ویکی وان پیس

بر پایه سیستم حالت روشن حالت تاریک

دن دن موشی

اشتراک‌گذاری

دن دن موشی

Den Den Mushi

دن دن موشی - وان پیس

اولین نمایش

فصل ۹۴ (مانگا)
قسمت ۴۳ (انیمه)

معنی لغوی

باگ انتقال الکتریکی

کاربرد

ارتباطات، نظارت و ضبط

دن دن موشی (Den Den Mushi) حلزون‌هایی است که در سراسر دنیا به منظور ارتباط صوتی و تصویری مورد استفاده قرار می‌گیرند. آن‌ها تقریبا در دنیای واقعی عملکردی شبیه به تلفن‌ها، ماشین‌های فکس، و دوربین‌ها دارند.

نگاه کلی

دن دن موشی‌ها قابلیت مرموزی در ارتباط تله‌پاتی با یکدیگر دارند که ظاهرا از طریق سیگنال‌های الکترونیکی انجام می‌شود. آن‌ها همچنین به شکلی عالی قادر هستند میمیک فرد در حال صحبت را تقلید کنند. مردم برای نسل‌ها از آن‌ها برای برای برقراری تماس از راه دور استفاده کرده‌اند.

وقتی یک شماره از طریق دن دن موشی به درستی گرفته شود، حلزون یک پیوند تله‌پاتی-گونه را به حلزون مرتبط با آن شماره ارسال می‌کند. ارسال این سیگنال بدون خطا نیست اما می‌تواند از سر تا سر اقیانوس‌ها عبور کند. حتی مکانیزم‌های دیگری ساخته شده است که به آن‌ها اجازه می‌دهد اسناد و عکس‌ها را همانند فکس کپی‌برداری کنند.

این حلزون‌ها در شکل‌های مختلفی قابل مشاهده هستند، مثلا دن موشی بچه به اندازه‌ی کف دست است، و یا دن دن موشی سیاه که بسیار کوچک هستند و می‌تواند با یک بند به مچ فرد بسته شود. یکی از موارد دیگر دن دن موشی طلایی رنگ است که نمونه‌ی کمیاب است و توسط ماموران سایفر پل استفاده می‌شود. ویژگی خاص دن دن موشی طلایی وجود یک دکمه تحت عنوان باستر کال است که برای مواقع بسیار اضطراری از آن استفاده می‌شود و با فشردن آن نیروهای نظامی مارین به منظور حمله در محل حاضر می‌شوند.

صفحات دیگر