ویکی هری پاتر

بر پایه سیستم حالت روشن حالت تاریک

چوبدستی هری پاتر

اشتراک‌گذاری

چوبدستی هری پاتر

Harry Potter's wand

چوبدستی هری پاتر - هری پاتر

سازنده

گاریک اولیواندر

سال ساخت

پیش از ۱۹۹۱

ارباب

مالک

هری پاتر
روح تام ریدل (مختصر)
بارتی کراچ جونیور (مختصر)

چوب

خاص

هسته

طول

۱۱ اینچ

خصوصیات

زیبا و منعطف

چوبدستی هری پاتر یک چوب ۱۱ اینچی از جنس خاس و با هسته‌ی پر ققنوس است. گاریک اولیواندر این چوبدستی را ترکیبی غیرعادی از هسته و چوب توصیف کرده است. پر هسته‌ی آن متعلق به ققنوس آلبوس دامبلدور یعنی فاکس است.

بنابر گفته‌ی گاریک اولیواندر، هسته‌ی چوبدستی تام ریدل نیز از فاکس گرفته شده است و از این رو این دو چوب «برادر» هم هستند. چوبدستی هری «زیبا و انعطاف‌پذیر» توصیف شده است.

چوبدستی هری در سال ۱۹۹۷ شکسته شد، اما پس از نبرد هاگوارتز در سال ۱۹۹۸ تعمیر شد. معمولا تعمیر یک چوبدستی غیرممکن است، اما این اتفاق با استفاده از چوبدستی الدر دست یافتنی شد. می‌توان فرض کرد که هری پس از آن همچنان از چوبدستی خود استفاده کرده است، زیرا او به شدت به آن علاقه داشت.

شرح

خاس یکی از کمیاب‌ترین انواع چوب است. که به طور سنتی محافظی برای افرادی است که عصبانی و تندخو هستند. در عين حال، چوبدستی خاس اغلب افراید را انتخاب می‌کند كه در جستجوی خطرند و اغلب معنوی هستند.

چوبدستی هری برای او مناسب بود و از بسیاری جهات کاملا با او مطابقت داشت. هری خلق و خوی بدنامی داشت که گاهی او را برای دوستانش ترسناک می‌کرد. همچنین او فردی تکانشی است و تصمیمات زیادی می‌گرفت. زمانی که او، رون و هرماینی به دنبال هورکراکس‌های ولدمورت رفتند، هری با یک جستجوی معنوی و خطرناک روبرو شد. این جست و جو محدودیت‌های او را محک زد و ایمان او را به خودش و اطرافیانش را متزلزل کرد، اما در عین حال او را به فردی قوی‌تر تبدیل کرد.

خاص یکی از آن چوب‌هایی است که بسته به هسته‌ی چوبدستی می‌تواند از نظر عملکرد بسیار متفاوت باشد و ترکیب کردن آن با پر ققنوس بسیار دشوار است. این دو ماده به طرز عجیبی با هم در تضاد هستند، با این حال در صورتی چنین جفتی بتوانند مطابقتی ایده آل پیدا کنند، هیچ چیز و هیچ کس نمی‌تواند مانع آن شود.

صفحات دیگر