ویکی حمله به تایتان

بر پایه سیستم حالت روشن حالت تاریک

زیک یگر

اشتراک‌گذاری

زیک یگر

Zeke Jaeger

زیک یگر - حمله به تایتان

تلفظ ژاپنی

ییکو یگا

لقب

تایتان جانور

گونه

انسان،

جنسیت

مذکر

سن

۲۵ (۸۵۰)
۲۹ (۸۵۴)

بستگان

ارن یگر (برادر ناتنی)
فی یگر (عمه)

تاریخ تولد

۱ آگوست

محل تولد

سکونت

وابسته به

داوطلبان زد-مارلی
اشرافی‌ها
ارتش مارلی (قبلا)
جنگجویان (قبلا)

اولین نمایش

انیمه: فصل ۲، قسمت ۱
فیلم انیمه: Attack on Titan: Roar of Awakening

زیک یگر (Zeke Jaeger) فرمانده جنگی سابق جنگجویان مارلی و نگهدارنده تایتان جانور بود. او ماموریت داشت تا تایتان بنیادی را از الدیایی‌های حاضر در جزیره پارادایس بگیرد. او هر دو جبهه‌ی الدیا و مارلی را فریب داد تا هدف خودش در انقراض مردمش را عملی کند، چیزی آن را به عنوان «رستگاری» قلمداد می‌کرد.

او از طریق پدرش برادر ناتنی ارن یگر محسوب می‌شود و از طریق مادرش عضوی از خانواده سلطنتی فریتز است.

تاریخچه

زیک یگر
تولد زیک یگر

زیک یگر پسر گریشا یگر و داینا فریتز است، دو عضو از ترمیم‌دهندگان (Restorationists) که نقشه داشتند تا دولت مارلی را سرنگون کنند تا دوباره الدیایی‌ها به قدرت بازگردند. پس از اعلام برنامه «جنگجو» توسط دولت مارلی، از فرزندان الدیایی که بین پنج تا هفت سال داشتند درخواست شد تا به عنوان جنگجویان بالقوه برای ارتش مارلی خدمت کنند. گریشا نیز تصمیم گرفت تا زیک را برای شرکت در این برنامه ثبت نام کند تا بعدها بتواند از او به عنوان یک جاسوس در ارتش مارلی بهره ببرد.

اغلب در زمان‌هایی که داینا و گریشا در جلسات ترمیم‌دهندگان الدیایی شرکت می‌کردند، زیک نزد پدربزرگ و مادربزرگش فرستاده می‌شد، و او در آنجا معمولا به داستان‌های پدربزرگش گوش می‌داد که پیرامون جنایات نژاد الدیا علیه جهان بود.

در ابتدا، زیک به عنوان یک نامزد جنگجو عملکرد نامساعدی داشت و از همین رو توسط مربی خود کنار گذاشته شود. با این حال او در طول زمان آموزش خود با فردی به نام تام کساور آشنا و دوست شد. در این مقطع پدر و مادر او تمام تمرکزشان روی مسائل ترمیم‌دهندگان بود و کمترین توجه را به زیک داشتند، و از زیک توقع داشتند که در آموزش‌های جنگجویان عملکرد خوبی داشته باشد.

زیک یگر
زیک در حین تمرین جنگی

در مقطعی زیک در نزدیکی یکی از مقرهای جنگجویان از زبان مقامات مارلی شنید که آن‌ها به کشف هویت ترمیم‌دهندگان نزدیک شده‌اند. زیک می‌دانست این اتفاق باعث محکومیت کل خانواده و خودش می‌شود و سپس آن‌ها باید تبدیل به تایتان‌های خالص شوند و به پارادایس فرستاده شوند. از این رو او به نزد والدینش رفت و به آن‌ها التماس کرد که جلوی این کار را بگیرند، اما تلاش او بیهوده بود پدر و مادر او، به خصوص گریشا در مبارزه و مقاومت خود بسیار مصمم بودند.

