ویکی بویز

بر پایه سیستم حالت روشن حالت تاریک

جن وی (Gen V)

اشتراک‌گذاری

جن وی

Gen V

جن وی (Gen V) - بویز

نام‌های دیگر

بویز: جن وی
بویز تقدیم می‌کند: تیم دانشگاه

سبک

درام، کمدی سیاه، ابرقهرمانی

بر پایه

جلد چهارم کمیک بویز

خالق

کریگ روزنبرگ
ایوان گلدبرگ
اریک کریپک

تهیه‌کننده

ست روگن، ایوان گلدبرگ، جیمز ویور، نیل اچ. موریتز و پاون شتی

تاریخ انتشار

۲۹ سپتامبر ۲۰۲۳

تعداد قسمت‌ها

۸ (فصل ۱)

شبکه پخش

آمازون پرایم ویدیو

جن وی (Gen V) یک سریال درام کمدی سیاه ابرقهرمانی است که از طریق آمازون پرایم ویدیو منتشر شده است. این سریال دومین اسپین-آف بویز، پس از «بویز تقدیم می‌کند: اهریمنی» است و به دنبال موفقیت فصل دوم سریال بویز تولید شده است. این سریال توسط کریگ روزنبرگ، ایوان گلدبرگ و اریک کریپک ساخته شده است.

رویدادهای داستان سریال Gen V همزمان با فصل چهارم سریال بویز جریان دارد. این سریال در ۲۹ سپتامبر ۲۰۲۳ از طریق امازون پرایم ویدیو پخش شد.

داستان سریال Gen V

پیش‌زمینه

سریال Gen V که در دانشگاه گودولکین جریان دارد، تنها کالج موجود در آمریکا که منحصر به ابرقهرمانان جوان است (و توسط وات اینترنشنال اداره می‌شود). ابرقهرمان‌ها یا سوپ‌ها به رقابت‌هایی می‌پردازند تا وضعیت جسمی و مرزهای اخلاقی خود را محک بزنند تا قراردهایی در بهترین شهرها را به دست آورند.

قسمت ۱

ماری موروی ۱۸ ساله در دانشگاه گودولکین، یک مرکز آموزشی برای آموزش ابرقهرمانان آینده پذیرفته شده است. او در اولین روز حضور در دانشگاه، ماری با هم‌اتاقی خود اِما مایر دوست شد و با آندره اندرسون، لوک ریوردان، جردن لی و کیت دانلپ از کلاس‌های برتر آشنا شد. در حین شرکت در یک مهمانی که ماری نیز در آن حضور داشت، پس از اینکه آندره به طور تصادفی اقدام به مجروح کردن شدید زنی کرد، ماری با توانایی خود قادر شد تا آن زن را از خونریزی نجات دهد. با وجود محبوبیت قهرمانان در رسانه‌های اجتماعی، او توسط پروفسور ریچارد برینکرهوف اخراج شد تا از اعتبار کلاس‌های بالایی حفظ شود. ماری بعدا به دفتر برینک برگشت تا با این تصمیم مقابله کند و در همین زمان بود که او لوک را مشاهده کرد که برینک را کشته است. لوک سعی کرد ماری را نیز بکشد اما جردن و آندره او را متوقف کردند. با وجود اینکه لوک به نظر آرام شده بود، اما او پس از زمزمه کردن چیزی در گوش آندره با منفجر کردن خود اقدام به خودکشی کرد.

قسمت ۲

پس از مرگ لوک و برینک، ماری به عنوان اولین دانشجوی سال اولی در رتبه بندی ۱۰ قهرمان برتر دانشگاه گودولکین قرار گرفت. قضایای پشت این رویداد توسط وات اینترنشنال سرپوش گذاشته شده بود، در حالی که ماری تنها به خاطر متوقف کردن خشم لوک اعتبار گرفته بود. ماری با رئیس دانشگاه ایندیرا شتی آشنا شد که به او مشاوره‌ای داد. در همین حین اِما دوست جدیدی به نام جاستین پیدا کرد که از راز قدرت اما مطلع شد. جاستین بعدا این اطلاعات را در یک ویدیوی یوتیوب به صورت علنی فاش کرد که اِما را عصبانی کرد. در همین حال، آندره و کیت تحقیقات خود را در مورد مرگ لوک آغاز کردند و یک فیلم ضبط شده مخفی را پیدا کردند که در آن لوک می‌گفت که برادر کوچکترش سم هنوز زنده است و در یک مرکز مخفی به نام «جنگل» نگهداری می‌شود‌، مرکزی که مخفیانه توسط شتی اداره می‌شد. هنگامی که زمان مصاحبه برنامه‌ریزی شده‌ی ماری و آندره فرا رسید، آندره در مصاحبه حاضر نشد و در عوض در دفتر برینک بود تا اطلاعاتی را پیدا کند. او در این زمینه موفق بود، اما تقریبا در حال دستگیر شدن توسط نیروهای امنیتی بود که با مداخله کیت نجات یافت.

