ویکی سایبرپانک

بر پایه سیستم حالت روشن حالت تاریک

جنگ شرکتی چهارم

اشتراک‌گذاری

جنگ شرکتی چهارم

Fourth Corporate War

جنگ شرکتی چهارم - سایبرپانک

تاریخ

۲۰۲۱ - ۲۰۲۲: CINO - OTEC
۲۰۲۲ - ۲۰۲۵: آراساکا - میلیتک

موقعیت

جهانی

نتیجه

- درگیری بی‌نتیجه بود.
- اقتصاد جهانی تقریبا در حال فروپاشی قرار گرفت.
- دولت‌های ایالات متحده و ژاپن تقریبا ساقط شدند.

جناح‌ها

جناح اول:
CINO
جناح دوم:
OTEC

چهارمین جنگ شرکتی یک درگیری جهانی بود که از سال ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۵ رخ داد و شامل دو شرکت CINO و OTEC بود که بعدا آراساکا و میلیتک آن‌ها را به ترتیب استخدام کردند تا از طرف آن‌ها بجنگند.

پیش‌زمینه

همانند جنگ‌های شرکتی اول و دوم، این جنگ نیز زمانی آغاز شد که شرکت‌های بزرگ رقیب از منابع مالی و نیروی نظامی خود بر سر خرید یک شرکت و منابع آن جنگیدند. در اوایل سال ۲۰۲۱، IHAG یک شرکت بزرگ فعال در حمل و نقل زیر آب و فناوری بود که ورشکست شد. این ورشکستگی باعث شد تا دو شرکت رقیب یعنی CINO و OTEC ترغیب به تصاحب خصمانه دارایی‌های IHAG شوند. در ابتدا هر دو شرکت درگیر یک نبرد شرکتی معمول بودند. اما وقتی با دستکاری سهام و جنگ اقتصادی اوضاع از کنترل خارج شد، فقط مسئله زمان بود که جنگ واقعی شروع شود.

از نظر مالی، OTEC و CINO به حدی مساوی بودند که نمی‌توانستند IHAG مثل یک مورد متعارف کنترل کنند. در نوامبر سال ۲۰۲۱، OTEC یک نیروی ضربتی برای رهگیری مذاکره کنندگان CINO و جلوگیری از حضور آن‌ها در مذاکرات خرید فرستاد. در پاسخ به این اقدام نت‌رانرهای CINO حمله‌ای را به مبادلات مالی و به منظور کاهش ارزش سهام OTEC انجام دادند. اوضاع وقتی تشدید شد که هیچ‌کدام از این دو شرکت متوجه نبودند که یوروبانک در پشت صحنه دو جناح را دستکاری می‌کند تا آن‌ها را بدهکار کند. برنامه نهایی این موسسه مالی این بود که دارایی‌های IHAG، OTEC و CINO را به دست آورد و اروپا را به یک قدرت برتر فناوری دریایی و کشتیرانی جهانی تبدیل کند.

در ابتدا، استراتژی هر دو شرکت کاهش ارزش شرکت دیگری بود تا آن‌ها را مجبور به عقب‌نشینی از تلاش برای خرید کند. با ادامه درگیری، بقیه جهان نیز به طور فزاینده‌ای از پتانسیل یک بحران جهانی آگاه شدند. اقتصاد جهان به شدت به کشتیرانی و تولید غذا، مواد معدنی و انرژی مبتنی بر اقیانوس بستگی داشت.

صفحات دیگر