بر پایه سیستم حالت روشن حالت تاریک

پل فینیکس

اشتراک‌گذاری

پل

Paul

پل فینیکس - تکن

نام واقعی

پل فینیکس

نام‌های دیگر

جنگده خون‌گرم

سبک مبارزه

هنرهای رزمی بر پایه جودو

کشور

ایالات متحده آمریکا

نژاد

انسان

جنسیت

مذکر

سن

۲۵ (TK1)
۴۹ (TK8)

پیشه

بیکار (وقتی پولش تمام می‌شد، به عنوان محافظ کار می‌کرد یا از دعواهای خیابانی درآمد کسب می‌کرد) (TK1, TK2)
همچنان بیکار (تمرین کردن برای تبدیل شدن به شماره ۱ جهان) (TK3)

صداپیشه

انگلیسی:
اریک کلسو (TK3-TK5، TK6 (صدای نبرد)
TK3D:PE (صدای نبرد)
مایک مک فارلند (SFxTK)
جیمیسون پرایس (TK6، TTT2، TK3D:PE، TKR، TK7، TK:B)
ژاپنی:
کانهیرا یاماموتو (SFxTK)
هوچو اوتسوکا (TK:B)

پل فینیکس (Paul Phoenix) شخصیتی در سری تکن است که در اولین بازی سری معرفی شد و از آن زمان تا به امروز در همه بازی‌ها حاضر بوده است. او شخصیتی تندخو و تهاجمی است که بیش از هر چیزی مصمم به پیروزی در تورنمنت پادشاه مشت آهنین و ثابت کردن خود به عنوان بهترین مبارز در کل جهان است. پل دوستی خوبی با خانواده لا دارد.

 اگرچه او چندین بار به پیروزی نزدیک شده است (به خصوص در تکن ۳)، اما هرگز برنده مسابقاتی نشده است. علاوه بر این، با وجود رقابت او با کازویا میشیما در بازی اول، اما پس از آن شانس پل برای به چالش کشیدن کازویا به طور مداوم به دلیل مبارزه با کوما I، کوما II یا پاندا خنثی شده است.

بیوگرافی پل فینیکس

پل فینیکس یک جنگجوی سرسخت آمریکایی است که روحیه نبرد او برای اولین بار با تماشای «ویلی ویلیامز قاتل خرس» در کودکی شعله ور شد. پل که فردی سرگردان بود، هیچ حرفه واقعی نداشت و در عوض با دعواهای خیابانی و گاه به گاه پول کسب می‌کرد. او به دنبال اشتیاق واقعی خود یعنی اثبات شدن به عنوان سرسخت‌ترین مبارز در جهان بود. پل با مارشال لا رابطه دوستی خوبی داشت، و در نبرد شکست ناپذیر ماند تا اینکه با کازویا میشیما به تساوی رسید.

 وقتی پل اعلامیه تورنمنت پادشاه مشت آهنین را شنید، وارد این مسابقات شد و فرصتی را دید که با رقیب خود، کازویا روبرو شود و خود را به عنوان بهترین مبارز ثابت کند. در طول مسابقات، او خرسی به نام کوما را شکست داد، اما نتوانست کازویا را در زمان جنگ شکست دهد.

 دو سال گذشت تا اینکه اخبار مربوط به تورنمنت دوم به پل رسید. او دوباره وارد شد و در حالی که دوباره موفق به شکست کوما شد، همچنان نتوانست خود را قوی‌تر از کازویا نشان دهد. ترافیک در بزرگراه‌های ژاپن باعث شد که او نتواند به موقع به محل برگزاری مسابقه برسد و به این ترتیب شکست خورد.

 پل مجبور شد تقریباً بیست سال برای سومین فرصت صبر کند و هنگامی که او برای یک تورنمنت دیگر دعوت شد، بلافاصله پذیرفت. پل همچنین پسر مارشال یعنی فارست را متقاعد کرد که وارد مسابقات شود که مارشال را در این روند خشمگین کرد. در این مسابقات، پل همه کسانی را که در مقابل او ایستادند از جمله کوما دوم و اوگر، خدای مبارزه را شکست داد. پل با این باور چه پیروز مسابقات شده است به خانه بازگشت، اما نمی‌دانست که پیروزی بار دیگر از او دور شده است؛ در واقع اوگر شکست نخورده بود و به شکل هیولایی واقعی خود تغییر شکل داده بود که توسط جین کازاما شکست خورد.

 پل که احساس می‌کرد فریب خورده است، به همه گفت که او برنده واقعی تورنمنت سوم است. مردم خیلی زود از شنیدن این حرف خسته شدند و دوجوی پل به دلیل کمبود شاگرد تعطیل شد. هنگامی که پل از تورنمنت چهارم مطلع شد، وارد شد و مثل همیشه به دنبال پیروزی بود. او همچنین مشتاق بود که یک رقابت برگشتی دیگر با کازویا داشته باشد. با این حال، این بار پل در مبارزه با کوما شکست خورد. پل با فروتنی و با عزمی راسخ دوباره به تمرینات خود بازگشت.

پل بعدا وارد دوره پنجم تورنمنت شد و با موفقیت کوما را شکست داد، اما این مبارزه بر او تأثیر گذاشت و در حالی که خسته بود مجبور شد دوباره مسابقات را از دست بدهد.

 پل چون متوجه شد كه اشتباه او در گذشته در پيگيری پيروزی به تنهايی بوده است، تصمیم گرفت با دوست قديمی‌اش مارشال لا متحد شد تا با هم برنده جايزه  تورنمنت ششم شوند. لا همچنین استیو فاکس را وارد تیم کرد؛ با این حال این سه قادر به پیروزی نشدند.

 در مقطعی پس از آن، مارشال از پل پرسید که آیا کسی را می‌شناسد که بتواند به برخی مسائل مالی دوجوی مارشال رسیدگی کند. پل گفت که خودش می‌تواند دوجو را برای مارشال اداره کند که مارشال مؤدبانه آن را رد کرد (چرا که باور داشت دوجو تحت رهبری پل طی چند روز به مشکل می‌خورد).

  طبق انتظار پل وارد تورنمنت هفتم پادشاه مشت آهنین شد.

صفحات دیگر