ویکی هری پاتر

بر پایه سیستم حالت روشن حالت تاریک

طلسم تبعید بوگارت

اشتراک‌گذاری

طلسم تبعید بوگارت

Boggart-Banishing Spell

طلسم تبعید بوگارت - هری پاتر

ورد

ریدیکلیس (Riddikulus)

حرکت دست

U

نور

هیچ

اثر

تبدیل کردن یک بوگارت به چیزی سرگرم‌کننده

طلسم تبعید بوگارت (Boggart-Banishing Spell) افسونی است که به منظور شکست دادن یک بوگارت به کار می‌رود. این افسون باعث می‌شود تا بوگارت شکلی طنزآمیز به خود بگیرد و در نتیجه توانایی بوگارت در وحشت بودن از بین می‌رود.

بوگارت‌ها با خنده شکست می‌خورند، بنابراین مجبور کردن آن‌ها برای تبدیل شدن به شکلی سرگرم‌کننده اولین قدم در شکست دادن‌شان است. با این حال، از آنجایی که بوگارت‌ها فناپذیر هستند، این طلسم مثل افسون پاترونوس واقعا آن‌ها را نابود نمی‌کند، بلکه صرفا آن‌ها را «تبعید» می‌کند - به این معنی که بوگارت شکست‌خورده ناپدید می‌شود و احتمالا در جای دیگری دوباره آشکار می‌شود.

اجرا کردن

یک طلسم ساده که به نیروی ذهن نیاز دارد و اجراکننده ابتدا باید به چیزی که بیشتر از همه از آن می‌ترسد تصدیق کند (به احتمال زیاد این چیزی است که بوگارت شکل آن در خواهد آمد) و سپس با ورد این افسون آن را به چیزی سرگرم‌کننده تبدیل کند.

مشکلی که وجود دارد این است که بوگارت در لحظه مواجهه‌ی مستقیم، به بدترین ترس فرد تبدیل می‌شود که این موضوع باعث می‌شود تا فرد قبل از استفاده از این افسون معمولا تمرکز خود را از دست بدهد و این طلسم بی‌فایده شود. به این ترتیب، همیشه توصیه می‌شود که در هنگام تمرین کردن این طلسم ابتدا یک قدم به جلو برداشته شود.

صفحات دیگر