود.

در نوامبر ۲۰۱۹، ژنرال بارکوف و نیروهایش در گرجستان توسط عملیات مشترک سیا، سرویس هوایی ویژه و شبه‌نظامیان اورزیک شکست خوردند. هنگامی که روسیه رسما ارتباط با بارکوف را انکار کرد، سرانجام اشغال اورزیکستان به پایان رسید. با این حال، هنوز بقایایی از افراد بارکوف پس از مرگ او در کشور باقی مانده بودند که از دستگیر شدن گریخته بودند. بخشی از آن‌ها سعی داشتند کار ناتمام بارکوف را ادامه دهند، بخشی قصد پیوستن به یک اتحاد تازه تأسیس تحت رهبری کاماروف را داشتند، و بخشی به نیروهای فراملی‌گرایان تحت رهبری ویکتور زاخائف و القتلای اصلاح شده تحت رهبری خالد الاسد خدمت می‌کردند.

نمایش‌ها

  • Call of Duty: Modern Warfare
  • Call of Duty: Modern Warfare II
  • Call of Duty: Warzone 2.0
  • Call of Duty: Modern Warfare III
صفحات دیگر