بر پایه سیستم حالت روشن حالت تاریک

ملکه ماریکا جاویدان

اشتراک‌گذاری

ملکه ماریکا جاویدان

Queen Marika the Eternal

ملکه ماریکا جاویدان - الدن رینگ

نام مستعار

ملکه جاویدان
ملکه خدا

دسته‌بندی

وابسته به

بستگان

گادفری (همسر سابق)
راداگون (همسر)
مالنیا (دختر)
میکولا (پسر)
ژنرال ردان (پسر راداگون)
رایکارد (پسر راداگون)
پرنسس رانی (دختر راداگون)
مالیکیث (برادر ناتنی)

ملکه ماریکای جاویدان (Queen Marika the Eternal) فروانروای الهی سرزمین‌های میانه و حامل حلقه الدن است. فرزندان او، نیمه‌خدایانی هستند که حامل رون‌های بزرگ هستند.

شرح

سرزمین سایه

ماریکا یک نومن بود که از دهکده شمن، منطقه‌ای خارج از سرزمین‌های میانه و واقع در سرزمین‌های سایه بود. شمن‌ها توسط فرمانروایان این سرزمین یعنی هورنسنت تحت ستم قرار می‌گرفتند، به طوری که با شلاق آن‌ها معلول می‌شدند و به عنوان بخشی از یک مراسم در کوزه‌هایی فرو می‌رفتند.

در مقطعی، ماریکا خانه خود را ترک کرد و به دروازه الوهیت رسید، جایی که به دلیل امپریانی بودن توانست به مقام خدایی صعود کند. در آنجا، او حالم حلقه الدن شد. به عنوان یک امپریایی، سایه‌ای به او اعطا شد که برادر ناتنی‌اش مالیکیث بود.

او با ارتشی به رهبری پسرش مسمر علیه هورنسنت جنگید. با گذشت زمان، او به خانه خود بازگشت و با وجود اینکه می‌دانست همه چیز از مدت‌ها قبل از بین رفته است، طلسم درخت ارد را اجرا کرد تا خانه‌اش را در نور شفابخش طلا غسل دهد. ماریکا دیگر هرگز به خانه بازنگشت، اما مسمر را در سرزمین سایه رها کرد تا نسل‌کشی هورنسنت را ادامه دهد.

سرزمین میانه

ماریکا ملکه سرزمین‌های میانه شد. او با آرزوی دنیایی عاری از مرگ مقدرشده، رون مرگ را از حلقه الدن حذف کرد، و سایه‌اش یعنی مالیکیث را نگهبان آن کرد و بدین ترتیب نظم طلایی را ایجاد کرد.

او همسری برگزید که گادفری بود و به اولین ارباب الدن تبدیل شد. ماریکا، گادفری را مجبور کرد تا به قلمروهای همسایه حمله کند و آن‌ها را فتح کند، با این هدف که نظم طلایی را گسترش دهد. یکی از این جنگ‌ها در برابر غول‌های آتشین بود که شکست خوردند و ماریکا خدای آن‌ها را کشت.

با بزرگ شدن درخت ارد، ماریکا و گادفری صاحب چند فرزند شدند. پس از سقوط آخرین دشمن گادفری، چشمان او محو شد و ماریکا او و همتایانش را از سرزمین میانه تبعید کرد و موهبت را از آن‌ها سلب کرد. به این ترتیب گادفری به اولین لکه‌دار تبدیل شد.

ماریکا پس از تبعید گادفری، راداگون را به عنوان همسرش برگزید. در حقیقت راداگون نیمه‌ی دیگر و مذکر ماریکا بود. راداگون چند فرزند از رنالا داشت و بعد از «نامزدی» با ماریکا، این فرزندان در مقام نیمه‌خدا توسط ماریکا پرورش یافتند.

