ویکی مدرسه قهرمانانه من

بر پایه سیستم حالت روشن حالت تاریک

اوچاکو اوراراکا

اشتراک‌گذاری

اوچاکو اوراراکا

Ochaco Uraraka

اوچاکو اوراراکا - مدرسه قهرمانانه من

نام مستعار

اوراویتی (در ژاپنی: اورابیتی)

روز تولد

۲۷ دسامبر (آذر)

سن

۱۵ (اولین نمایش)

جنسیت

مونث

کوسه

جاذبه صفر

مکان تولد

استان میه

پیشه

دانش‌آموز

تیم‌ها

تیم میدوریا
تیم یورش شی هاسیکای

اولین نمایش

مانگا: فصل ۳
انیمه: قسمت ۳

اوچاکو اوراراکا (Ochaco Uraraka) که همچنین با نام اوراویتی (Uravity) شناخته می‌شود، دانش‌آموزی از کلاس 1-A در دبیرستان یو.ای. است که برای تبدیل شدن به یک قهرمان حرفه‌ای تمرین می‌کند.

تاریخچه

والدین اوچاکو در زمینه‌ی ساخت و ساز فعال بودند، با این حال کسب و کارشان در طول سال‌ها آنچنان بازدهی خوبی نداشت که این موضوع بر زندگی آن‌ها تاثیر گذاشته بود. کوسه‌های هیچ کدام از آن‌ها با کارشان سازگار نبود اما این موضوع در مورد دخترشان صادق نبود. اوچاکو حتی وقتی که یک بچه کوچک بود دوست داشت که هر کاری از دستش بر می‌آید برای خانواده‌اش بکند و از این رو قصد داشت با استفاده از کوسه خود با آن‌ها کار کند. به این واسطه هزینه‌های مربوط به کارگران کاهش پیدا می‌کرد و همین طور آن‌ها قادر به فروش تجهیزات بالابر سنگین خود بودند.

با این اوصاف، پدر اوچاکو همیشه به اوچاکو می‌گفت که خوشنودی آن‌ها تنها در رسیدن دخترشان به آرزوهایش است. اوچاکو نیز آرزو داشت که روزی یک قهرمان حرفه‌ای شود تا به مردم کمک کند و همین طور پولی برای والدین خود فراهم کند تا زندگی راحت‌تری داشته باشند.

توانایی‌ها

توانایی‌های کلی: در نگاه اول اوچاکو شبیه به یک مبارز قدرتمند نیست، اما در طول دوران حضورش در دبیرستان یو.ای. به شکل قابل توجهی قابلیت‌های مبارزه‌ای خود را پرورش داده است. توانایی‌های او در آزمون ورودی یو.ای. او را به مقام سوم و در آزمون ادراک کوسه در مقام دهم قرار داد. اوچاکو در فستیوال ورزشی یو.ای جربزه خود را ثابت کرد، او در مقابل یکی از قدرتمندترین دانش‌آموزان کلاس 1-A یعنی کاتسوکی باکوگو نمایش خوبی از خود نشان داد.

او در مبارزات نزدیک ضعف داشت، بعد از فستیوال ورزشی تحت نظر گان‌هد تمرین کرد تا نقاط ضعف خود را پوشش دهد. اوچاکو دارای حس قوی و عکس‌العمل سریع است، چیزی که آن را در تقابل با هیمیکو توگا نشان داد. توانایی‌های او باعث شده تا او یکی از دانش‌آموزان دختر قدرتمند در کلاسش باشد.

هنرهای رزمی گان‌هد: اوچاکو در زمانی که تحت نظارت گان‌هد تمرین می‌کرد یک سری هنرهای رزمی را برای مبارزات نزدیک فرا گرفت. توانایی او به اندازه‌ی کافی بالا است که بتواند یک قهرمان حرفه‌ای مثل سیزده و یک شرور درجه-C مثل هیمیکو توگا را ناتوان کند.

هوش تاکتیکی: اگرچه او در این زمینه موثرترین دانش‌آموز کلاسش نیست اما اوچاکو از تفکر استراتژیک بهره می‌برد که به واسطه آن می‌تواند به ضعف دشمنان و شیوه مبارزه آن‌ها را پی ببرد.

کوسه

کوسه‌ی اوچاکو جاذبه صفر است. این کوسه به او اجازه می‌دهد تا جاذبه را با لمس اجسام جامد کنترل کند. به این ترتیب اهداف او جاذبه خود را از دست داده و اشیایی بی‌وزن تبدیل می‌شوند. او قادر است تاثیرات کوسه خود را با بستن انگشتانش فعال یا لغو کند و به همین سبب باید مراقب اثرات تصادفی ناشی از حرکات دستش باشد. این کوسه برای اقدامات بازدارندگی بسیار موثر است و تنها اشکالات آن مقابله با اجسام بسیار سنگین، و همین طور ایجاد حالت تهوع در صورت شناور شدن کاربر است. با این حال اوچوکا طی تمرین‌هایی که انجام داده این محدودیت‌ها را کاهش داده است.

آمار

 

صفحات دیگر