ویکی هری پاتر

بر پایه سیستم حالت روشن حالت تاریک

قانون سوم گلپالوت

اشتراک‌گذاری

قانون سوم گلپالوت (Golpalott's Third Law) قانونی برای ساخت پادزهر است که ظاهرا اشاره می‌کند که ایجاد یک پادزهر به سادگی مخلوط کردن چندین سم با یکدیگر نیست بلکه همانطور که پروفسور هوراس اسلاگ‌هورن توضیح داده است، سازنده‌ی معجون باید یک ماده واحد را پیدا کند تا با اضافه کردن آن، کل سم مخلوط شده را خنثی کند. کتاب «معجون‌سازی پیشرفته» حاوی این قانون است اما توضیحی در مورد آن نداده است. این احتمال وجود دارد که این قانون فقط برای برخی از سموم درست باشد، همانطور که پروفسور اسلاگ‌هورن یک بار از شاگردان کلاس خود خواست تا اعتبار این قانون را بسنجند.

ایجاد پادزهر

این قانون پروتکل ساخت پادزهر را برای تمام سموم دیکته کرد. ایجاد پادزهر بر اساس این قانون ممکن است بسیار دشوار باشد. در کلاس معجون‌ها پروفسور اسلاگ‌هورن از شاگردان خواست تا پادزهرهایی را طبق قانون سوم گلپالوت بسازند که هرماینی گرنجر قادر شد تا یک پادزهر نیمه تمام را بسازد که شامل پنجاه و دو ماده بود که یکی از آنها تکه‌ای از موهای خودش بود.

کار کلاسی

در هاگوارتز، دانش‌آموزان سال ششم در سطح N.E.W.T از کلاس معجون‌ها تولید پادزهر با استفاده از این قانون را فرا می‌گیرند. در سال تحصیلی ۱۹۹۶-۱۹۹۷ هرماینی گرنجر «این قانون را با سرعت بالا بازگو کرد» در حالی که کل کلاس در ساختن پادزهر برای بخش عملی مشکل داشتند.

صفحات دیگر