ویکی موشوکو تنسی: تناسخ بیکار

بر پایه سیستم حالت روشن حالت تاریک

آرک‌های داستان

اشتراک‌گذاری

موشوکو تنسی

Mushoku Tensei

آرک‌های داستان - موشوکو تنسی: تناسخ بیکار

نویسنده

ریفوجین نا ماگونوته

تصویرگر

شیروتاکا

شروع پخش

۲۳ ژانویه ۲۰۱۴

جلدها

۲۴

ناشر

مدیا فکتوری

این صفحه حاوی فهرستی از آرک‌های داستان موشوکو تنسی از لایت ناول این مجموعه است و خلاصه‌ای از هر آرک شرح داده شده است. مانگا و انیمه موشوکو تنسی نیز از لایت ناول اقتباس شده‌اند.

آرک کودکی

آرک کودکی (Childhood Arc) اولین آرک داستانی است که جلد اول لایت ناول را پوشش می‌دهد.

یک بیکار و بی عار ۳۴ ساله به دنبال مرگ والدینش از خانه خود بیرون شد. مدتی بعد او با یک کامیون که به سمت گروهی از نوجوانان در حال حرکت بود برخورد کرد و موفق شد یکی از آن‌ها را قبل از مرگ خودش نجات دهد. سپس او در بدن یک نوزاد بیدار شد و متوجه شد که در دنیایی از شمشیر و جادو تناسخ یافته است. او تصمیم می‌گیرد در زندگی جدید خود فردی موفق باشد و هویت گذشته خود را کنار بگذارد و زندگی جدید خود را با نام رودئوس گریرات شروع کند. رودئوس در سه سالگی شروع به یادگیری هنرهای جادویی کرد و تمرینات خود را برای افزایش ظرفیت مانا آغاز کرد. والدین او با کشف استعداد او در جادو، دختری به نام روکسی میگوردیا را استخدام کردند تا معلم جادوی او باشد. در طول دو سال تمرین در کنار روکسی، او بیشتر با جهان آشنا شد و بر آسیب‌هایی زندگی پیشین خود مثل گوشه‌گیری غلبه کرد. پس از رفتن روکسی، رودئوس با دختری به نام سیلفی دوست شد که در ابتدا او را با یک پسر اشتباه گرفت. رودئوس هر آنچه را که می‌دانست به او آموخت تا سیلفی نیز در جادو مهارت پیدا کند. پدر رودئوس یعنی پائول با درک این موضوع که وابستگی بین رودئوس و سیلفی می‌تواند پتانسیل آن‌ها را محدود کند، پسرش را نزد یکی از اقوامش فرستاد تا او را در مورد جهان روشن‌تر کند.

آرک مدرس خانگی

آرک مدرس خانگی (Home Tutor) دومین آرک داستانی است که جلد دوم لایت ناول را پوشش می‌دهد.

رودئوس نزد شاخه‌ای از خانواده گریرات به نام بورئاس برده شد و در آنجا سعی کرد تا به عنوان معلم یک دختر نجیب‌زاده خشن و مغرور به نام اریس بورئاس گریرات استخدام شود. رودئوس و خانواده بورئاس برای این که اریس را راضی کنند تا مورد آموزش رودئوس قرار گیرد، یک آدم‌ربایی جعلی را ترتیب دادند که در اواسط اجرای این نقشه یکی از افراد به آن‌ها خیانت کرد و این جریان به یک آدم‌ربایی واقعی تبدیل شد. سرانجام رودئوس قادر به جلب نظر اریس شد و شروع به آموزش دادن او در زمینه ریاضیات، زبان‌ها و جادو شد. با گذشت چند سال، رودئوس با خانواده بورئاس در ارتباط بود و چیزهای بیشتری در مورد جهان آموخت و چندین زبان مختلف را در کنار آن یاد گرفت. در دهمین سالروز تولد او، اریس و خانواده بورئاس عصایی جادویی را به رودئوس دادند. مدتی بعد، یک پرتوی جادویی به کشور برخورد کرد که باعث شد مردم در سراسر جهان به نقاط دیگری منتقل شوند. پس از این اتفاق پائول یک گروه جستجو را تشکیل داد و روکسی نیز تصمیم گرفت به آن بپیوندد.