مدتی بعد زیک همه چیز را برای کساور افشا کرد. کساور به او پیشنهاد داد تا والدینش را تحویل مقامات دهد تا حداقل فقط آن‌ها مجازات شوند. در این صورت زیک و پدربزرگ و مادربزرگش آزاد می‌ماندند. زیک در ابتدا به این ایده اعتراض كرد اما کساور به او گفت كه راه دیگری وجود ندارد. همچنین کساور بی‌توجهی‌های پدر و مادر زیک را به او یادآوری کرد که آرمان‌های خود را به او تحمیل کرده بودند. پس از اندکی تامل، زیک موافقت کرد و والدینش را تحویل مقامات مارلی داد تا جایگاه خودش را به عنوان یک جنگجوی وفادار تثبیت کند. پس از آن گریشا و داینا به جزیره پارادیس فرستاده شدند تا به تایتان‌های خالص تبدیل شوند. مارلی که هنوز از حقیقت میراث سلطنتی زیک اطلاع نداشت، تربیت او را به پدربزرگ و مادربزرگش سپرد.

زیک یگر
زیک پدر و مادر خود را لو می‌دهد.

با وجود این كه زیک پدر و مادرش را به کام مرگ فرستاده بود، اما او با هدف آن‌ها برای آزادی نژاد الدیا همدردی می‌کرد. از این رو او هدف والدین خود را ادامه داد و سعی کرد تا به روش خودش آزادی را برای الدیایی‌ها فراهم کند. او در دیداری دیگر با کساور، از این موضوع مطلع شد که تایتان بنیادی علاوه بر تاثیر گذاشتن بر خاطرات مطیعان یمیر، می‌تواند ترکیب بدن آن‌ها را نیز تغییر دهد. زیک با الهام گرفتن از همین موضوع به این نتیجه رسید حامل تایتان بنیادی ممكن است بتواند تمام مطیعان یمیر را عقیم کند و از این رو طی یک قرن نسل آن‌ها از بین برود.

در راستای این نقشه، کساور به زیک اطلاع داد که تایتان بنیان‌گذار باید با شخصی از خاندان سلطنتی ارتباط فیزیکی داشته باشد. این محقق از زیک خواست تا کسی را پیدا کند که مایل باشد این طرح را انجام دهد.

زیک در سن ۱۷ سالگی و در سال ۸۴۲ تایتان جانور را از کساور به ارث برد. او پس از به ارث بردن این تایتان، عینک کساور را نیز به عنوان یادگاری از دوست سابق خود نگه داشت. بعدها مشخص شد که مایع نخاعی زیک روی مطیعان یمیر تاثیراتی دارد، و او قادر است با فریاد زدن آن‌ها به فرم‌های تایتانی‌شان تبدیل کند و همچنین کنترل آن‌ها را در اختیار بگیرد. انجمن تحقیقات بیولوژی تایتان قادر به توضیح دادن این ویژگی نبود، چرا که آن‌ها هنوز از میراث سلطنتی زیک بی‌اطلاع بودند.

زیک یگر
زیک در حال بمباران کردن یک ملت دشمن

یک سال پس از به ارث بردن تایتان جانور، زیک و جنگجویان دیگر از فرم‌های تایتانی خود برای درهم شکستن کامل یک ملت استفاده کردند. زیک از شکل تایتان جانور خود برای بمباران دشمنان استفاده کرد. با موفقیت بزرگ در این نبرد، ارتش مارلی، این جنگجویان جدید را موثرتر از پیشینیان خود در نظر گرفت. زیک بعدا با همرزمان خود در مورد چگونگی آماده شدن دولت مارلی برای آغاز عملیات جزیره پارادایس در چند سال آینده صحبت کرد.

توانایی‌ها

قدرت تایتانی

زیک قادر است به یک تایتان ۱۷ متری تبدیل شود که از آن با عنوان تایتان جانور یاد می‌شود. او می‌تواند به واسطه این تایتان و خون سلطنتی خود ساکنان راگاکو را به تایتان تبدیل کند و اراده خود را به طور ناقص بر آن‌ها تحمیل کند. او توانایی بسیار بالایی در پرتاب اشیا در مسافت‌های بلند دارد. او حتی در زمان تبدیل شدن به فرم تایتانی توانایی صحبت کردن خود را حفظ می‌کند.

  • صحبت و برقراری ارتباط در فرم تایتان
  • کنترل تایتان به واسطه خون سلطنتی
  • التیام جراحت
  • توان تقویت‌یافته
  • دگرگونی انسان به واسطه فریاد
  • سخت کردن بدن
  • داشتن مهارت‌های نبرد
صفحات دیگر