ویکی وان پیس

بر پایه سیستم حالت روشن حالت تاریک

سلاح‌های باستانی

اشتراک‌گذاری

سلاح‌های باستانی

Ancient Weapons

سلاح‌های باستانی - وان پیس

نام ژاپنی

古代兵器 (کودای هیکی)

نوع

سلاح‌های کشتار جمعی

اولین نمایش

فصل ۶۱۲ (مانگا)
قسمت ۵۳۱ (انیمه)

سلاح‌های باستانی (Ancient Weapons) سه سلاحی هستند که قادر به تخریب عظیمی هستند و هر یک فرم مختلفی دارند. این سه سلاح با نام‌های پلوتون، پوزئیدون، و اورانوس شناخته می‌شوند که نامشان از نام خدایان باستانی گرفته شده‌اند. این سلاح‌ها تنها به اشیایی بی‌جان محدود نمی‌شوند، بلکه شامل موجودات زنده نیز می‌شوند.

گفته شده سلاح‌های باستانی توسط دولت جهانی و به منظور جلوگیری از تحقیق در مورد قرن تهی  استفاده می‌شود. با این حال این موضوع باعث نشده تا افراد وابسته به دولت جهانی مثل اسپاندم و کروکودایل از دستیابی به این سلاح‌ها امتناع کنند.

پلوتون

سلاح‌های باستانی
نقشه‌های پلوتون

در حالی که پلوتون هنوز در داستان ظاهر نشده است، از آن به عنوان یک کشتی جنگی باستانی یاد می‌شود که قادر به آسیب و تخریب عظیم است. این کشتی جزیره واتر 7 و در طول قرن تهی ساخته شد و کشتی‌رانان نقشه‌های آن را به عنوان یک اقدام ایمنی حفظ کرده‌اند. در صورتی که نقشه‌های پلوتون به دست افراد نادرستی بیفتد، آن‌ها می‌توانند پلوتون دیگری بسازند.

در حال حاضر پلوتون در یک غار مخفی در پای کوه فوجی در کشور قدیمی وانو واقع شده است، جایی در پونگلیف مسیر در آن پنهان شده است. برای رهاسازی پلوتون، دیوارهای اطراف وانو باید فرو بریزد. این همان معنای واقعی «گشودن مرزهای وانو» است.

طرح‌های پلوتون برای نسل‌ها در میان کشتی‌سازان منتقل شده است. در مقطعی، اسپاندام به دنبال نقشه‌های اولیه بود تا بتواند از پلوتون برای پایان دادن به عصر بزرگ دزدان دریایی (در واقع برای سرنگونی دولت جهانی) استفاده کند. در آن زمان نقشه‌ها دست کشتی‌سازی به نام تام بود که درخواست او را رد کرد، و سپس نقشه‌ها را به شاگردش آیسبرگ منتقل کرد. پنج سال بعد این نقشه‌ها در اختیار شاگرد دیگر تام یعنی کاتی فلم (فرانکی) قرار گرفت تا بهتر آن‌ها را پنهان کند. هنگامی که فرانکی توسط دولت جهانی دستگیر شد، او نقشه‌ها را در بدن سایبورگی خود پنهان کرد تا زمانی که فهمید که نیکو رابین، تنها فرد زنده است که قادر به خواندن پونگلیف‌ها است. از این رو فرانکی نقشه‌ها را سوزاند تا از احیای چنین سلاحی جلوگیری کند.

پوزئیدون

سلاح‌های باستانی
شیراهوشی، پوزئیدون کنونی

پوزئیدون یک آدم ماهی بود که قدرت صحبت کردن با پادشاهان دریایی را داشت، موجوداتی عظیم که قادر به کشتار جمعی بودند. هر چند قرن یک بار، یک پرنسس آدم ماهی با چنین توانایی در خانواده سلطنتی پادشاهی ریوگو متولد می‌شود.

دارنده قبلی قدرت پوزئیدون یک پرنسس آدم ماهی بود که در قرن تهی زندگی می کرد. ۸۰۰ سال بعد، شاهزاده شیراهوشی نیز این قدرت را داشت و همانطور که در گفتگوی نپتون و رابین گفته شد، او اکنون عنوان «پوزئیدون» را به ارث برده است.

اورانوس

در حال حاضر هیچ چیزی در مورد اورانوس به جز نام آن شناخته شده نیست. با توجه به ماهیت پلوتون و پوزئیدون، اورانوس می‌تواند در شکل حیات یا یک جسم بی‌جان باشد.

صفحات دیگر