آرک ماجراجوی سطح-ابتدایی

آرک ماجراجوی سطح-ابتدایی (Entry-Level Adventurer) سومین آرک داستانی است که جلد سوم لایت ناول را پوشش می‌دهد.

رودئوس و اریس به قاره جادو منتقل شدند، منطقه‌ای که ساکنانش شیطان‌ها و هیولاهای قدرتمندی بودند. رودئوس پس گوش دادن به سخنان یک خدای انسان مرموز، با رویجرد سوپاردیا دوست شد که داوطلبانه آن‌ها را تا خانه همراهی کرد. با گذر از شهر زادگاه روکسی، آن‌ها به شهری به نام ریکاریس رسیدند و در یک انجمن ماجراجویی ثبت نام کردند تا برای سفرشان درآمد کسب کنند. رودئوس با گروهی از ربایندگان حیوانات اهلی روبرو شد و عملیات آن‌ها را از بین برد و از رتبه آن‌ها برای گرفتن ماموریت‌های سطح بالاتر از انجمن استفاده کرد. سرانجام آن‌ها شناسایی شدند و مورد تهدید قرار گرفتند که مجبور به ترک شهر شدند. رودئوس با تصدیق این موضوع که رهبری او مشکل داشته است، رویه گروه را تغییر داد تا نظرات اریس و رویجرد نیز در نظر گرفته شود.

آرک سفر طولانی

آرک سفر طولانی (Voyage) چهارمین آرک داستانی است که جلد چهارم لایت ناول را پوشش می‌دهد.

مقصد بعدی گروه قاره میلیس بود. به دنبال توصیه خدای انسان، رودئوس وارد کوچه‌ای شد و با امپراتور شیطان یعنی کیشیریکا کیشیریسو روبرو شد، که قدرت آینده‌نگری را به عنوان یک پاداش به او داد. به دلیل تبعیض میلیس‌ها علیه نژاد سوپرد، رودئوس به یک گروه جنایی سازمان‌یافته پول داد تا رویجرد را قاچاقی عبور دهند. اما در مقطعی رودئوس و رویجرد این به سازمان خیانت کردند تا بچه‌های ربوده شده از نژاد جانور را نجات دهند. پس از آزادی جانور مقدس که خدای نژاد جانور بود، رودئوس به اشتباه بخشی از سازمان پنداشته شد و زندانی شد. پس از برطرف شدن سوء تفاهم، رودئوس، رویجرد و اریس چند ماهی را با نژاد جانور سپری کردند و منتظر عبور طوفان بارانی فصلی ماندند. سپس آن‌ها به حرکت خود ادامه دادند و هم‌سلولی رودئوس یعنی گیس نیز به آن‌ها اضافه شد.

آرک تجدید دیدار

آرک تجدید دیدار (Reunion) پنجمین آرک داستانی است که جلد پنجم لایت ناول را پوشش می‌دهد.

با رسیدن به پایتخت میلیس یعنی میلیشیون، گیس راه خود را از گروه جدا کرد. رودئوس با یک آدم‌ربایی روبرو شد و در آن مداخله کرد اما پی برد که این آدم‌ربایی در واقع یک عملیات نجات است که توسط گروه جستجوی پائول تنظیم شده است. پائول، رودئوس را به دلیل ناکامی در جستجوی قربانیان تلپورت شده به قاره جادویی مجازات کرد، که این موضوع باعث درگیری این دو شد. رودئوس متوجه شد که به غیر از نورن، بقیه اعضای خانواده‌اش هنوز مفقود هستند. پس از اندکی تامل، رودئوس و پائول قبل از ادامه سفر آشتی کردند. با رسیدن به بندر غربی برای سفر به قاره آسورا، ارتباط رویجرد و عمه رودئوس یعنی ترز لاتریا اجازه داد تا با وجود ممنوعیت موجود برای نژاد سوپرد، آن‌ها سوار کشتی شوند.

