ویکی بهشت جهنم: جیگوکوراکو

بر پایه سیستم حالت روشن حالت تاریک

یامادا آسائمون تنزا

اشتراک‌گذاری

یامادا آسائمون تنزا

Yamada Asaemon Tenza

یامادا آسائمون تنزا - بهشت جهنم: جیگوکوراکو

نام‌های دیگر

تن-چان

نژاد

انسان

تاریخ تولد

۲۲ جولای

جنسیت

مذکر

سن

۱۷

مشخصه عنصری

آتش

کلاس

رونین

پیشه

سامورایی
یامادا آسائمون

رتبه

۱۰

وابسته به

قبیله یامادا

اولین نمایش

چپتر ۲
قسمت ۲

صداپیشه

یوسوکه کوبایاشی

یامادا آسائمون تنزا (Yamada Asaemon Tenza) رتبه دهم آسائمون از قبیله یامادا بود.

پس از آنکه شوگان از محکومان به اعدام خواست تا اکسیر حیات را در جزیره خطرناکی به نام شینسنکیو بیابند، تا در ازای آن جنایات گذشته‌ی آن‌ها بخشیده شود، تنزا به عنوان یکی از ناظران یامادا آسائمون بهاین  تیم اعزامی ملحق شد و به عنوان مراقب نوروگای ایفای نقش کرد.

تاریخچه

یامادا آسائمون تنزا
تنزا با شیون ملاقات می‌کند.

تنزا در فقر به دنیا آمد و والدینی داشت که به او بی‌توجه بودند. تنزا آزاد بود تا هر کاری که می‌خواهد انجام دهد. یک روز در حالی که در خیابان بود، او چند سامورایی را مورد ضرب و شتم قرار داد که به او نگاه بدی کرده بودند اما او با حضور ناگهانی مردی نابینا به نام یامادا آسائمون شیون متوقف شد. تنزا تلاش کرد تا به این مرد نیز حمله کند، اما خیلی زود متوجه شد که شکست خورده و روی زمین افتاده است. سپس شیون به تنزا پیشنهاد داد تا به قبیله یامادا بیاید اما او نپذیرفت. شیون سپس تنزا را به چالش کشید و این شرط را گذاشت که در صورت شکست خوردنش باید به شاگرد او تبدیل شود و دیگر این که شیون تنها از دست چپش در مقابل او استفاده خواهد کرد. تنزا این چالش را پذیرفت و در یک آن شکست خورد.

تنزا پس از اینکه به شاگرد شیون تبدیل شد، مجبور شد تا هر روز شمشیرزنی را تمرین کند و همچنین متوجه شد که باید سبک زندگی، نگرش و شیوه‌ی صحبت کردن خود را تغییر دهد.

مدتی بعد، تنزا با شیون به معبدی رفت. وقتی تنزا در این معبد منتظر استادش بود تا از یک قبر بازدید کند، ناگهان او با یکی از آشنایان سابق خود برخورد کرد. پس از اینکه دوستان سابقش به این خاطر که او شاگرد یک سامورایی نابینا شده است شروع به تمسخر او کردند ، تنزا به آن‌ها حمله کرد اما شیون او را متوقف کرد. پس از سرزنش شدن توسط شیون به دلیل این که تسلیم احساساتش شده بود، تنزا دیگر نمی‌خواست زیر پر و بال شیون باشد. شیون به تنزا پیشنهاد داد که اگر بتواند در هر شرایطی با شمشیر چوبی به او ضربه بزند، می‌تواند او را ترک کند. تنزا که باور داشت در این کار شانس خوبی دارد، آن را پذیرفت و در حین ترک معبد اولین تلاش خود را انجام داد که شیون به راحتی از حمله‌ی او کنار رفت.

