ویکی هری پاتر

بر پایه سیستم حالت روشن حالت تاریک

نویل لانگ‌باتم

اشتراک‌گذاری

نویل لانگ‌باتم

Neville Longbottom

نویل لانگ‌باتم - هری پاتر

تولد

۳۰ جولای ۱۹۸۰
بریتانیای بزرگ

وضعیت خونی

ملیت

انگلیسی

عنوان‌ها

پروفسور

نژاد

انسان

جنسیت

مذکر

چوب جادو

چوب پدر (قبلا)
گیلاس، موی تک‌شاخ

پاترونوس

غیر-مادی

پیشه

اورر (مدتی کوتاه)
پروفسور گیاه‌شناسی در مدرسه هاگواتز

گروه

گریفیندور

پروفسور نویل لانگ‌باتم (Neville Longbottom) یک جادوگر انگلیسی اصیل، متولد ۳۰ جولای ۱۹۸۰ است. او تنها فرزند و پسر فرانک و آلیس لانگ‌باتام بود. والدین او از اوررهای مورد احترام و اعضای اصلی محفل ققنوس بودند تا این که آن‌ها در زمان شانزده ماهگی نویل، توسط بلاتریکس لسترنج و سه فرد دیگر از مرگ خوران، با افسون کروکیاتوس تا حد جنون شکنجه شدند. پس از آن نویل توسط مادربزرگش آگوستا لانگ‌باتم بزرگ شد.

در سال ۱۹۹۱ نویل به مدرسه جادوگری هاگوارتز رفت و به همراه با هری پاتر، هرماینی گرنجر و رونالد ویزلی در دسته گریفیندور قرار گرفت. او در طول سال‌های تحصیلش اغلب پسری خجالتی، دست و پا چلفتی و درونگرا بود، و مادربزرگش همیشه به او می‌گفت که به اندازه کافی خوب نیست. با این حال در سال‌های بعد او نشان داد که از شهامت و پشتکار زیادی برخوردار است: او به عضوی مهم در ارتش دامبلدور تبدیل شد. این سازمان با هدف کمک به سایر شاگردان در زمینه یادگیری جادوها برای حمله و دفاع از خود شکل گرفته بود و توسط هری پاتر هدایت می‌شد. نویل بعدا در نبرد دپارتمان اسرار (۱۹۹۶)، نبرد برج ستاره‌شناسی (۱۹۹۷) و نبرد هاگوارتز (۱۹۹۸) جنگید. در طول نبرد هاگوارتز، او كه از دعوت ولدمورت برای پیوستن به مرگ خوران امتناع کرده بود، هفتمین و آخرین هوركراكس ولدمورت را با بریدن سر مار ناگینی نابود كرد. او همچنین در سال آخر خود در رهبری ارتش دامبلدور علیه پروفسورهای مرگ خوران کمک کرد.

پس از پایان جنگ دوم جادوگران، نویل مدت کوتاهی را به عنوان اورر خدمت کرد و پس از آن تبدیل به استاد گیاه‌شناسی هاگوارتز شد و با هانا ابوت از هافلپاف ازدواج کرد. او همچنین پدرخوانده پسر دوم هری و جینی یعنی آلبوس پاتر نامیده شد.

صفحات دیگر