آرک بازگشت به خانه

آرک بازگشت به خانه (Homecoming) ششم آرک داستانی است که جلد ششم لایت ناول را پوشش می‌دهد.

با رسیدن به پادشاهی اژدها، خدای انسان به رودئوس توصیه کرد که برای نجات لیلیا و آیشا به پادشاهی شیرون سفر کند. در آنجا، رودئوس با پکس، چهارمین شاهزاده شریون ملاقات کرد، کسی که از لیلیا و آیشا به عنوان طعمه‌ای برای شکار رودئوس استفاده کرده بود. به دلیل حکومت استبدادی پکس، سربازان او شورش کردند. در همان زمان رودئوس با سومین شاهزاده زنوبا دوست شد که به او کمک کرد از زندان آزاد شود. پس از آن، پکس و زنوبا به خارج از کشور فرستاده شدند، و لیلیا و آیشا نیز به پائول پیوستند. رودئوس و همراهانش در سفر خود با اورستد، خدای اژدها دیدار کردند، که پس از شنیدن نام خدا انسان حمله کرد. رودئوس کاملا شکست خود اما جان او توسط همراه اورستد یعنی ناداهوشی شیزوکا بخشیده شد. در ادامه داستان، گروه به زادگاه اریس رسد. پس از خداحافظی از رویجرد، اریس متوجه شد که تمام خانواده‌اش مرده‌اند. اریس پس از این اتفاق از رودئوس خواست که جای خانواده‌ی او را پر کند. در جایی دیگر، روکسی با کیشیریکا آشنا شد و کیشریکا محل حضور مادر رودئوس را فاش کرد.

آرک ماجراجوی سطح-میانی

آرک ماجراجوی سطح-میانی (Mid-Level Adventurer) هفتمین آرک داستانی است که جلد هفتم لایت ناول را پوشش می‌دهد.

آرک دانشگاه

آرک دانشگاه - بخش ۱

آرک دانشگاه - بخش ۱ (University - Part 1) با نام رسمی آرک دانشگاه - بخش ۱: دانشجوی ویژه نیمه‌ی اول هشتمین آرک داستانی است که جلد هشتم لایت ناول را پوشش می‌دهد.

آرک دانشگاه - بخش ۲

آرک دانشگاه - بخش ۲ (University - Part 2) با نام رسمی آرک دانشگاه - بخش ۱: سیلفیت نیمه‌ی دوم هشتمین آرک داستانی است که جلد نهم لایت ناول را پوشش می‌دهد.

آرک تازه عروسان و تازه دامادان

آرک تازه‌عروسان و تازه دامادان (Newlyweds) نهمین آرک داستانی است که جلد دهم لایت ناول را پوشش می‌دهد.

آرک خواهران

آرک خواهران (Sisters) با نام رسمی آرک خواهران گریرات دهمین آرک داستانی است که جلد یازدهم لایت ناول را پوشش می‌دهد.

