ویکی رزیدنت ایول

بر پایه سیستم حالت روشن حالت تاریک

الکس وسکر (Alex Wesker)

اشتراک‌گذاری

الکس وسکر

Alex Wesker

الکس وسکر (Alex Wesker) رزیدنت ایول

تاریخ تولد

حوالی سال ۱۹۶۰

تاریخ مرگ

۲۰۱۱

پیشه

  • عضو بخش اطلاعاتی آمبرلا (تا ۲۰۰۰)
  • ناظر پروژه W (تا ۱۹۹۸)
  • محقق ارشد جزیره سونیدو دو توتوگا (۲۰۰۳ تا ۲۰۰۶)
  • فرمانروای جزیره سوشستووانی (۲۰۰۰ تا ۲۰۱۱)

جنسیت

مونث

اولین نمایش

Resident Evil 5 - Lost in Nightmares (تنها در فایل)

الکس وسکر (Alex Wesker) کارمند بالا-رده داروسازی آمبرلا و بخشی از پروژه اصلاح نژادی وسکر بود. او پس از سقوط آمبرلا کنترل تعدادی از جزایر را در دست گرفت و پژوهش‌های ویروسی خود در آنجا شروع کرد. هدف او این بود تا بر مردم تسلط پیدا کند و همانند یک الهه ستایش شود.

بیوگرافی الکس وسکر

اوایل زندگی و اشتغال در آمبرلا

زندگی اولیه و نام خانوادگی واقعی الکس وسکر ناشناخته است. او در سنین پایین به عنوان بخشی از پروژه وسکر، از والدینش گرفته شد و همانند سایر بچه‌های این پروژه نام خانوادگی رهبر پروژه یعنی دکتر وسکر را گرفت. دکتر اسپنسر که فرد اصلی پشت این پروژه بود قصد داشت بعدها این کودکان را به ویروس Progenitor آلوده کند و یک جامعه فوق بشری و آرمانشهر خود را بسازد. الکس فردی نزدیک به آلبرت وسکر بود و  این دو بهترین نامزدهای این پروژه محسوب می‌شدند.

تا دهه ۱۹۹۰، الکس تقریبا یا حتی کاملا از پروژه وسکر آگاه شده بود، و این راز را از دیگران پنهان نگه داشته بود. او یکی از اعضای ارشد بخش اطلاعاتی آمبرلا بود. در سال ۱۹۹۸، طبق دستورالعمل مدیرعامل آمبرلا، نامزدهای پروژه وسکر به منظور مرحله‌ی بعدی این پروژه به ویروس نمونه اولیه آلوده شدند. الکس و آلبرت تنها بازماندگان تایید شده از این فرآیند بودند.

تکمیل تی-فوبوس (۲۰۱۱)

پس از خیانت الکس به آمبرلا، او شروع به جستجوی نامزدهایی برای پروژه‌اش در خارج از جزیره کرد و برای این هدف با نیل فیشر تماس گرفت. این رهبر برجسته سازمان غیردولتی TerraSave که با FBC در ارتباط بود، دیدگاه و نظرات رهبر زندانی FBC یعنی مورگان لنسدل را با الکس در میان گذاشت. فیشر در ازای دریافت نمونه‌ای از اوروبروس به منظور ساخت یک واکسن با الکس توافق کرد.

در سال ۲۰۱۱، طی عملیاتی ده‌ها نفر از از عوامل تراسیو ربوده شدند که خود فیشر نیز به منظور دریافت اوروبروس در بین آن‌ها بود. از بین افراد ربوده شده دختربچه‌ای به نام ناتالیا وجود داشت که نامزد ایده آلی برای پروژه الکس وسکر بود. از این رو الکس به فیشر دستور داد تا ناتالیا را برباید و او را برایش بیاورد تا او بتواند این دختربچه را برای موفقیت آزمایش خود به مدت شش ماه در حالت کما قرار دهد.

مدتی قبل از این که ناتالیا از کما بیرون آید، الکس شروع به برنامه‌ریزی برای مرگ خود و رهاسازی Revenantها کرد تا هر فرد باقی مانده در جزیره نابود شود. الکس، ناتالیا را در خارج از معادن و همراه با بری برتون، سرپرست BSAA یافت. او با ضربه‌ای برتون را از صخره‌ای به پایین پرتاب کرد تا با ناتالیا تنها شود. او وقتی هیچ گونه علائمی در موفقیت‌آمیز بودن آزمایشش در او ندید، عصبانی شد و با اذعان به شکست پروژه‌اش سعی کرد دختربچه را خفه کند. اما الکس در حین انجام این کار، چیزی در ذهنش جرقه زد و باعث شد تا پیش از کشتن ناتالیا فرار کند. او باری دیگر در معدن‌ها با ناتالیا و بری برتون روبرو شد، و این بار او خود را به ویروس اصلاح شده اوروبروس آلوده کرده بود.

الکس وسکر

الکس یک بار دیگر در کشتن ناتالیا تلاش کرد، اما توسط مویرا که از شش ماه پیش در جزیره زنده مانده بود ضربه خورد. الکس آن سه را تا لبه‌ی یک صخره تعقیب کرد اما با ورود BSAA به جزیره زمان برای او تنگ شد. در نهایت الکس وسکر پیش از این که بتواند انتقامش را بگیرد، با رسیدن کلر ردفیلد و به وسیله‌ی یک RPG نابود شد.

صفحات دیگر