ویکی وان پیس

بر پایه سیستم حالت روشن حالت تاریک

وان پیس (مانگا)

اشتراک‌گذاری

وان پیس

One Piece

وان پیس (مانگا) - وان پیس

نویسنده

ایچیرو اودا

تاریخ انتشار

۱۹ جولای ۱۹۹۷

جلدها

۱۰۵

سبک

اکشن، ماجرایی، فانتزی

وان پیس (One Piece) یک مانگای اکشن-ماجراجویی شونن به نویسندگی و طراحی ایچیرو اودا است که در گلچین هفته‌نامه شونن جامپ منتشر شده است. داستان این مانگا در دنیایی فانتزی تحت تسلط دزدان دریایی جریان دارد و عمدتا ماجراهای مانکی دی. لوفی، یک کاپیتان جوان و سرسخت با قدرت بدن لاستیکی‌اش را به تصویر می‌کشد.

وان پیس که در جولای ۱۹۹۷ به نمایش درآمد و در حال حاضر بیش از ۱۰۰۰ فصل/چپتر از آن (جمع‌آوری شده در بیش از ۱۰۰ جلد تانکوبون) منتشر شده است و یک فرانچایز جهانی را ایجاد کرده است. این فرانچایز شامل یک انیمه اقتباسی تولید شده توسط توئی انیمیشن، فیلم‌های بلند متعدد، یک لایو-اکشن درام و تعداد بی‌شماری از محصولات تجاری دیگر است. وان پیس از اواخر دهه ۲۰۰۰ به عنوان محبوب‌ترین مانگای ژاپن شناخته شده است و حتی در رکوردهای جهانی گینس نیز به عنوان پرفروش‌ترین کتاب مصور تک-نویسنده ثبت شده است.

مانگای وان پیس به طور کلی به بخش تقسیم شده است: «حماسه دریای بقا: تازه‌کارهای فوق‌العاده» و «حماسه نهایی: دنیای جدید».

تاریخچه

ایچیرو اودا در سنین جوانی از دکتر. اسلامپ و دراگون بال اثر آکیرا توریاما الهام گرفت. او همچنین در کودکی تحت تاثیر سریال انیمیشن ویکی وایکینگ قرار گرفت و می‌خواست که یک مجموعه مانگای دزدان دریایی بکشد. بعدا او شخصیت پاندامان را برای مانگای کینیکومان ساخت. در سال ۱۹۹۲، اودا در سن ۱۷ سالگی مانگایی به نام وانتد! (Wanted) را ارائه کرد. این باعث شد تا که او به عنوان یک مانگاکای امیدوارکننده مورد توجه کارکنان هفته‌نامه شونن جامپ قرار بگیرد و دستیار چندین مانگانویس معتبر از جمله شینوبو کایتانی، ماسایا توکوهیرو و در نهایت نوبوهیرو واتسوکی شود.

اودا هم به خاطر علاقه‌اش به وایکینگ‌ها در جوانی و هم از وقایع مختلف مرتبط به دزدان دریایی از جمله کشف کشتی ادوارد تیچ (معروف به به «ریش سیاه») به ساخت مانگای دزدان دریایی علاقه پیدا کرد. او در اواسط دهه ۱۹۹۰ دو تک-شات جداگانه نوشت که هر دو «سپیده‌دم عاشقانه» نام داشتند. او در این داستان‌ها مانکی دی. لوفی را معرفی کرد، پسری که یک کلاه حصیری بر سر داشت و برای تبدیل شدن به یک دزد دریایی افسانه‌ای راهی دریا می‌شد. چندین مفهوم دیگر در این داستان‌های اولیه وجود داشت از جمله الهام لوفی برای یک دزد دریایی بودن و قدرت اسرارآمیزی که او با خوردن یک میوه خاص به دست آورده بود و  بدنش لاستیکی شده بود (نمونه‌ی اولیه از میوه شیطانی).

در آگوست ۱۹۹۷ اودا بسیاری از ایده‌های «سپیده‌دم عاشقانه» خود را استفاده کرد و شروع به تولید یک سریال هفتگی تحت عنوان «وان پیس» کرد. این اثر اولین بار در هفته‌نامه شونن جامپ پخش شد. این سریال به سرعت مورد توجه قرار گرفت و از همان فصل‌های اولیه محبوب شد و خود را به عنوان یکی از سریال‌های مانگای برتر در این مجله تثبیت کرد.

در ابتدا، اودا می‌خواست سریالش به مدت ۵ سال اجرا شود (یعنی وان پیس در سال ۲۰۰۲ به پایان برسد)، اما او بیشتر از حد انتظار کار کرد و نمی‌دانست که داستانش چند سال دیگر ادامه پیدا خواهد بود. البته لازم به ذکر است که اودا بیان کرده است که پایان فصل ۵۹۷، پایان نیمه‌ی اول وان پیس است. او از قبل پایان وان پیس را برنامه ریزی کرده بود.

در ژوئن ۲۰۲۲ اودا اعلام کرد که این مانگا آماده‌ی بیست و پنجمین سالگرد خود است و آخرین حماسه‌ی آن قرار است با انتشار فصل ۱۰۵۴ آغاز شود.

صفحات دیگر