قسمت ۳

آندره و کیت در مورد کشف خود بحث کردند. کیت سعی کرد آندره را متقاعد کند که زندگی خود را به خطر نیندازد. روز بعد، شتی ماری را به جشن جمع‌آوری کمک‌های مالی که به افتخار برینک برگزار می‌شد دعوت کرد. اِما، آندره، جردن و کیت نیز در این جشن شرکت داشتند. در طول این جشن آندره با اما دیداری داشت و او را متقاعد کرد که به «جنگل» نفوذ کند و سم را پیدا کند. به این ترتیب اما با قدرت کوچک کردن خود مخفیانه وارد اتاق سم شد و با او صحبت کرد، با این حال در مقطعی نیروهای امنیتی مرکز را در حالت آماده‌باش قرار دادند و سم را ناتوان کردند. نگهبانان تلاش داشتند اِما را در اتاق او پیدا کنند.

قسمت ۴

سم بهبود یافت و نگهبانان را سلاخی کرد و با اما فرار کرد. سم در حالی که در محلی رها شده مخفی شده بود، دچار توهم شد و قصد خود را برای کشتن دکتر ادیسون کاردوسا، اعلام کرد، روانشناسی که قبلا با او کار می‌کرد. اِما به دانشگاه گودولکین بازگشت تا به دیگران هشدار دهد. در همین حال، ماری سعی کرد از دانش‌آموز روانی روفوس بخواهد تا برای یافتن اِما کمک کند. در مقطعی یک سلبریتی به نام رابرت ورنون/تک نایت به دانشگاه گودولکین آمد تا قسمتی از سریال «وات پلاس» به نام «تمام حقیقت» را ضبط کند و مخفیانه پاپوشی برای یک دانشجوی بی‌گناه در مورد خودکشی لوک ایجاد کرد. او از قدرت مشاهده خود به منظور بازجویی پرخاشگرانه از دانش آموزان استفاده کرد که ماری را مجبور کرد تا دخالت جردن در خودکشی لوک را فاش کند. ورنون با فهمیدن اینکه سم با نظارت شتی از جنگل فرار کرده است، قصد داشت تا او را متهم کند، اما با تهدید شتی در مورد فاش کردن تمایلات غیرطبیعی‌اش مواجه شد. ماری، اما، آندره، جردن و کیت در نهایت سم را تحت سلطه خود درآوردند.

قسمت ۵

ماری و دوستانش از خواب بیدار شدند و خود را در یک مهمانی یافتند، جایی که هیچ خاطره‌ای از نحوه رسیدن به آنجا نداشتند. در حالی که سم از یک دستگیری فرار کرده بود با اما و ماری روبرو شد که دیگر او را نمی‌شناختند. کاردوسا با شتی ملاقاتی داشت تا درباره ایجاد ویروسی که برای کنترل قدرت‌ها ایجاد کرده بود صحبت کند. کیت ادعا کرد که روفوس مسئول فراموشی آن‌ها است و جردن، آندره و ماری را به رویارویی با او هدایت کرد، اما با بیهوش شدن آندره آن‌ها رد روفوس را گم کردند. اِما متوجه شد که او و ماری قبلا سم را می‌شناختند اما مجبور شده بودند تا او را فراموش کنند. ماری یک دستگاه ردیاب را از گردنش برداشت و به کیت گفت که نسبت به شتی و روفوس در مورد فراموشی‌ها مشکوک شده است. کیت در اقدامی ماری را مجبور کرد تا این موضوع را فراموش کند. جردن که متوجه شده بود ماری مکالمه اخیر آن‌ها را فراموش کرده است، دوباره با روفوس روبرو شد. اِما قادر به یافتن سم شد، کسی که فاش کرد که کیت از قدرت کنترل ذهنی‌اش استفاده کرده است تا لوک وجود سم را فراموش کند و از این رو کیت مقصر شناخته شد. اما با ماری تماس گرفت تا حقیقت را به او و جردن در میان بگذارد. آندره تقریبا روفوس را تا مرز مرگ پیش برده بود که کیت گریان از راه رسید و از فریب خود پرده برداشت و خاطرات آندره را بازگرداند.