ماریکا و راداگون که حالا بدن‌هایی جداگانه بودند صاحب فرزندانی دوقلو به نام مالنیا و میکولا شدند که بعد از حکومت ماریکا سلطنت را به ارث بردند. از آنجا که این دوقلوها فرزندان تنها یک شخص بودند دچار عارضه‌هایی شدند که مالنیا دچار بیماری تباهی و میکولا دچار کودکی ابدی شد.

شب چاقوهای سیاه

در شب چاقوهای سیاه، قطعه‌ای از رون مرگ از مالیکیث به سرقت رفت. برای مدت طولانی معلوم نبود که چه کسی پشت این توطئه بود، اما سرانجام مشخص شد که در واقع رانی پشت ربودن آن بوده است و طی مراسمی ترسناک، چاقوهای سیاه خداکش را جعل کرده است.

قاتلان چاقوی سیاه، زنان نومن بودند که ظاهرا روابط نزدیکی با خود ماریکا داشتند. آن‌ها از این چاقوها برای کشتن گادوین طلایی استفاده کردند و اولین مرگ ثبت شده یک نیمه‌خدا را در تاریخ رقم زدند. گفته می‌شود که ملکه ماریکا با این رویداد به لبه پرتگاه رانده شد، و مدتی بعد او با استفاده از چکشی حلقه الدن را شکست.

شکستگی

تکه‌های حلقه الدن به صورت رون‌های بزرگ متلاشی شدند و در سرزمین‌های میانه پخش شدند و درگیری‌هایی را بین فرزندان نیمه‌خدای برای تصاحب این قطعات ایجاد کرد. این جنگ‌های پی در پی هیچ پیروزی نداشت. ماریکا نیز به نوبه خود، در داخل درخت ارد محبوس شد، که احتمالا این اقدام توسط جانور الدن یا اراده برتر انجام شد.

او طبق وعده‌ای که قبلا به گادفری و جنگجویانش داده بود، موهبت را به لکه‌داران تبعید شده بازگرداند. آن‌ها از قبرهایشان بلند شدند و به سرزمین‌های میانه رفتند تا یک بار دیگر حلقه الدن را به ارمغان آوردند. آن‌ها میزگردی را تشکیل دادند و در آنجا برای تحقق بخشیدن به هدفی که ماریکا به آن‌ها داده بود، کار کردند.

در نهایت، یک قهرمان لکه‌دار موفق شد تا به داخل درخت ارد برسد، جایی که ماریکا در آنجا گرفتار شده بود. ماریکا به طور ناگهانی از بندهای خود رها شد و راداگون کنترل بدن مشترک‌شان را به دست گرفت و با قهرمان لکه‌دار مقابله کرد. پس از شکست دادن راداگون و جانور الدن، لکه‌دار تصمیم می‌گیرد که با بدن شکسته ماریکا چه کند. اگر حلقه الدن اصلاح شود، سر ماریکا به قاب خود باز می‌گردد. اگر رانی احضار شود، او سر ماریکا را به آرامی برمی‌دارد که سپس به آرامی با بقیه بدنش از بین می‌رود. اگر لکه‌دار تبدیل به ارباب شعله شوریده شود، سر ماریکا از هم می‌شکند و به خاکستر تبدیل می‌شود.

قهرمان لکه‌دار با انتخاب مسیر پایان‌بندی «ارباب الدن» عصر جدیدی را آغاز می‌کند. او به سومین ارباب الدن و عملا همسر جدید ماریکا تبدیل می‌شود. با این حال ملکه ماریکا در حالت متلاشی و بدون عملکرد خود باقی می‌ماند و تنها حلقه الدن در بدنش می‌درخشد.

دانستنی‌ها

  • ماریکا/راداگون یادآور ربیس کیمیاگر هستند. در کیمیاگری، ربیس یک موجود با خصوصیت مرد و زن است و همچنین گاهی به عنوان هرمفرودیت الهی به آن اشاره می‌شود.
  • ماریکا/راداگون همچنین یادآور پادشاه قرمز و ملکه سفید در کیمیاگری هستند که به عنوان دو نیمه‌ی ربیس قلمداد می‌شوند.
صفحات دیگر