رویجرد از طرف پائول، نورن و آیشا را تا خانه رودئوس همراهی کرد و آن‌ها تصمیم گرفتند تا زمان نجات یافتن زنیث در آنجا بمانند. در حالی که نورن در دانشگاه جادوی رونوئا ثبت نام کرده بود، آیشا تصمیم گرفته بود خدمتکار رودئوس شود. با این حال نورن که همیشه با رودئوس مقایسه می‌شد و احساس تنهایی می‌کرد، گوشه‌گیر شد و خودش را در خوابگاهش محدود کرد. رودئوس برای دیدن نورن به خوابگاهش رفت و به او اجازه داد تا احساسات منفی خود را نسبت به او اصلاح کند. ماه‌ها گذشت و سیلفی باردار شد. اندکی بعد، رودئوس نامه‌ای از گروه پائول دریافت کرد که از او درخواست کمک شده بود. خدای انسان به رودئوس گفت که در خانه بماند، اما وقتی نورن سعی کرد به طور مخفیانه بیرون برود و به تنهایی به سفر برود، او متقاعد شد که آنجا را ترک کند. ناناهوشی با فهمیدن این موضوع که رودئوس برای سفرش به دو سال زمان نیاز دارد، او را در مورد یک منطقه مخفی که حاوی یک حلقه تلپورت بود آگاه کرد؛ این حلقه می‌توانست سفر او را به شش ماه کاهش دهد. آن‌ها همراه با الینالیزه به قاره بنگاریتو منتقل شدند، جایی که از صحرایی از هیولاها عبور کردند و گروهی از تجار را همراهی کردند. با رسیدن به مقصد، آن‌ها دوباره با گروه پائول متحد شدند و پی بردند که زنیث در یک سیاه‌چال افسانه‌ای به نام «هزارتوی تلپورت» قرار دارد و روکسی نیز در این هزارتو گم شده است.

آرک هزارتو

آرک هزارتو (Labyrinth) یازدهمین آرک داستانی است که جلد دوازدهم لایت ناول را پوشش می‌دهد.

آرک زندگی روزمره

آرک زندگی روزمره (Everyday-life) دوازدهمین آرک داستانی است که جلد سیزدهم لایت ناول را پوشش می‌دهد.

آرک احضار

آرک احضار (Summoning Battle) سیزدهمین آرک داستانی است که جلد چهاردهم لایت ناول را پوشش می‌دهد.

آرک خدای انسان

آرک خدای انسان (Human God) چهاردهمین آرک داستانی است که جلد پانزدهم لایت ناول را پوشش می‌دهد.

آرک پادشاهی آسورا

آرک پادشاهی آسورا - بخش ۱

آرک پادشاهی آسورا - بخش ۱ (Asura Kingdom - Part 1) نیمه‌ی اول پانزدهمین آرک داستانی است که جلد شانزدهم لایت ناول را پوشش می‌دهد.

آرک پادشاهی آسورا - بخش ۲

آرک پادشاهی آسورا - بخش ۲ (Asura Kingdom - Part 2) نیمه‌ی دوم پانزدهمین آرک داستانی است که جلد هفدهم لایت ناول را پوشش می‌دهد.

آرک زیردستان

آرک زیردستان (Subordinates ) شانزدهمین آرک داستانی است که جلد هجده لایت ناول را پوشش می‌دهد.

آرک زانوبا

آرک زانوبا (Zanoba) هفدهمین آرک داستانی است که جلد نوزده لایت ناول را پوشش می‌دهد.

آرک صخره

آرک صخره (Cliff ) هجدهمین آرک داستانی است که جلد بیستم لایت ناول را پوشش می‌دهد.

آرک زنیث

آرک زنیث (Zenith ) نوزدهمین آرک داستانی است که دنباله‌ای مستقیم بر آرک صخره است و جلد بیست و یک لایت ناول را پوشش می‌دهد.

آرک سازمان

آرک سازمان (Organization) بیستمین آرک داستانی است که جلد بیست و دوم لایت ناول را پوشش می‌دهد.

آرک بچه چهارم

آرک بچه چهارم (Fourth Child) بیست و یکمین آرک داستانی است که جلد بیست و سوم لایت ناول را پوشش می‌دهد.

آرک نبرد نهایی

بخش ۱

آرک نبرد نهایی - بخش ۱ نیمه‌ی اول آرک بیست و دوم است که جلد بیست و چهارم لایت ناول را پوشش می‌دهد.

بخش ۲

آرک نبرد نهایی - بخش ۲ نیمه‌ی دوم آرک بیست و دوم است که جلد بیست و چهارم لایت ناول را پوشش می‌دهد.

آرک نتیجه

آرک نتیجه (Conclusion ) بیست و سومین و آخرین آرک داستانی است که جلد بیست و ششم لایت ناول را پوشش می‌دهد.

صفحات دیگر