قسمت ۶

کیت پس از بازگرداندن خاطرات همه، یک تشنج را تجربه کرد و به طور ناخودآگاه ماری، جردن و آندره را در ذهن خود به دام انداخت. دوست خیالی کیت، «سولجر بوی» به آن‌ها هشدار داد که قبل از اینکه کیت وارد حالت نباتی شود، فرار کنند. در حین کاوش در خاطرات کیت، لوک افشا کرد که در زمانی که زنده بوده است، آندره کیت را وادار به خیانت به او کرده است. کمی بعد گروه وارد یکی از خاطرات جردن شد، جایی که او برینک را از دست لوک خشمگین نجات داد و به عنوان دستیار تدریس شغلی را به دست آورد. پس از تجربه چند خاطره‌ی دیگر، در نهایت آن‌ها با کیت روبرو شدند و او را متقاعد کردند که مسئولیت کارهایش را بپذیرد که باعث بیدار شدن همه شد. سم برای مقابله با کیت از راه رسید، اما اِما با او صحبت کرد و اذعان کرد که شتی از او برای تقویت قدرت لوک استفاده کرده است و در حال آزمایش روی بچه‌های دیگر است. در همین حال، کاردوسا ویروس خود را بر روی یک دختر الکتروکینتیک به نام بتسی آزمایش می‌کرد که باعث بیماری تضعیف او شد. شتی که در ابتدا از این ویروس شوکه شده بود، به کاردوسا دستور داد که آن را مسری کند.

قسمت ۷

ماری و جردن وارد دفتر شتی شدند تا شواهدی را جمع‌آوری کنند و آن‌ها را به ویکتوریا نیومن ارائه کنند، سیاستمداری که برای یک جلسه به دانشگاه گودولکین آمده بود. در طی این تحقیقات آن‌ها متوجه شدند که خانواده شتی در یک سانحه هوایی و خاطر هوملندر کشته شده است. شتی از سرهنگ گریس مالوری کمک خواست تا ویروس را در سراسر جهان از بین ببرد، اما مالوری امتناع کرد و مخفیانه به کسی دستور داد تا شتی را تحت نظر بگیرند. پس از اینکه پولاریتی، پدر آندره دچار تشنج شد، آندره او را تا بیمارستان همراهی کرد. در میان جلسه، دانشجویان معترض به شورشی دامن زدند و جنبشی به نام «جان سوپ‌ها اهمیت دارد»  را ایجاد کردند. در حین تخلیه محل، نیومن با ماری دیدار کرد و متوجه شد که آن‌ها قدرت‌ها و تربیت‌های مشابهی داشته‌اند. ماری سعی کرد نیومن را متقاعد کند که جنگل را افشا کند، اما نیومن او را متقاعد کرد که موقعیتی قدرتمند با نفوذ سیاسی یا فرهنگی را دنبال کند. کیت پس از اینکه شتی را مجبور به افشای حقیقت پشت جنگل و انگیزه‌اش برای ایجاد ویروس کرد، او را کشت. در مقطعی کاردوسا با نیومن ملاقاتی داشت تا ویروس را به نیومن تحویل دهد که در طی آن به خاطر جلوگیری از اطلاعات توسط نیومن کشته شد.

قسمت ۸

در حالی که اشلی برت، مدیر عامل وات با متولیان دانشگاه گودولکین در مورد چگونگی انجام خودکشی لوک دیداری داشت، کیت و سم به جنگل بازگشتند تا اسرای باقی‌مانده را قبل از کشته شدن افراد غیر-سوپ در محوطه دانشگاه آزاد کنند. ماری، جردن و اِما تلاش کردند تا هرج و مرج را مهار کنند و ماری تسلط بیشتری بر قدرت‌های خود را نشان داد. در همین حین سم از توهمات لوک رنج می‌برد، کسی که به او می‌گفت متوقف شود و نحوه مرگش را فاش می‌کرد، اما سم او را نادیده گرفت و به کیت اجازه داد تا او را از احساس کردن این توهمات ناتوان کند. آندره پی برد که تشنج پولاریتی نتیجه‌ی آسیب مغزی قدرت‌های او قبل از دریافت لقب پولاریتی بوده است. کیت سعی کرد جردن را شستشوی مغزی کند، اما ماری قبل از رسیدن هوملندر اقدام به منفجر کردن دست کیت کرد که هوملندر به ماری حمله کرد و او را متهم به «حمله به هم‌نوعان خود» کرد. مدتی بعد، ماری، جردن، اما و آندره در یک اتاق بیمارستان مهر و موم شده در مکانی نامعلوم بیدار شدند. بدون اینکه آن‌ها بدانند، سازمان وات آن‌ها را مسئول حملات سم و کیت جا زده بود و همین طور این دو را به عنوان «نگهبانان گودولکین» مورد ستایش قرار داد. در یک صحنه پایانی، بیلی بوچر در حال بررسی ویرانه‌های جنگل دیده شد.

