ویکی وان پیس

بر پایه سیستم حالت روشن حالت تاریک

وان پیس (انیمه)

اشتراک‌گذاری

وان پیس

One Piece

وان پیس (انیمه) - وان پیس

شروع پخش

۲۰ اکتبر ۱۹۹۹

قسمت‌ها

+۱۰۶۰

سبک

اکشن، ماجرایی، فانتزی، درام

کمپانی تولیدکننده

توئی انیمیشن

شبکه پخش

فوجی تلویژن

وان پیس (One Piece) یک سریال انیمیشنی بر اساس مانگایی به همین نام است که توسط توئی انیمیشن تولید شده است و توسط فوجی تلویژن پخش می‌شود. اولین قسمت این مجموعه در اکتبر ۱۹۹۹ پخش شد و در حال حاضر بیش از ۱۰۰۰ قسمت (به همراه ۱۵ فیلم و بسیاری دیگر از قسمت‌های ویژه تلویزیونی و OVA) پخش شده است و به بیش از ۳۰ کشور در سراسر جهان صادر شده است.

با وجود برجسته بودن اقتباس توئی انیمیشن، اما این شرکت اولین اقتباس انیمیشنی وان پیس را تولید نکرده است و قبل از آن در سال ۱۹۹۸ یک OVA تحت عنوان "Defeat Him! The Pirate Ganzack" توسط پروداکشن آی.جی تولید و پخش شده است.

خلاصه داستان

اطلاعات بیشتر: آرک‌ها داستانی

گول دی. راجر به عنوان پادشاه دزدان دریایی شناخته می‌شد و قوی‌ترین و بدنام‌ترین دزد دریایی در گرند لاین بود. دستگیری و مرگ راجر توسط دولت جهانی تحولی را در سراسر جهان به ارمغان آورد. آخرین سخنان او قبل از مرگش، به موقعیت بزرگترین گنج جهان یعنی وان پیس اشاره داشت. این مکاشفه‌ای بود تا عصر بزرگ دزدان دریایی را به ارمغان آورد، افرادی که رویای یافتن وان پیس را داشتند و خواهان دستیابی به عنوان پادشاه دزدان دریایی بودند.

مانکی دی. لوفی، پسر ۱۷ ساله‌ای است که تعریف استاندارد یک دزد دریایی را به چالش می کشد. او به جای تبدیل شدن به یک دزد دریایی شرور که روستاها را برای سرگرمی غارت می‌کند، دلیل بزرگتری برای یک دزد دریایی بودن داشت. در کنار یافتن وان پیس، دلیل او برای وارد شدن در این مسیر، یک ماجراجویی هیجان انگیز و آشنایی با افراد جدید و جذاب بود. لوفی با پا گذاشتن در جای پای شنکس که قهرمان دوران کودکی‌اش بود در سراسر گراند لاین سفر می‌کند و ماجراهای دیوانه‌واری را تجربه می‌کند. او برای یافتن وان پیس اسرار تاریکی را آشکار می‌کند و با دشمنانی بسیار قدرتمند می‌جنگند.

رابطه با مانگا

انیمه وان پیس - به ویژه در مقایسه با سایر انیمه‌های بلند - به طور گسترده‌ای به منبع خود وفادار است و تقریبا تمام محتوای داستانی مانگا را با حداقل تضاد اقتباس کرده است. اگرچه تعدادی از عناصر مانگا تغییر یافته و مرتب شده است (و در مواردی نادرتر حذف شده است)، اما معمولا این کار با هدف زمان‌بندی محتوا انجام شده است. اگر تغییرات انیمه با مطالبی بعدی مانگا در تضاد باشد، به طور پیش‌فرض نادیده گرفته می‌شود و مانگا اولویت دارد. با توجه به طولانی بودن سریال، قسمت‌های تکراری اغلب در فلش‌بک‌ها و بعدا با انیمیشن‌های جدید بازگو می‌شود.

محتوای ابتکاری

شاید بزرگترین انحراف از مانگا، محتوای قابل توجهی باشد که توئی با داستان ابتکاری به انیمه اضافه کرده است، چیزی که در میان هواداران با عنوان فیلر (Filler، به معنی پرکننده) شناخته می‌شود. این محتوا با استفاده از محیط و شخصیت‌های اصلی مانگا تولید کرده است. این موارد ممکن است شامل یک قسمت یا آرک‌های چند قسمتی باشند. بیشتر آن‌ها سعی بر تطبیق با مانگا دارند، اما هیچ تأثیر ملموسی بر آن ندارند (و در واقع تقریبا هرگز توسط داستان اصلی انیمه ارجاع داده نمی‌شوند).

به غیر از انیمه تلویزیونی استاندارد، توئی همچنین بسیاری از آثار مستقل وان پیس را تولید کرده است که خارج از شماره‌گذاری قسمت‌های انیمه هستند. این موارد به شرح زیر هستند:

  • پانزده فیلم تئاتری
    • سه فیلم کوتاه که به ترتیب در کنار فیلم‌های دوم، سوم و پنجم منتشر شده‌اند.
  • سیزده قسمت ویژه تلویزیونی که در دو زیر مجموعه قرار می‌گیرند:
    • چهار قسمت ویژه یک ساعته که همه داستان‌های ابتکاری هستند.
    • نه قسمت ویژه دو ساعته که ترکیبی از داستان‌های ابتکاری و اقتباس‌های مجدد از داستان‌های مانگا هستند.
  • چند OVA مختلف که معمولا به عنوان پیوندی برای فیلم‌های مستقل ارائه شده‌اند.
  • نمایش‌های مختلف که منحصرا در رویدادهای خاص نمایش داده شده‌اند.
  • خلاصه‌ها (recap) که درجاتی از محتوای اصلی را ارائه می‌کنند، اما بیشتر از فیلم‌های انیمه تلویزیونی استفاده‌ی مجدد می‌کنند.
صفحات دیگر