ویکی استرنجر تینگز

بر پایه سیستم حالت روشن حالت تاریک

آزمایشگاه ملی هاوکینز

اشتراک‌گذاری

آزمایشگاه ملی هاوکینز

Hawkins National Laboratory

آزمایشگاه ملی هاوکینز - استرنجر تینگز

نوع

آزمایشگاه پژوهشی وابسته به دپارتمان انرژی

کارکنان

دکتر سم اوونز (مدیر عملیاتی سابق)
رئیس امنیت هاوکینز (رئیس امنیت سابق)
دکتر مارتین برنر (مدیر عملیاتی سابق)

ساکنان

یازده (قبلا)
هشت (قبلا)

موقعیت

هاوکینز، ایندیانا

آزمایشگاه ملی هاوکینز (Hawkins National Laboratory) وابسته به دپارتمان انرژی ایالات متحده، یک مجتمع فدرال واقع در هاوکینز ایندیانا بود. این آزمایشگاه به احتمال زیاد توسط سیا یا ان‌اس‌ای کنترل می‌شد و یکی از چندین آزمایشگاه ملی بود که از تلاش‌های علمی جنگ جهانی دوم رشد کرده بود. این مجتمع دارای چند ریزمجموعه شامل شرکت نیرو و برق هاوکینز بود. تا زمان رویدادهای سال ۱۹۸۳ دکتر مارتین برنر ریاست این آزمایشگاه را بر عهده داشت و پس از آن دکتر سم اوونز مسئولیت مدیر عملیاتی را بر عهده گرفت.

در اواسط قرن بیستم، این آزمایشگاه میزبان پروژه MKUltra به منظور تکنیک‌های کنترل ذهن بود و در مقطعی شروع به آزمایش روی کودکان ربوده شده کرد. در طی یکی از آزمایش‌ها کودکی به نام یازده با دموگورگن تماس پیدا کرد و به طور تصادفی دروازه‌ای را به آپساید داون باز کرد. طی یک سال بعدی نوعی رشد بیولوژیکی بیگانه طبقات پایینی این آزمایشگاه را تصرف کرد. با وجود تلاش‌های این آزمایشگاه برای مهار کردن این رشد اما دروازه رشد بزرگی کرد و از طریق یک مجموعه تونل در زیر هاوکینز امتداد پیدا کرد.

در سال ۱۹۸۴، یک موجود بین-بعدی به نام مایند فلایر با استفاده از این آزمایشگاه دسته‌ای از دموگورگن‌ها را در سراسر شهر آزاد کرد که تقریبا منجر به مرگ تمام افراد حاضر در آزمایشگاه شد. با این حال وقتی یازده قادر به بستن دروازه شد، مایند فلایر و ارتش او متوقف شدند. پس از افشا شدن نقش این آزمایشگاه در مرگ باربارا هالند، بلافاصله این آزمایشگاه تعطیل شد.

صفحات دیگر