ویکی باب اسفنجی

بر پایه سیستم حالت روشن حالت تاریک

فرمول سری کربی پتی

اشتراک‌گذاری

فرمول سری کربی پتی

Krabby Patty secret formula

فرمول سری کربی پتی - باب اسفنجی

نوع

دستور پخت در بطری

اولین نمایش

«پلانکتون!» (اشاره)
«بدل خرچنگ» (نمایش فیزیکی)

فرمول سری کربی (Krabby Patty secret formula) دستور پخت برگر پر طرفدار کربی پتی است که در معروف‌ترین رستوران بیکینی باتم یعنی کراستی کرب فروخته می‌شود. انواع مختلفی از برگر کربی پتی وجود دارد اما تمام آن‌ها از یک ترکیب محرمانه تشکیل شده‌اند که هنوز افشا نشده است. این فرمول اولین بار در قسمت «پلانکتون!» مورد اشاره قرار گرفت و در قسمت «بدل خرچنگ» برای اولین بار دیده شد.

پلانکتون در سراسر مجموعه معمولا در تلاش بوده است تا این فرمول را بدزدد و از این طریق به رستوران چام باکت محبوبیت ببخشد و کسب و کار آقای خرچنگ را کساد کند. با این حال او همیشه در این هدف شکست خورده است، به غیر از یک استثنا که او در فیلم باب اسفنجی شلوار مکعبی موفق به انجام این کار شد.

شرح

فرمول سری کربی پتی برگه‌ای است که روی آن با جوهر نوشته شده است و این برگه در یک بطری شیشه‌ای شفاف آبی رنگ نگهداری می‌شود و با یک چوب پنبه خروجی این بطری بسته شده است. این فرمول تنها در اختیار کسانی قرار می‌گیرد که به اندازه‌ی کافی برای حفظ آن از چنگ افرادی مثل پلانکتون کوشا باشند.

در قسمت «ارتش پلاکتون» اختاپوس اعلام کرد که این فرمول محرمانه در خانه‌ی آقای خرچنگ و زیر تشک او قابل یافتن است. در سایر قسمت‌های مجموعه این فرمول در صندوقی در کراستی کرب نگهداری می‌شود.

ابداع‌کننده‌ها

  • آقای خرچنگ (کربی پتی اولیه)
  • باب اسفنجی (جلی پتی و پرتی پتی)
  • کارل (کربی پتی مصنوعی)
  • پلانکتون (چام پتی، و تا اندازه‌ای در ابداع کربی پتی اولیه نقش داشته است)
صفحات دیگر