ویکی Call of Duty

بر پایه سیستم حالت روشن حالت تاریک

جمهوری متحد عدل

اشتراک‌گذاری

جمهوری متحد عدل

United Republic of Adal

جمهوری متحد عدل - Call of Duty

پایتخت

قاره

منطقه قفقاز، آسیای غربی

جمهوری متحده عدل (United Republic of Adal) یک کشور خیالی است که در Call of Duty: Modern Warfare II و Call of Duty: Warzone 2.0 به نمایش درآمده است.

جغرافیا

جمهوری متحد عدل کشوری واقع در منطقه قفقاز در غرب آسیا است که زبان اصلی آن عربی است. این کشور از طریق دریای سیاه به دریاها متصل است و در جنوبی‌ترین مکان آن جایی است که پایتخت آن یعنی شهر المزرح واقع شده است و اطراف آن را روستاهای کوچک احاطه کرده است. عدل از شمال با فدراسیون روسیه و از شرق، جنوب و جنوب غربی با اورزیکستان همسایه است. آب و هوای این کشور نیز عمدتا خشک است و دارای رودخانه‌ها، زمین‌های باتلاقی و چند واحه است که به گیاهان اجازه رشد می‌دهد.

عدل کشوری ساحلی است که تحت تاثیر افزایش سطح دریا به دلیل تغییرات آب و هوایی قرار دارد و روستای سواح واقع در جنوب المزرح اکنون زیر آب است.

تاریخچه

اطلاعات زیادی در مورد تاریخ اولیه عدل در دست نیست، به جز این که بخشی از یکی از اولین مهدهای تمدن بوده است. در طول قرون وسطی، مهاجران فرانسوی و ایتالیایی پس از جنگ صلیبی اول و اندکی پس از آن که نورمن‌ها شروع به استقرار در این منطقه کردند، به عدل رسیدند و قلعه‌ای را در جزیره‌ای در نزدیکی ساحل المزرح ساختند.

با این حال، در پایان قرن پانزدهم، بسیاری از مهاجران به اروپا بازگشتند، زیرا گسترش امپراتوری عثمانی به سرعت در حال رشد بود. نورمن‌ها با افزایش حملات راهزنان و دزدان دریایی محلی، کنترل خود را بر عدل از دست دادند. پس از مجموعه‌ای از شکست‌ها، شوالیه‌های نورمن و خانواده‌هایشان مجبور به عقب‌نشینی در قلعه خود شدند. هنگامی که یکی از ارتش‌های عثمانی شامل هزاران نفر با توپخانه و سلاح‌های محاصره به عدل رسیدند، ۱۵۰ نورمن باقی مانده نتوانستند ارتشی برای جنگیدن تشکیل دهند. با این حال عثمانی‌ها نمایندگانی را نزد نورمن‌ها فرستادند تا در ازای تصاحب قلعه و سرزمین‌های اطراف، از آن‌ها بگذرند. پس از بحث‌هایی سرانجام توافق شد و نورمن‌ها به نزدیک‌ترین بندر اسکورت شدند تا به مسینا در سیسیل برگردند.

عدل در طول قرون بعدی تحت کنترل عثمانی باقی ماند. قلعه‌ی مذکور به البغرا تغییر نام داد. در قرن هفدهم، عدل توسط یک فرماندار استانی به نام تحسین پاشا اداره می‌شد که قلعه البغرا را به قصری برای خود و همسرش تبدیل کرده بود. در طول قرن نوزدهم، یک زلزله به این قلعه آسیب رساند که به استثنای زندان آن از بین رفت. آن زمان بسیاری از آثار باستانی که از قرون وسطی و قبل‌تر در این کاخ نگهداری می‌شد غارت شد. این قلعه در نهایت به موزه تبدیل شد.

پس از سقوط امپراتوری عثمانی و پس از پایان جنگ جهانی اول، منطقه عدل به جمهوری متحد عدل تبدیل شد. جمعیت شهر المزرح به یک میلیون نفر رسید. همچنین این کشور دارای یک میدان نفتی، یک بندر کشتیرانی، یک نیروگاه برق آبی، یک رصدخانه و یک فرودگاه مدرن است.

نمایش‌ها

  • Call of Duty: Modern Warfare II
  • Call of Duty: Warzone 2.0
صفحات دیگر