ویکی رزیدنت ایول

بر پایه سیستم حالت روشن حالت تاریک

سرویس نجات و تدابیر ویژه (استارز)

اشتراک‌گذاری

سرویس نجات و تدابیر ویژه (استارز)

سرویس نجات و تدابیر ویژه (Special Tactics and Rescue Service) که به اختصار با نام استارز (.S.T.A.R.S) شناخته می‌شود، یک دسته نیروهای ویژه نخبه تحت حوزه‌ی قانونی اداره پلیس راکون بود.

استارز کارکنان سابق نظامی و متخصصان آکادمیک را جذب می‌کرد. ایده‌ی کلی، شکل‌دهی تیمی از دانشمندان و سربازان بود که به آن‌ها اجازه می‌داد تا هم در عملیات‌های ضد تروریسم و هم در سناریوهای پیچیده‌ی مجرمانه شهری فعالیت کنند.

سازمان

تیم‌ها

استارز از دو تیم مختلف تشکیل شده بود: آلفا و براوو که در مجموع دوازده عضو داشت. هر تیم شامل پنج عامل و یک خلبان هلیکوپتر بود. تیم‌ها به صورت ۲۴ ساعته و شیفتی در حال انجام وظیفه بودند و این موضوع به آن‌ها اجازه می‌داد تا آن‌ها در صورت هر گونه رخداد اورژانسی فعال باشند.

انحلال

در پایان رویداد عمارت اسپنسر، تنها یک عضو از تیم آلفا یعنی جوزف فراست کشته شد. وسکر نیز بعدا مشخص شد که زنده است و با برنامه‌ریزی مرگ خود را جعل کرده است. با این حال از میان اعضای تیم براوو فقط یک نفر یعنی ربکا چمبرز زنده ماند. بازماندگان گروه استارز پس از ورود به اداره پلیس همه وقایع و نقشه‌های پشت پرده شرکت آمبرلا را به برایان آیرونز، رئیس پلیس شهر گفتند اما با توجه به انهدام کامل عمارت اسپنسر، مدرکی درجهت اثبات حرف‌های آن‌ها وجود نداشت. کریس که از این وضع عصبانی بود استارز را ترک کرد و شخصا به پاریس رفت، جایی که شعبه مرکزی آمبرلا در آنجا بود. جیل و بری نیز قصد پیوستن به او را داشتند که با جدا شدن این افراد، عملا گروه استارز از هم فرو پاشید.

اعضا

سرویس نجات و تدابیر ویژه (استارز)

پیش‌نیازها برای تبدیل شدن به یک عضو استار به طور واضح مشخص نشده است، اگرچه پیش‌زمینه‌های نظامی حداقل در سه عضو استارز مشهود بوده است. با این حال اعضای دیگر تجربه رزمی کمی داشته یا اصلا تجربه‌ای نداشته‌اند. ربکا چمبرز در سن هجده سالگی به خاطر روند پیشرفت چشم‌گیر در زمینه‌ی شیمی به عنوان پزشک به استارز پیوست. کوین رایمن فردی است که که عضو این واحد بود اما با وجود مهارت‌های عالی‌اش در تیراندازی اما به دلیل مسائل شخصیتی کنار گذاشته شد.

نام نقش تیم وضعیت
ریچارد ایکن کارشناس ارتباطات براوو مرده
بری برتون سرپرست سلاح‌ها آلفا زنده
ربکا چمبرز کارشناس شیمی (پزشک) براوو زنده
ادوارد دیوی خلبان براوو مرده
جوزف فراست سرپرست نگهداشت آلفا مرده
انریکو مارینی رهبر براوو براوو مرده
فورست اسپیر نگهداری، تیرانداز براوو مرده
کنث جی. سالیوان شیمیدان براوو مرده
کریس ردفیلد تیرانداز، کمک خلبان آلفا زنده
جیل ولنتاین متخصص B&E آلفا زنده
برد ویکرز خلبان، کارشناس کامپیوتر آلفا مرده
آلبرت وسکر رهبر دسته آلفا مرده

 

صفحات دیگر