یامادا آسائمون تنزا
تنزا در مقابل شیون

با گذشت زمان، تنزا در هر بار تلاش برای ضربه زدن به شیون ناموفق بود و از این رو قادر نبود که او را ترک کند. در مقطعی تنزا با یامادا آسائمون آیزن برخورد کرد و آیزن از از او خواست تا همراهش به یک مکان خاص برود. تنزا موافقت کرد و همراه او رفت تا به همان قبرستانی رسید که شیون قبلا از آن بازدید کرده بود. در آنجا، آیزن قبر تشین را به تنزا نشان داد و برای او توضیح داد که تشین شاگرد سابق شیون بوده است که پس از تصمیمش برای ترک قبیله یامادا و رد کردن آموزه‌های استادش، به مجرمی تبدیل شد که توسط استاد خود اعدام شده است. تنزا پس از شنیدن این داستان شوکه شد و به اشتیاق شیون برای تدریس شاگردانش پی برد. تنزا با درک دلایل شیون، تصمیم گرفت تا به قول خود عمل کند و به رفتن به دوجوی یامادا ادامه دهد تا در نهایت بتواند ضربه‌ای به شیون بزند.

در مقطعی، تنزا سرانجام با توسعه‌ی مهارت‌هایش در شمشیرزنی و با کمک همکارانش موفق شد تا ضربه‌ای را به شیون وارد کند. اگرچه این اقدام به این معنی بود که او برای ترک کردن شیون آزاد است، اما تنزا تصمیم گرفت به عنوان شاگرد او باقی بماند و مهارت‌های خود را حتی بیشتر بهبود بخشد. در نهایت تنزا موفق شد به عنوان یک یامادا آسائمون با رتبه‌ی دهم خود را در قبیله یامادا تثبیت کند.

پس از کشف جزیره‌ی افسانه‌ای معروف به شینسنکیو، تنزا و دیگر یامادا آسائمون‌های رتبه‌بندی شده توسط شوگان مأمور شدند تا تعدادی از محکومان به اعدام را در قابل یک تیم اعزامی برای بازیابی اکسیر حیات همراهی کنند. او به عنوان مراقب کودکی به نام نوروگای منصوب شد. تنزا پس از اطلاع از اینکه چگونه نوروگای صرفا به دلیل عضویت در یک قبیله به اعدام محکوم شده است، معتقد بود که او بی‌گناه است و از او درخواست کرد که این ماموریت را بپذیرد تا فرصتی برای زنده ماندن داشته باشد.

توانایی‌ها و قدرت‌ها

تنزا در سنین جوانی توسط شیون شناسایی شد که پتانسیل بالایی دارد، و این موضوع وقتی ثابت شد که تنزا تحت تعلیم استادش نه تنها تبدیل به یک آسائمون یامادا شد، بلکه رتبه‌ی ۱۰ آسائمون را نیز به دست آورد. او توسط قبیله یامادا به عنوان یکی از قوی‌ترین افراد واجد شرایط برای تبدیل شدن به رئیس بعدی در نظر گرفته می‌شد. اگرچه تلاش او به همراه نوروگای برای فرار از جزیره کوتاکو به دلیل واتاتسومی با شکست مواجه شد، اما شمشیرزنی و پشتکار تنزا به او اجازه داد تا از رویارویی با هیولاهای زیر دریا جان سالم به در ببرد. او همچنین توانایی کافی برای کشتن یک سوشین را داشت، نوعی هیولا که برای انسان‌های روی جزیره دردسر ایجاد می‌کرد.

کنجوتسو

یامادا آسائمون تنزا
شمشیرزنی سریع تنزا

تنزا به عنوان یک آسائمون بر شمشیرزنی تسلط دارد، به طوری که او قادر بود با یک تاب شمشیر سر اهداف خودش را از تن‌شان جدا کند. در نبردها، شمشیرزنی تنزا بر روی سرعت متمرکز است. همانطور که در رویارویی خود با ژو جین نشان داده است، او می‌تواند با سرعت بسیار بالا بدن حریف خود را برش دهد. با این حال، همانطور که توسط استادش شیون اشاره شده است، تکنیک تنزا در شمشیرزنی نیاز به بهبود دارد، و او باید بداند که به کجای بدن حریف ضربه بزند و چطور حرکت پای خود را تنظیم کند تا ضرباتش مناسب اجرا شود.

صفحات دیگر