ویکی هری پاتر

بر پایه سیستم حالت روشن حالت تاریک

نبرد دپارتمان اسرار

اشتراک‌گذاری

نبرد دپارتمان اسرار

Battle of the Department of Mysteries

نبرد دپارتمان اسرار - هری پاتر

تاریخ

۱۸ ژوئن ۱۹۹۵

مکان

دپارتمان اسرار، وزارت جادوی بریتانیا

دلیل

ولدمورت برای از بین بردن پیشگویی، یک تصور کاذب از شکنجه شدن سیریوس بلک را در ذهن هری پاتر ایجاد کرد تا او را به وزارت اسرار بکشاند.

نتیجه

اعلام شروع جنگ در جامعه جادوگری
پذیرفته شدن بازگشت ولدمورت توسط وزارت جادو
از بین رفتن پیشگویی
مرگ سیریوس بلک
دستگیری تمام مرگ خواران به جز ولدمورت و بلاتریکس

جناح‌ها

جناح اول:
رون ویزلی
هرماینی گرنجر
جینی ویزلی
نویل لانگ‌باتم
لونا لاوگود
ریموس لوپین
آلستور مودی
کینگسلی شاکلبولت
نیمفدورا تونکس
فاکس

جناح دوم:
رودولفوس لسترنج
رابستان لسترنج
آقای کربی
مالکیبر
آنتونین دولوهوف
جگسون
والدن مکنیر
اوری
آگوستوس روکوود
نوت
تراورز

نبرد دپارتمان اسرار (Battle of the Department of Mysteries) که به آن نبرد وزارت جادو نیز گفته می‌شود، اولین درگیری بزرگ از جنگ جادوگری دوم بود. این نبرد در ۱۸ ژوئن ۱۹۹۶ رخ داد، زمانی که جادوگر تاریکی لرد ولدمورت دشمن خود یعنی هری پاتر را فریب داد تا او را به بخش اسرار وزارت جادوی بریتانیا بکشاند و پیشگویی مربوط به شکست خوردن خودش به دست پاتر را از بین ببرد.

زمانی که هری در وزارتخانه حضور یافت، او حداقل توسط ده نفر از مرگ خواران محاصره شد، اما پنج نفر از اعضای دیگر ارتش دامبلدور به این قهرمان جوان کمک کردند، از جمله رون ویزلی، هرماینی گرنجر، نویل لانگ‌باتم، جینی ویزلی و لونا لاوگود. آن‌ها برای مدتی در برابر مرگ خواران موفق به مقاومت شدند تا این که محفل ققنوس به کمک‌شان آمد. در طول این درگیری، پیشگویی به طور تصادفی از بین رفت، همه‌ی مرگ خواران به جز یکی از آن‌ها توسط آلبوس دامبلدور اسیر شدند، و سیریوس بلک توسط دختر عموی سادیستی خود یعنی بلاتریکس لسترنج کشته شد.

این نبرد همچنین منجر به عمومیت پیدا کردن خبر بازگشت ولدمورت شد و سرانجام وزارت جادو اقدامات مناسبی را علیه این قدرت ظهور یافته انجام داد و شروع جنگ علنی شد.

صفحات دیگر