ویکی رزیدنت ایول

بر پایه سیستم حالت روشن حالت تاریک

اکسلا جیونه (Excella Gionne)

اشتراک‌گذاری

اکسلا جیونه

Excella Gionne

اکسلا جیونه (Excella Gionne) رزیدنت ایول

تاریخ تولد

حوالی سال ۱۹۸۳

تاریخ مرگ

۲۰۰۹

پیشه

مدیر منطقه‌ای ترایسل

جنسیت

مونث

اولین نمایش

Resident Evil 5

صداگذاری و موشن کپچر

نینا فرهن

اکسلا جیونه (Excella Gionne) رئیس منطقه‌ای ترایسل در آفریقا، و شریک تجاری آلبرت وسکر بود. او خودش را «ملکه» دنیای جدید نقشه وسکر می‌دانست.

بیوگرافی اکسلا جیونه

خانواده جیونه به خاطر تجارت موفق‌شان در اروپا شناخته شده و مورد احترام بودند. اکسلا فرد باهوشی بود که خیلی زود مدارج تحصیلی را طی کرد و در سنین جوانی در دانشگاه به متخصص مهندسی ژنتیک تبدیل شد. مادربزرگ او از خانواده تراویس و بنیانگذاران ترایسل بود که این موضوع یک اصل و نسب نجیب را برای اکسلا به ارمغان آورده بود.

حادثه کوئین زنوبیا

در سال ۲۰۰۵ و حوالی وقوع حادثه کوئین زنوبیا، اکسلا و جسیکا شراوت دیداری با هم داشتند و در مورد ماموریت پیش رو اطلاعاتی بین آن‌ها رد و بدل شد. در اکسلا درخواست جسیکا را قبول کرد، با این شرط که او گزارش‌هایی را ارسال کند.

منطقه خودمختار کیجوجو

وسکر با کمک ترایسل اقدام به توسعه‌ی انگل‌های پلاگاس نوع ۲ و پلاگاس نوع ۳ کرد. این موضوع به اکسلا و وسکر اجازه داد تا ارتشی از ماجینی را برای خود در آفریقا ایجاد کنند. وسکر همچنین یک واکسن ویژه به نام PG67A/W را در اختیار اکسلا قرار داده بود تا آن را به طور روزانه به وسکر بدهد و قدرت‌های فرا انسانی وسکر متوازن شود.

زمانی که کریس و شوا به واسطه ایروینگ از فعالیت‌های اکسلا با خبر شدند، کریس پی برد که اکسلا همان رئیس بخش آفریقای ترایسل است. در نهایت آن دو موفق شدند سوار کشتی وسکر شوند و کمی بعد اکسلا را پیدا کنند، با این حال او با یک کیف دستی که حاوی مواد شیمیایی بود فرار کرد و در حین فرارش چند سرنگ از کیفش به زمین افتاد.

اکسلا سرانجام باری دیگر با آن دو روبرو شد، اما این بار او به ویروس اروبروس آلوده شده بود. وسکر به اکسلا خیانت کرده بود، چرا که اکسلا باور داشت در آرمان‌شهر مورد نظرشان در کنار وسکر قرار خواهد گرفت، اما او فقط مهره‌ای برای پیشروی نقشه وسکر بود. در همین حین، زالوهای اروبوروس با کشتن اکسلا رشد کردند و هیولای عظیمی را شکل دادند. این هیولا به اندازه‌ای بزرگ بود که بتواند کل کشتی را غرق کند. کریس و شوا مجبور شدند از یک دستگاه لیزر ماهواره‌ای بهره بگیرند و سرانجام پس از نبردی سخت این هیولا را نابود کردند.

صفحات دیگر