ویکی رزیدنت ایول

بر پایه سیستم حالت روشن حالت تاریک

ربکا چمبرز

اشتراک‌گذاری

ربکا چمبرز

Rebecca Chambers

ربکا چمبرز - رزیدنت ایول

تاریخ تولد

حدود ۱۹۸۰

پیشه

پزشک و پشتیبان تیم براوو استارز
مشاور/عامل BSAA
مدرس مهمان دانشگاه فلسفه

جنسیت

مونث

اولین نمایش

Resident Evil (بازی ۱۹۹۶)

ربکا چمبرز (Rebecca Chambers) یک مشاور برای BSAA، و عضو تازه‌کار سابق تیم براوو از استارز است که در این تیم مسئولیت نیازهای پزشکی را بر عهده داشت.

بیوگرافی

بیش‌زمینه

ربکا چمبرز به عنوان یک دانشجو، استعداد بالایی در شیمی و بیولوژی داشت و همین هم باعث شد تا از طرف گروه استارز که بخشی از اداره پلیس شهر راکون بود استخدام شود. او در تیم براوو گروه استارز قرار گرفت و مسئولیت پشتیبانی تیم را بر عهده داشت.

اولین ماموریت

در کوهستان‌های اطراف شهر راکون (کوهستان آرکلی) چندین مورد قتل و کشتار وحشیانه گزارش شده بود. تحقیقات در این زمینه بی ثمر بود تا اینکه آلبرت وسکر تیم دوم استارز یعنی تیم براوو را در تاریخ ۲۳ جولای ۱۹۹۸ به محل حادثه فرستاد ولی بعد از رسیدن این گروه به آرکلی، ارتباطشان با مرکز قطع شد. هلی‌کوپتر تیم به دلیل نقص فنی سقوط کرده بود و همین باعث قطع ارتباط بود. به هرحال تیم مشغول تحقیق و بررسی محوطه کوهستان شدند. یک خودرو نظامی منهدم شده با چند جنازه در اطراف آن دیده می‌شد. ربکا در کنار اجساد پرونده‌ای پیدا کرد که نشان می‌داد این خودروی نظامی در حال انتقال یک فرد نظامی به نام بیلی کوئن بوده است که به جرم قتل ۲۳ نفر محکوم به زندان بوده است× اما اثری از بیلی در میان جنازه‌ها نبود. تیم به جستجوی خود ادامه داد.

ربکا به یک قطار متوقف شده رسید و وارد آن شد. در این قطار او برای اولین بار با زامبی‌ها مواجه شد، موجوداتی که توسط ویروس-تی به این شکل در آمده بودند. ربکا به بررسی خود برای یافتن منشا این ویروس ادامه داد که در همین میان با بیلی کوئن مواجه شد. ربکا در ابتدا قصد داشت تا او را دستگیر کند ولی در ادامه با هجوم زامبی‌ها، این دو چاره‌ای جز همکاری نداشتند. ربکا و بیلی قطار را به حرکت انداختند و به همراه قطار سرانجام به آزمایشگاه آموزشی آمبرلا رسیدند. ربکا و بیلی متوجه شدند که جیمز مارکوس پشت شیوع ویروس در کوهستان بوده است. مارکوس یکی از بنیان‌گذاران شرکت آمبرلا و کاشف ویروس-تی بود که به دلیل خیانتی که از جانب آمبرلا به او شده بود، تصمیم گرفته بود تا با انتشار ویروس-تی ماهیت اصلی شرکت آمبرلا را افشا کند. او در نهایت به یک هیولا تبدیل شد و توسط بیلی و ربکا کشته شد. ربکا در آخر بیلی را دستگیر نکرد، چون پی برده بود که ماجرای قتل ۲۳ نفر یک توطئه از جانب مافوقان او بوده است.

