بر پایه سیستم حالت روشن حالت تاریک

پنگوئن (سریال)

اشتراک‌گذاری

پنگوئن

The Penguin

پنگوئن (سریال) - بتمن

سبک

درام جنایی
گنگستر
ابرقهرمانی

توسعه‌دهنده

لورن لوفرانک

شورانر

لورن لوفرانک

موسیقی

میک جیاکینو

زمان هر قسمت

۵۶-۶۷

شرکت‌های تولیدکننده

دی‌سی استودیوز
وارنر بروس تلویژن

شبکه

اچ‌بی‌او

تاریخ انتشار

۱۹ سپتامبر ۲۰۲۴

پنگوئن (The Penguin) یک مینی سریال تلویزیونی درام جنایی آمریکایی است که توسط لورن لوفرانک برای شبکه اچ‌بی‌او ساخته شده است. این سریال بر اساس شخصیت پنگوئن از دی‌سی کامیکس است و یک اسپین-آف از فیلم بتمن (۲۰۲۲) است. داستان سریال پنگوئن به رویدادهای مرتبط با به قدرت رسیدن این شخصیت در دنیای جنایتکارانه شهر گاتهام می‌پردازد. لوفرانک به عنوان شورانر اين سريال ايفای نقش می‌كند و سریال توسط دی‌سی استوديوز و وارنر بروس تلویژن توليد شده است.

توسعه سریال تا سپتامبر ۲۰۲۱ در حال انجام بود و اچ‌بی‌او مکس آن را در مارس ۲۰۲۲ و پس از اکران فیلم بتمن سفارش داد. کارگردان فیلم، مت ریوز بر نگارش آن نظارت داشته و در استخدام تیم خلاق نیز مشارکت داشته است. فیلمبرداری در مارس ۲۰۲۳ در نیویورک آغاز شد، اما در ژوئن ۲۰۲۳ به دلیل اختلافات کارگری هالیوود متوقف شد. تولید سریال در اواخر نوامبر از سر گرفته شد و در فوریه ۲۰۲۴ به پایان رسید. سریال پنگوئن در جولای ۲۰۲۴ از اچ‌بی‌او مکس به اچ‌بی‌او منتقل شد.

سریال پنگوئن در ۱۹ سپتامبر ۲۰۲۴ از طریق شبکه اچ‌بی‌او پخش شد و شامل هشت است.

بازیگران و شخصیت‌ها

  • کالین فارل در نقش اسوالد «آز» کاب / پنگوئن: ستوان ارشد سابق یک رئیس باند تبهکار یعنی کارمین فالکون متوفی است که در حال تبدیل شدن به یک پادشاه تبهکار است.
  • کریستین میلیوتی در نقش سوفیا فالکون / جلاد: دختر کارمین و یک قاتل زنجیره‌ای روانی که پس از آزاد شدن از تیمارستان آرکهام، برای کنترل دنیای جنایتکاران شهر گاتهام با آز مقابله می‌کند.
  • رنزی فلیز در نقش ویکتور «ویک» آگیلار: یک نوجوان بی‌خانمان که راننده و مجری شخصی آز می‌شود.
  • دیر اوکانل در نقش فرانسیس کاب: مادر آز که از زوال عقل زودرس رنج می‌برد.
  • کلنسی براون در نقش سالواتوره مارونی: یک رئیس اوباش و قاچاقچی مواد مخدر که عملیاتش پس از یک کشف تاریخی مواد مخدر، با خبرچینی کارمین به پایان رسید.
  • کارمن اجوگو در نقش حوا کارلو: معشوقه آز.
  • مایکل زگن در نقش آلبرتو فالکون: پسر کارمین و برادر سوفیا که با اعتیاد به مواد مخدر و الکل دست و پنجه نرم می‌کند.
  • برتو کولون در نقش کاستیلو: مجری سازمان فالکون و وفادار به سوفیا.
  • جیمز مادیو در نقش میلوس گراپا: مشاور خانواده فالکون و محافظ سابق کارمین.
  • جیم لاوسون در نقش بلا رئال: شهردار منتخب گاتهام.
  • مایکل کلی در نقش جانی ویتی: جانشین رئیس خانواده جنایتکار فالکون و رئیس آن پس از مرگ کارمین.
  • مارک استرانگ در نقش کارماین فالکون: یک رئیس جنایتکار فقید در گاتهام و پدر سوفیا، آلبرتو و سلینا کایل.
  • اسکات کوهن در نقش لوکا فالکون: برادر کارماین و یکی از اعضای ارشد خانواده جنایتکار فالکون.
  • شهره آغداشلو در نقش نادیا مارونی: همسر سالواتوره.
  • تئو روسی در نقش جولیان راش: دکتری در آرکهام و درمانگر سوفیا.
  • الکسا پالادینو در نقش کارلا ویتی: پسر عموی سوفیا.
  • کریگ واکر در نقش کارآگاه مارکوس وایز: یک پلیس فاسد که برای سوفیا کار می‌کند.

