ویکی هری پاتر

بر پایه سیستم حالت روشن حالت تاریک

حلقه ماروولو گانت

اشتراک‌گذاری

حلقه ماروولو گانت

Marvolo Gaunt's Ring

حلقه ماروولو گانت - هری پاتر

سازنده

مرگ یا کادموس
پورل

سال ساخت

اوایل قرون وسطی (احتمالا)

کارکرد

حلقه
متحد کردن یادگاران مرگ

قربانی هوروکراکس

تام ریدل ارشد

مالکان

خاندان پورل
خاندان گانت
ماروولو گانت
مورفین گانت

حلقه ماروولو گانت (Marvolo Gaunt's Ring) میراث خاندان گانت، از نوادگان سالازار اسلیترین و کادموس پورل بود. این یک حلقه طلایی با سنگ سیاه بود که روی آن حکاکی شده بود. این حلقه از خانواده پورل (و نه خانواده اسلیترین) به دودمان گانت رسیده است.

این حلقه در میان مردان گانت نسل به نسل انتقال یافته است تا اینکه توسط تام ریدل از مورفین گانت ربوده شد. همچنین او برای مورفین در قتل خانواده ریدل پاپوش درست کرد.

سنگ این حلقه برای گانت یا ریدل ناشناخته است. در واقع این سنگ یک سازه افسانه‌ای بود که به عنوان سنگ رستاخیز شناخته می‌شد، و دارای نماد یادگاران مرگ بود.

زمانی که این حلقه در هاگوارتز بود، تام آشکارا آن را به دست می‌کرد. او بعدا حلقه را به دومین هورکراکس خود تبدیل کرد و آن را نفرین کرد. تام به طور فوری حلقه را مسحور نکرد، چرا که وقتی از هوراس اسلاگهورن در مورد هورکراکس می‌پرسید، این حلقه در دستش دیده شد.

در سال ۱۹۹۶، آلبوس دامبلدور حلقه را بازیابی کرد و در نهایت با شمشیر گودریک گریفیندور آن را از بین برد. با وجود از بین بردن حلقه، سنگ آن سالم ماند و در داخل گلدن اسنیچ قرار گرفت.

قدرت‌ها

تام ریدل برای محافظت از هورکراکس خود، این حلقه را زیر یک نفرین بسیار قدرتمند قرار داد، به طوری که آلبوس دامبلدور اشاره کرده است که اگر مهارت خارق‌العاده‌اش را نداشت ممکن بود لحظاتی پس از نفرین بمیرد. سوروس اسنیپ وقتی متوجه شد که دامبلدور در هنگام شکستن حلقه با احتیاط عمل نکرده است، بسیار عصبانی بود. با این حال آلبوس دامبلدور و سوروس اسنیپ تنها توانستند تأثیرات این نفرین را برای تقریبا یک سال به تاخیر بیندازند.

یک عارضه جانبی آن این بود که دست دامبلدور به شدت تغییر شکل داد و ظاهری مرده پیدا کرد. سنگی که روی این حلقه وجود داشت، سنگ رستاخیز، یکی از یادگاران مرگ بود.

صفحات دیگر