ویکی Call of Duty

بر پایه سیستم حالت روشن حالت تاریک

جانی سوپ مک‌تاویش

اشتراک‌گذاری

جانی سوپ مک‌تاویش

Johnny "Soap" MacTavish

جانی سوپ مک‌تاویش - Call of Duty

نام مستعار

جانی
سوپ
براوو ۱-۷

ملیت

اسکاتلندی

وابسته به

ائتلاف
SAS
گروه ضربت ۱۴۱

درجه

گروهبان

جنسیت

مذکر

کشته شده توسط

تولد

۱۹۹۶ یا قبل‌تر

مرگ

۲۱ نوامبر ۲۰۲۳، تونل مانش

خط زمانی

خط زماین ریبوت مدرن وارفر
حماسه ایتر تاریک

بازیگر

نیل الیس

گروهبان جان مک‌تاویش (John MacTavish)، که گاهی با نام جانی و همچنین سوپ (Soap) شناخته می‌شود، شخصیتی محوری در ریبوت سه‌گانه کال آو دیوتی: مدرن وارفر است. در مدرن وارفر ۲، او یکی از سه شخصیت اصلی قابل بازی است. در مدرن وارفر ۳ نیز او به عنوان یک شخصیت قابل بازی در کمپین حاضر است و در حالت زامبی‌ها نیز  به عنوان یک شخصیت پشتیبان ظاهر شده است.

پیش‌زمینه

جان مک تاویش در اسکاتلند بریتانیا به دنیا آمد و یک هوادار پر و پا قرص فوتبال بود که اغلب به عنوان دروازه‌بان بازی می‌کرد.

روزی او توسط پسر عمویش، یکی از اعضای هنگ ۲۳ به سرویس هوایی ویژه (SAS) دعوت شد تا ببیند حضور در ارتش بریتانیا چگونه است. پس از آن، مک‌تاویش اغلب در تعطیلات آخر هفته به دیدار پسر عمویش می‌رفت. زمانی که ۱۶ ساله شد، چندین بار تلاش کرد تا در SAS ثبت نام کند و با دروغ گفتن در مورد سن خودش، هر بار دستگیر می‌شد.

مک‌تاویش پس از تولد ۱۸ سالگی، رسما به منتخب هنگ ۲۲ ملحق شد، یک اسکادران نخبه که در شناسایی، مبارزه با تروریسم، و گروگان‌ها تخصص داشت. در سال ۲۰۱۴، هنگام آموزش مک‌تاویش در هرفورد، ارزیاب او کاپیتان جان پرایس بود. پرایس با شناخت مهارت‌های طبیعی، مهارت استثنایی و فداکاری بی‌وقفه‌ی مک‌تاویش، به او سخت گرفت تا او را به بهترین کارآموز تبدیل کند. مک‌تاویش همچنین به عنوان یک متخصص تک‌تیرانداز و تخریب آموزش دید. سرعت و دقت قابل توجه او در پاکسازی و جنگ شهری باعث شد تا به او لقب «سوپ/صابون» داده شود.

مک‌تاویش با بالاترین امتیاز ممکن در هر ۳ مرحله از دوره انتخاب شد و تنها چند ثانیه از رکورددار که کایل «گز» گریک بود عقب افتاد. او جوان‌ترین کاندیدی بود در تاریخ ارتش بریتانیا بود که موفق به قبولی در گزینش SAS شده بود و شهرتی همیشگی را برایش به ارمغان آورد.

سوپ برای اولین ماموریت خود به تیم براووی پرایس پیوست و به تنگه‌ی برینگ سفر کرد تا امنیت را مورد یک مانیفست محموله که احتمالا مرتبط به سلاح‌های کشتار جمعی بود تامین کند. در حالی که سوپ این مانیفست را بازیابی کرد، اما کشتی توسط هواپیماهای روسی منهدم شد و تیم مجبور به ترک آنجا شد. در این رویداد اگر پرایس او را به مکانی امن نبرده بود احتمالا جانش را از دست می‌داد. سوپ از آن زمان نوعی احساس دین به پرایس دارد. پس از این ماموریت، او به انجام عملیات مخفی در سراسر جهان ادامه داد.

سوپ بعدها در عملیاتی در اورزیکستان شرکت کرد که در طول آن گشت او توسط القتلا مورد حمله قرار گرفت. او به خاطر این عمیات مدال شجاعت، صلیب ویکتوریا و صلیب برجسته شجاعت را دریافت کرد. در این عملیات وقتی ماشین گان خراب شد، سوپ اسلحه را جداسازی و دوباره سرهم کرد تا دوباره بتواند شلیک کند. خود او ادعا کرده است که «تمام رفقای او نیز همین کار را می‌کردند».

در سال ۲۰۱۶، سوپ به دلیل مشت زدن به یک افسر پلیس نظامی و حبس کردن او در وسیله نقلیه خودش با مجازات انضباطی روبرو شد. هیچ اتهامی برای آن افسر به منظور جلوگیری از این شرمساری مطرح نشده است.

نمایش‌ها

صفحات دیگر