داستان سریال پنگوئن

پس از ساعت کاری

داستان سریال پنگوئن در سال ۲۰۲۲ جریان دارد. یک هفته پس از ترور کارماین فالکون و تخریب دیوار دریایی گاتهام سیتی، اسوالد آز کاب توسط آلبرتو فالکون، پسر و وارث ظاهری کارماین گرفتار شد، چرا که او مقداری از اشیاء قیمتی فالکون در سالن آیسبرگ کشف کرده بود. آز شنونده‌ی برنامه‌های آلبرتو برای متحول کردن عملیات مواد مخدر فالکون بود. هنگامی که آز از آرزوهای خود برای تبدیل شدن به یک مافیای قدرتمند و قابل احترام گفت، آلبرتو او را به سخره گرفت و این آز را وادار کرد تا با شلیک گلوله آلبرتو را بکشد. آز تلاش کرد جسد آلبرتو را از بین ببرد. در همین مقطع گروهی از نوجوانان بزهکار در حال سرقت رینگ‌های ماشین او بودند که او از راه رسید و آن‌ها را ترساند. آز با مشاهده لکنت زبان یکی از این نوجوانان به نام ویکتور آگیلار، از جان او گذشت اما ویکتور را وادار به او کمک رد حمل جسد کرد.

آز متوجه شد که فالکون‌ها قصد دارند کنترل حلقه مواد مخدر را به دست بگیرند. او همچنین با خواهر آلبرتو یعنی سوفیا فالکون روبرو شد که به تازگی از تیمارستان آرکهام آزاد شده بود. سوفیا به آز در قضیه ناپدید شدن برادرش مظنون بود. آز ابتدا قصد داشت از شهر خارج شود اما پس از تشویق و انگیزه از مادرش، فرانسیس، نظرش تغییر کرد. او ملاقاتی را با رقیب خانواده فالکون یعنی سالواتوره مارونی، در زندان بلک‌گیت ترتیب داد و به او پیشنهاد داد تا عملیات مواد مخدر را در کنترل مارونی بازگرداند. مارونی تمایلی به همکاری نداشت، اما پس از اینکه آز حلقه‌ی مارونی که در اختیار کارماین بود را به او بازگرداند، مارونی تجدید نظر کرد.

در مقطعی سوفیا آز را دستگیر و شکنجه کرد اما کشف ناگهانی جسد آلبرتو باعث یک حواس‌پرتی و آزادی آز شد. این اقدام در واقع توسط آز و با همکاری ویکتور برنامه‌ریزی شده بود تا پای گروه مارونی را به ماجرا باز کند.

نفوذی

در ادامه‌ی داستان سریال پنگوئن، مارونی با این که از آز به خاطر ایجاد پاپوش خشمگین بود، اما اجازه داد تا در ارسال محموله فالکون همکاری‌شان ادامه پیدا کند. لوکا، برادر کارماین به عنوان سرپرست خانواده وارد عمل شد. در همین حین مشخص شد که مادر آز یعنی فرانسیس از زوال عقل رنج می‌برد. سوفیا به خاطر مرگ آلبرتو دچار آسیب روانی (PTSD) شده بود و به طور فزاینده‌ای مشکوک شد که یکی از افراد سازمان جاسوس مارونی است. او یک کارآگاه بازنشسته اداره پلیس شهر گاتهام که قبلاً در لیست حقوق و دستمزد پدرش بود به کار گرفت و به او رشوه داد تا موضوع را بررسی کند و یکی از افراد مارونی به نام ارواد ربوده شد. همسر مارونی یعنی نادیا به آز مأموریت داد تا ارواد را قبل از اینکه فالکون‌ها بتوانند از او اطلاعاتی بگیرند، پس بگیرد.

