ویکی جنگ ستارگان

بر پایه سیستم حالت روشن حالت تاریک

هان سولو

اشتراک‌گذاری

هان سولو

Han Solo

هان سولو - جنگ ستارگان

خاستگاه

کورلیا

تولد

مرگ

۳۴ ب.ن.ی، سیاره ایلوم

نژاد

انسان

جنسیت

مذکر

وابسته به

کر‌م‌های سفید
امپراتوری کهکشانی
کریمسون دان
امپراتوری جنایی جابا
اتحاد بازیابی جمهوری
قبیله درخت درخشان
جمهوری جدید
شرکت حمل و نقل هان سولو
مقاومت

هان سولو (Han Solo) که تا قبل از دریافت نام خانوادگی سولو از یک افسر امپراتوری تنها با نام هان شناخته می‌شد، یک قاچاقچی بود که در زمان جنگ‌های کلون به رهبر اتحاد بازیابی جمهوری و فردی سودمند در شکست امپراتوری کهکشانی تبدیل شد. او همسر شاهزاده لیا اورگانا و پدر بن بود. لندو کالریسین از دوستان نزدیک او و چیوباکا بهترین دوست و کمک خلبان مورد اعتماد او بودند.

او در سیاره کورلیا به دنیا آمد و به یک قاچاقچی در استخدام جابا هات تبدیل شد. در مقطعی او به خاطر عدم درگیر شدن با امپراتوری یکی از بارهای خود را رها کرد و همین موضوع عاملی شد تا او از جابا به خاطر این بدهی فرار کند. پس از این ماجرا او مدتی بعد توسط یک استاد جدای به نام اوبی-وان کنوبی استخدام شد تا این فرد و چند فرد دیگر از جمله لوک‌ اسکای‌واکر را به سیاره آلدران منتقل کند، ماموریتی که برای اتحاد بازیابی جمهوری حیاتی بود. پس از پی بردن به نابودی آلدران آن‌ها روی دث استار فرود آمدند و در آنجا به شاهزاده لیا اورگانا کمک کردند تا از اسارت فرار کند و به پایگاه شورشیان روی قمر یاوین ۴ بازگردد. اگرچه چیوباکا و سولو در ابتدا قصد پیوستن به شورشیان را نداشتند اما آن‌ها درگیر نبرد یاوین شدند و در تخریب دث استار سودمند ظاهر شدند که این موضوع یک پیروزی بزرگ برای شورشیان بود. پس از آن سولو برای چند سال برای شورشیان و علیه امپراتوری مبارزه کرد.

بعد از نبرد هاث، سولو با اورگانا - کسی که عاشقش شده بود - و به همراه چیوباکا و C-3PO از پایگاه اکو فرار کردند. این گروه به کلاد سیتی و دوست قدیمی سولو یعنی لندو کالریسین پناه بردند، اما کالریسین وقتی شهرش مورد تهدید قرار گرفت به آن‌ها خیانت کرد و آن‌ها را به دارث ویدر تسلیم کرد. سولو با ماده‌ای به نام کربنیت منجمد شد و توسط یک جایزه‌بگیر به نام بوبا فت به جابا هات تحویل داده شد. کالریسین نیز به سایر افراد کمک کرد تا فرار کنند. پس از آن چیوباکا و کالریسین برای یافتن سولو عازم شدند و او را در کاخ جابا در سیاره تاتوئین یافتند. به این ترتیب چیوباکا و دوستانش موفق به نجات سولو شدند و جابا را نیز نابود کردند. مدتی پس از آن، آن‌ها در نبرد اندور مبارزه کردند و در این مقطع سولو، اورگانا و چیوباکا با تخریب یک ژنراتور محافظ به اتحاد بازیابی کمک کردند تا ستاره مرگ ۲ را نابود کنند. در همین زمان امپراتور کشته شد و ضربه‌ای فلج‌کننده به امپراتوری وارد شد.

بعد از صعود جمهوری جدید، هان سولو و اورگانا با هم ازدواج کردند و پسرشان بن به دنیا آمد. با این حال پسر آن‌ها به جنبه‌ی تاریکی سقوط کرد و نسل جدید جدای‌های اسکای‌واکر را از بین برد. سولو پس از این که پسرش را از دست داد دوباره به همراه چیوباکا به کار قاچاقچ برگشت. در مقطعی آن‌ها به طور اتفاقی با سه مسافر قاچاقی شامل ری، فین و بی‌بی-۸ برخورد کردند. بی‌بی-۸ یک دروید بود که بخشی از نقشه‌ی مربوط به محل تبعید لوک اسکای‌واکر را در اختیار داشت، به همین سبب گروه این نقشه را به اورگانا و گروه مقاومت تحویل داد. مدتی بعد سولو در حمله‌ای به منظور نابودی پایگاه استارکیلر شرکت کرد. این پایگاه یک سلاح ویرانگر و متعلق به محفل یکم بود، محفلی که از بقایای امپراتوری شکل گرفته بود. در همین مقطع سولو یک رویارویی با پسرش داشت و سعی کرد او را برای بازگشت به خانه متقاعد کند اما هان به دست پسرش کشته شد. با این حال خاطرات سولو زنده ماند و یک سال بعد در قالب یک تصور نیرو به رن کمک کرد تا از جنبه‌ی تاریکی خارج شود.

صفحات دیگر