ویکی ناروتو / بوروتو

بر پایه سیستم حالت روشن حالت تاریک

کونان

اشتراک‌گذاری

کونان

Konan

کونان - ناروتو / بوروتو

تاریخ تولد

۲۰ فوریه

جنسیت

مونث

طبقه‌بندی

درجه اس
نوع حسگر

تیم

یتیمان آمه

شریک

گونه طبیعت

رهاسازی سنگ
رهاسازی آب
رهاسازی باد
رهاسازی یانگ

اولین نمایش

جلد ۴۰، چپتر ۳۶۳ (مانگا)
قسمت ۱۲۵ ناروتو شیپودن (انیمه)

کونان (Konan) یک کونویچی اهل آمگاکوره و یکی از اعضای بنیانگذار آکاتسوکی اصلی بود. پس از مرگ یاهیکو، او با ناگاتو که از آن زمان کنترل آکاتسوکی را به دست گرفته بود همکاری کرد و تنها عضوی بود که ناگاتو او را به نام خودش صدا می‌زد. پس از مرگ ناگاتو، كونان از آکاتسوکی جدا شد و به سر-دهكده آمگاکوره تبدیل شد.

پیش‌زمینه

خانواده کونان در زمان جنگ جهانی دوم شینوبی کشته شدند و او یتیم شد. مدتی بعد او یاهیکو آشنا شد و آن دو برای بقا تلاش کردند. سپس یک یتیم دیگر به نام ناگاتو به آن‌ها اضافه شد. مدتی بعد کونان و گروهش با جیرایا روبرو شدند، و جیرایا از آن‌ها مراقبت کرد و آموزش‌های مقدماتی نینجوتسو را به آن‌ها آموخت.

کونان
یتیمان آمه برای یادگیری نینجوتسو به گروه سانین نزدیک می‌شوند

پس از جدایی جیرایا از آمگاکوره، این سه به عنوان یک تیم با استعداد شینوبی شهرت یافتند. در این زمان و در طول جنگ جهانی سوم شینوبی، این سه با اوبیتو اوچیها که با نام مادارا اوچیها فعال بود ملاقات کردند. یاهیکو پس گوش دادن طرح این مرد نقاب‌دار، نسبت به او بی‌اعتماد بود و از کونان و ناگاتو خواست که از او دوری کنند. بعد از تشکیل آکاتسوکی، این گروه اعتقادات خود برای جلوگیری از جنگ بدون خشونت را گسترش داد و اخبار اقدامات آن‌ها هر از گاهی به جیرایا می‌رسید. وقتی گروه آن‌ها بزرگ‌تر شد، آن‌ها مجبور شدند مخفیگاه دیگری را پیدا کنند.

هانزو با مشاهده آرمان‌های آکاتسوکی که به تهدیدی برای حکومت او بر آمگاکوره تبدیل شده بود، دسیسه‌ای را با دانزو شیمورا پیریزی کرد تا سه نینجای پیشروی آکاتسوکی را از بین ببرد. هانزو با یک تله ناگاتو را در موقعیتی گرفتار کرد که یا باید کونان را در مقابل آن‌ها کشته می‌شد و یا او باید یاهیکو را می‌کشت. کونان فریاد زد که آن‌ها بدون او فرار کنند، اما آن‌ها حاضر به ترک او نشدند. ناگاتو از شوک این شرایط فلج شده بود اما یاهیکو با کونای در دست ناگاتو خود را قربانی کرد. ناگاتو که از این اتفاق بسیار خشمگین شده بود زیردستان هانزو را قتل عام کرد و کونان را نجات داد.

کونان
گروگان گرفته شدن کونان توسط هانزو

ناگاتو و کونان با قبول پیشنهاد قبلی توبی، شروع به استخدام نینجاها فراری درجه اس و جذب آن‌ها در آکاتسوکی کردند. مدتی بعد، ناگاتو با نام مستعار پین یک جنگ داخلی را در آمگاکوره آغاز کرد، و کونان به عنوان پیام رسان او به روستاییان قول داد که تغییراتی در دهکده و سایر کشورها ایجاد شود. ناگاتو سرانجام هانزو را کشت و کونان جای او را به عنوان سر-دهکده گرفت. در انیمه، کونان در جذب کردن هیدان در سازمان نیز کمک کرد.

صفحات دیگر