حادثه عمارت

  • رویدادهای Resident Evil

ربکا پس از خروج از آزمایشگاه آموزشی آمبرلا، وارد عمارت اسپنسر شد. این عمارت مخوف مملو از زامبی‌ها و تله‌های کشنده بود اما ربکا موفق می‌شود یک عضو بازمانده تیمش را در آنجا پیدا کند. ریچارد آیکن که موفق شده بود از جنگل به این عمارت فرار کند ربکا را دید و این دو تیمی را برای فرار از عمارت تشکیل دادند. پس از جستجوی اتاق به اتاق این عمارت، ریچارد و ربکا با ماری غول‌پیکر مواجه شدند. این مار به هر دوی آن‌ها حمله کرد و در این حمله ریچارد به شدت مجروح و مسموم شد. در حالی که ربکا تلاش می‌کرد تا دارویی برای ریچارد تهیه کند او با کریس ردفیلد روبرو شد. کریس، جیل و سایر اعضای تیم آلفا بعد از قطع ارتباط تیم براوو به کوهستان فرستاده شده بودند ولی خودشان در عمارت اسپنسر به دام افتاده بودند. ربکا به کریس برای پیدا کردن جیل و فرار از این عمارت کمک کرد و سرانجام به تنها عضوی از تیم براوو تبدیل شد که از ماجرای کوهستان آرکلی زنده بیرون آمده است.

حادثه ویروس A و همه‌گیری نیویورک

  • رویدادهای Resident Evil: Vendetta

مدتی پس از حملات بیوتروریستی سال ۲۰۱۳، چمبرز در حال پژوهش پیرامون درمان یک سویه جدید ویروس بود که توسط یک  بیوتروریست به نام گلن اریس ساخته شده بود. در زمان این پژوهش، ماریا گومز به آزمایشگاه واقع در شیکاگو حمله کرد و همه کارمندان آنجا را آلوده کرد، اما چمبرز به لطف نمونه اولیه واکسن خود آلوده نشد. ردفیلد و سربازان BSAA به موقع وارد شدند تا چمبرز را از دست افراد آلوده نجات دهند. چمبرز با دانستن این موضوع که این سویه ویروس شباهت‌هایی با انگل لاس پلاگاس دارد، به همراه ردمفیلد به دیدار مامور DSO یعنی لیان اسکات کندی رفتند، کسی که در مورد انگل مذکور تجربه‌هایی داشت.

در طی این دیدار چمبرز فاش کرد که ویروس اریس در زمان حمله به آزمایشگاه و پیش از تزریق واکسن به بدن او وارد شده و خون او می‌تواند مورد آزمایش قرار بگیرد. در این مقطع ماریا و دیگو گومز به این مکان حمله کردند و طبق نقشه خود موفق به ربودن چمبرز و انتقال آن به مخفیگاه ایرس در نیویورک شدند.

انگیزه ایرس از ربودن چمبرز به خاطر شباهت زیاد او به سارا بود، کسی که ایرس قرار بود با او ازدواج کند اما در روز ازدواج به خاطر یک بمباران جانش از دست رفته بود. ایرس سرانجام ویروس A را به چمبرز تزریق کرد و بیست دقیقه فرصت لازم بود تا او تحت فرمان درآید.

کریس پس مبارزه با دیگو موفق به آزاد کردن چمبرز شد، با این حال ویروس A هنوز در بدن او بود. مدتی بعد کریس و چمبرز در پشت بام مخفیگاه با ایرس روبرو شدند که کریس در نبردی با او پیروز شد و ایرس از یک ارتفاع بلند به پایین پرتاب شد. چمبرز و کریس سعی داشتند تا خود را به واکسن برسانند که خیلی زود یک هیولا از ترکیب دیگو و ایریس مانع آن‌ها شد. کریس، لیان و گروه BSAA طی یک درگیری سخت سرانجام موفق شدند تا این هیولا را نابود کنند و ردفیلد در پایان با یافتن واکسن، جان چمبرز را نجات داد.

منبع

صفحات دیگر