بازیگران و شخصیت‌ها

بازیگران اصلی

  • جاز سینکلر در نقش ماری موروی، فردی با توانایی کنترل خون و با گذشته‌ای غم‌انگیز
  • چنس پردومو در نقش آندره اندرسون، یک کنترل‌کننده فلز محبوب
  • لیز برادوی در نقش اما میر / لیتل کریکت، یک سوپ با توانایی کوچک کردن خود تا نیم-اینچ
  • مدی فیلیپس در نقش کیت دانلپ، یک دستکاری‌کننده ذهن
  • لندن ثور و درک لو در نقش جردن لی، یک سوپ با قابلیت تغییر دادن جنسیت خود
  • آسا ژرمن در نقش سم ریوردن، یک سوپ جوان با توان فوق‌العاده و آسیب‌ناپذیر
  • شلی کان در نقش ایندریا شتی، رئیس دانشگاه گادولکین که هیچ ابرقدرتی ندارد

بازیگران با نقش‌های تکرار شده

  • پاتریک شوارتزنگر در نقش لوک ریوردن / گلدن بوی، برادر بزرگتر سم و یک دانش‌آموز محبوب با توانایی کنترل آتش
  • مایا جا باستیداس در نقش جاستین، یک سوپ انفلوئنسر که در مدرسه هنرهای نمایشی حضور دارد
  • دنیل بیرن در نقش جف، مدیر رسانه‌های اجتماعی دانشگاه گادولکین

مهمانان ویژه

قسمت‌ها

شماره
عنوان
کارگردان
نویسنده
تاریخ انتشار
۱
God U
نلسون کرگ
کریگ روزنبرگ، ایون گلدبرگ و اریک کریپک
۲۹ سپتامبر ۲۰۲۳
۲
اولین روز
نلسون کرگ
زک شوارتز و برانت انگلستاین
۲۹ سپتامبر ۲۰۲۳
۳
ThinkBrink#
فیل اسکریچیا
اریکا راسب
۲۹ سپتامبر ۲۰۲۳
۴
تمام حقیقت
استیو بویوم
جسیکا چو
۶ اکتبر ۲۰۲۳
۵
به باشگاه هیولا خوش‌آمدید
کلر کیلنر
لکس ادنس
۱۳ اکتبر ۲۰۲۳
۶
جومانجی
راشل گلدبرگ
لورن گریر
۲۰ اکتبر ۲۰۲۳
۷
مریض
شانا استاین
چلسی گریت
۲۷ اکتبر ۲۰۲۳
۸
نگهبانان گودولکین
سنا حمری
برانت انگلستاین
۳ نوامبر ۲۰۲۳

توسعه

در ۲۴ سپتامبر ۲۰۲۰ آمازون اعلام کرد که یک سریال اسپین-آف پس از انتشار فصل ۲ بویز در حال توسعه است. این پروژه توسط تهیه کننده اجرایی سریال بویز یعنی کریگ روزنبرگ نوشته شده است. این اسپین-آف برای مدتی در دست ساخت بود، اما با توجه به موفقیت فصل دوم سریال اصلی که پربیننده‌ترین سریال اورجینال آمازون تا زمان خود بوده است، روند توسعه‌اش سرعت یافت.

در ۱۱ مارس ۲۰۲۲ اعلام شد که این سریال دو تن از بازیگران اصلی خود را از دست داده است و بعدا در ۲۵ آوریل ۲۰۲۲ اعلام شد که رینا هاردستی نیز این سریال ترک کرده است.

در ۱۴ جولای ۲۰۲۲، عنوان جدید "Gen V" برای این سریال تایید شد.

درست همانند سریال اصلی، فیلمبرداری Gen V نیز در تورنتو انجام شده است. فیلمبرداری در ۲ می ۲۰۲۲ آغاز شد و در ۱۶ سپتامبر ۲۰۲۲ به پایان رسید.

منبع

صفحات دیگر