ویکی سگ‌های ولگرد بانگو

بر پایه سیستم حالت روشن حالت تاریک

سگ‌های ولگرد بانگو (مانگا)

اشتراک‌گذاری

سگ‌های ولگرد بانگو

Bungo Stray Dogs

سگ‌های ولگرد بانگو (مانگا) - سگ‌های ولگرد بانگو

کانجی

文豪ストレイドッグス

روماجی

بانگو سوتوری دوگوسو

نویسنده

کافکا آساگیری

تصویرگر

سانگو هاروکاوا

ناشر

کادوکاوا شوتن

تاریخ انتشار

۴ دسامبر ۲۰۱۲

جلدها

۲۳

سبک

اکشن، اسرارآمیز، فرا طبیعی

سگ‌های ولگرد بانگو (Bungo Stray Dogs) مانگایی به نویسندگی کافکا آساگیری و تصویرگری سانگو هاروکاوا است. انتشار این مانگا از سال ۲۰۱۲ در مجله کادوکاوا شوتن شروع شد.

همچنین یک مانگای اسپین-آف با عنوان «سگ‌های ولگرد بانگو وان!» در سال ۲۰۱۶ منتشر شده است. یک رمان اسپین-آف نیز بر اساس این مجموعه منتشر شده است. یک مانگا اسپین-آف دیگر بر اساس لایت ناول BEAST در ژانویه ۲۰۲۰ منتشر شد.

یک انیمه اقتباسی از این مجموعه توسط استودیو بونز تولید شده است که پخش آن از ۷ آوریل ۲۰۱۶ آغاز شد. فیلمی به نام سگ‌های ولگرد بانگو: سیب مرده نیز توسط بونز تولید و در سال ۲۰۱۸ منتشر شد.

خلاصه داستان

ناکاجیما آتسوشی از یتیم خانه‌اش به بیرون رانده شد و اکنون نه جایی برای رفتن دارد و نه غذایی برای خوردن. در حالی که او در کنار رودخانه ایستاده بود و در آستانه گرسنگی بود، مردی را که به طرز عجیبی قصد خودکشی داشت نجات داد. آن مرد دازای اوسامو بود که به همراه شریکش کونیکیدا از اعضای یک آژانس کارآگاهی بسیار ویژه بودند. آن‌ها قدرت‌های ماوراء طبیعی دارند و با مواردی که برای پلیس یا ارتش بسیار خطرناک است برخورد می‌کنند. آن‌ها در حال ردیابی ببری بودند که اخیرا در این منطقه ظاهر شده بود که این ببر از زمان حضور آتسوشی در آنجا دیده شده بود. به نظر می‌رسد که رابطه‌ای میان این ببر با آتسوشی وجود دارد و تا زمان حل شدن این پرونده، آتسوشی درگیر خواهد بود!

بازخورد

سگ‌های ولگرد بانگو در ژاپن با استقبال خوبی روبرو شد. تا اواخر سال ۲۰۱۶ این مانگا ۴.۱ میلیون نسخه فروخت. این مجموعه همچنین در نظرسنجی مجله داوینچی از کادوکاوا شوتن حاضر بود. تا سال ۲۰۱۸، فروش این مجموعه به ۶ میلیون نسخه رسید. این مانگا در رتبه ۱۱ «کمیک‌های توصیه شده از کارکنان کتابفروشی سراسری سال ۲۰۱۴» قرار گرفت. دن براون، نویسنده آمریکایی نیز در نوشتن داستان تخیلی خود جذب این مانگا شده است.

استقبال منتقدان از این مجموعه مثبت بوده است. فندوم پست نوشته است که این مانگا با استناد به شخصیت‌پردازی آتسوشی و قدرتی که دارد، می‌تواند پتانسیل تبدیل شدن به یک مانگای سرگرم‌کننده را داشته باشد، که بعدا با شخصیت‌های بیشتری از چندین جناح درگیر می‌شود و منجر به آرک‌های معمایی جالبی می‌شود.

صفحات دیگر