ویکی بتمن

بر پایه سیستم حالت روشن حالت تاریک

تیمارستان آرکهام (Arkham Asylum)

اشتراک‌گذاری

تیمارستان آرکهام

Arkham Asylum

تیمارستان آرکهام (Arkham Asylum) - بتمن

نام رسمی

تیمارستان آرکهام الیزابت برای جنایتکاران دیوانه

خالق

دنی اونیل

اولین نمایش

Batman #258

کهکشان

راه شیری

سامانه ستاره‌ای

منظومه شمسی

سیاره

زمین

کشور

ایالات متحده

ایالت

نیوجرسی

تیمارستان آرکهام (Arkham Asylum)  یک بیمارستان روانپزشکی در شمال شهر گاتهام است. این تیمارستان در اقتباس‌های مختلف دنیای دی‌سی برجسته بوده است، از جمله در فیلم‌های Batman Forever ، Batman & Robin و Batman Begins به نمایش گذاشته شده است. آرکهام به عنوان یک مکان دور دست و یک هزارتوی سنگی به تصویر کشیده شده است و بسیاری از دشمنان بدنام بتمن مثل جوکر، تو-فیس، اسکرکرو و کیلر کراک را در خود جای داده است. در حال حاضر جرمیا آرکهام مدیر این تیمارستان است.

ریشه‌ی نام‌گذاری

در افسانه‌ی بتمن، تیمارستان آرکهام توسط یک روانپزشک در شهر گاتهام به نام آمدئوس آرکهام نام‌گذاری شده است. او این موسسه را به خاطر بیماری روانی مادرش که در نهایت منجر به مرگش شد، بنیان‌گذاری کرد. در واقعیت آمدئوس خودش در مرگ مادرش نقش داشت اما این خاطره را سرکوب کرد.

بر اساس کتاب Batman Unauthorized: Vigilantes, Jokers, and Heroes in Gotham City نام این تیمارستان از تاسیساتی مشابه به نام «آسایشگاه آرکهام» در داستان‌های ترسناک هوارد فیلیپس لاوکرافت گرفته شده است.

اوایل تاریخچه

این عمارت ویکتوریایی یک اقامتگاه خانوادگی بود که در اوایل قرن بیستم توسط خانواده آرکهام تصاحب شد. پیش از آن و در اوایل سده‌ی ۱۹۰۰ این مکان با نام «خانه‌ی جنون و بدخلقی» شناخته می‌شد. زمین‌های این ملک متعلق به یک متخصص علوم غیب بود نام جیسون بلود بود و این فرد در آنجا به جن‌گیری می‌پرداخت. بیماران او اغلب از قشر فقیر و خرافاتی گاتهام بودند که دچار اختلالات روانی بودند و خود را دچار تسخیرشدگی شیطانی می‌دانستند. بلود این افراد را گرسنه نگه می‌داشت و آن‌ها را در قفس‌هایی حبس می‌کرد، و حتی در موارد برای پاک کردن روحشان آن‌ها را به قتل می‌رساند. او بعدها زیرزمینی را مهر و موم کرد تا روح‌ها در آنجا زندانی شوند. این خانه‌ی جنون‌آمیز در نهایت بسته شد و زمین آن به خانواده آرکهام فروخته شد.

صفحات دیگر