ویکی حماسه وینلند

بر پایه سیستم حالت روشن حالت تاریک

حماسه وینلند (مانگا)

اشتراک‌گذاری

حماسه وینلند

Vinland Saga

حماسه وینلند (مانگا) - حماسه وینلند

نویسنده

یوکیمورا ماکوتو

تاریخ انتشار

۱۳ آوریل ۲۰۰۵ - تاکنون

ناشر

مجله هفتگی شونن (۱۳ آوریل تا ۱۹ اکتبر ۲۰۰۵)
افترنون (از ۲۴ دسامبر ۲۰۰۵)

جلدها

+۲۶ (+۲۰۰ چپتر)

سبک

اکشن، ماجرایی، درام، تاریخی، سنین

حماسه وینلند (Vinland Saga) یک مجموعه مانگای ژاپنی به نویسندگی و تصویرگری یوکیمورا ماکوتو است. این سری تصویری تاریخی از اروپا در زمان وایکینگ‌ها را روایت می‌کند و به داستان زندگی تورفین، یک جنگجوی جوان می‌پردازد که به دنبال انتقام مرگ پدرش، تورز است و در این راه به از گروه مزدوران آسکلاد می‌پیوندد.

این مجموعه به چهار آرک داستانی تقسیم می‌شود: آرک جنگ، آرک برده، آرک اردوی شرقی، و آرک پایانی.

تاریخچه

انتشار حماسه وینلند در ابتدا در شماره‌ی بیستم مجله هفتگی شونن در آوریل ۲۰۰۵ شروع شد. اما از آنجایی که نویسنده نتوانست با برنامه هفتگی مطابقت داشته باشد، پس از فصل شانزدهم که در شماره ۴۵ در ماه اکتبر منتشر شد، این مانگا به مجله ماهانه افترنون منتقل شد. دو جلد اول شامل ۱۶ فصل/چپتر از طریق مجله هفتگی شونن منتشر شد، اما پس از تغییر مجله مانگا، این دو جلد به طور مجدد و به همراه صفحات اضافی در مجله افترنون چاپ شد.

در سال ۲۰۰۸، این سری یکی از نامزدهای جایزه مانگا تایشو شد و در سال ۲۰۰۹، جایزه بزرگ (Grand Prize) از بخش مانگای جوایز «هنر رسانه ژاپن» را دریافت کرد. در سال ۲۰۱۲، این مانگا برنده سی و ششمین جایزه سالانه کودانشا مانگا در بخش بهترین مانگای عمومی شد.

در سال ۲۰۱۳، مانگای حماسه وینلند توسط کودانشای ایالات متحده آمریکا مجوز گرفت و جلد اول آن در اکتبر ۲۰۱۳ منتشر شد. نسخه‌های انگلیسی دارای جلد ضخیم بودند و ۲ جلد ژاپنی با میانگین ۴۵۰ صفحه در هر کتاب جمع‌آوری شد. این نسخه همچنین حاوی برخی موارد اضافی و گفتگو با نویسنده است.

در اواخر ژانویه ۲۰۱۴، تحریریه‌ی ماهنامه افترنون به شایعه‌ی ساخت یک انیمه از این مانگا پاسخ داد. این شایعات ناشی از یک سوء تفاهم پیرامون تبلیغی با عبارت «اخبار بزرگ» در یکی از شماره های قبلی بود که در کنار اخبار مرتبط به حماسه ویلند کار شده بود. دپارتمان تحریریه اعلام کرد که تاکنون هیچ پیشنهادی برای اقتباس انیمه‌ای وجود نداشته است.

در جولای ۲۰۱۹، پخش فصل ۱ یک انیمه اقتباسی از این سری آغاز شد که در دسامبر ۲۰۱۹ به پایان رسید. در ژانویه ۲۰۲۳ نیز پخش فصل دوم انیمه شروع شد.

صفحات دیگر