در طول مراسم تشییع جنازه آلبرتو، آز به ویکتور مأموریت داد تا صحنه‌ای را در جهت پاپوش ساختن برای جانی ویتی، رئیس فالکون‌ها آماده کند تا او متهم به قتل آلبرتو شود. با این حال، ویکتور در تلاش برای جاگذاری مدارک گرفتار شد و به سختی موفق به فرار شد. آز با یک تیغه اقدام به کشتن ارواد کرد و این تیغه را در جیب کاستیلو گذاشت، مجری سوفیا گذاشت تا او به عنوان قاتل شناسایی شود. به این ترتیب لوکا کاستیو کشته شد.

سپس آز ویکتور را مجبور کرد تا برای ارواد و کاستیلو قبری بکند و او را تهدید کرد که در صورت شکست دوباره، او را نیز خاک خواهد کرد. آز سپس با سوفیا دیداری کرد و پیشنهاد همکاری برای از بین بردن سلسله مراتب خانواده فالکون را مطرح کرد تا سوفیا بتواند کنترل را در دست بگیرد.

سعادت

در یک فلش‌بک گذشته‌ی ویکتور روایت می‌شود؛ جایی که پس از انفجار سد دریایی خانواده‌اش غرق می‌شوند و او یتیم می‌شود. در بازگشت به زمان حال، سوفیا آز را با مواد جدیدی آشنا می‌کند که این مواد بر روی او و سایر زندانیان آرکهام استفاده می‌شد. آر نام آن را «سعادت» (Bliss) گذاشت و آن‌ها برای کمک به توزیع آن نزد رئیس باند ترایدها (Triads) رفتند، کسی که از معامله با آن‌ها خودداری کرد مگر اینکه حمایت ویتی را داشته باشد. به این ترتیب آز و سوفیا طی طرحی موفق به گرفتار کردن ویتی در حین رابطه با همسر لوکا شدند و او را تهدید به افشای آن و باج‌گیری کردند. پس از اینکه ویتی با اکراه از آن‌ها حمایت کرد، تریادها با آز و سوفیا وارد تجارت شدند.

در همین حین، ویکتور درگیر تصمیم برای ترک گاتهام با معشوقه‌اش یا ماندن با آز برای ثروتمند شدن بود. او همچنین می‌ترسید که با فرار کردنش آز او را بکشد. وقتی آز از نیات ویکتور باخبر شد، اعتراف کرد که واقعا به او احترام می‌گذارد و به او اجازه داد که برود. سرانجام ویکتور ماندن با آز را ترجیح داد و پس از مدتی نزد او بازگشت، اما متوجه شد که او و سوفیا توسط مارونی‌ها گرفتار شده‌اند، چرا که مارونی‌ها به نقشه‌های دوگانه آز بو برده بودند. قبل از اینکه یکی از افراد مسلح بتواند آز را بکشد، ویکتور با خوردو فرد مسلح را زیر گرفت و همراه با آز فرار کرد، اما سوفیا در کنار مارونی‌ها رها شد.

قسمت‌ها

شماره
عنوان
کارگردان
نویسنده
تاریخ پخش
۱
بعد از ساعت کاری
کریگ زوبل
لورن لوفرانک
۱۹ سپتامبر ۲۰۲۴
۲
نفوذی
کریگ زوبل
اریکا ال جانسون
۲۹ سپتامبر ۲۰۲۴
۳
سعادت
کریگ زوبل
نوئل والدیویا
۶ اکتبر ۲۰۲۴
۴
چنتانی (Cent'Anni)
-
جان مک کاچون
۱۳ اکتبر ۲۰۲۴
۵
بازگشت به خانه
-
بریانا گیبسون و شای اوگبونا
۲۰ اکتبر ۲۰۲۴
۶
اجلاس طلا
-
نیک تاون
۲۷ اکتبر ۲۰۲۴
۷
کلاه بلند
-
ولادیمیر سیوتکو
۳ نوامبر ۲۰۲۴
۸
چیز بزرگ یا کوچک
-
لورن لوفرانک
۱۰ نوامبر ۲۰۲۴
صفحات دیگر