ویکی هری پاتر

بر پایه سیستم حالت روشن حالت تاریک

افسون روشنایی چوبدستی

اشتراک‌گذاری

افسون چوبدستی روشنایی

Wand Lighting Charm

افسون روشنایی چوبدستی - هری پاتر

ورد

لوموس (Lumos)

نور

سفید

اثر

درخشان کردن نوک چوبدستی

خالق

لوینا مونکستانلی

افسون چوبدستی روشنایی (Wand Lighting Charm) طلسمی است که نوک چوبدستی را روشن می‌کند و به اجراکننده اجازه می‌دهد تا در تاریکی ببیند. متقابل-افسون این طلسم افسون فرو نشاندن چوبدستی (با ورد نوکس) است که برای خاموش کردن نور چوبدستی استفاده می‌شود. از این افسون می‌توان برای آشکار کردن چیزهای پنهان جادویی استفاده کرد.

اثرات

یکی از ساده‌ترین و در عین حال کاربردی‌ترین استفاده از این افسون، ایجاد نور در نوک چوبدستی به منظور دیدن در تاریکی بود. این نور نسبتا گرم است و در صورت بی‌دقتی می‌تواند اشیاء قابل اشتعال از جمله چوبدستی را به آتش بکشد.

نور چوبدستی همچنین قادر به دفع ارواح و سایر دشمنان طیفی مانند گایترش‌ها (Gytrashes) است که از آن‌ها فرار می‌کنند. علاوه بر این، افسون روشنایی چوبدستی می‌تواند معماری‌های پنهان جادویی مانند درها را روشن و آشکار کند.

در حالی اجراکننده باید یک چوبدستی داشته باشد تا بتواند این افسون را اجرا کند، اما در واقع مجبور نیست برای روشن کردنش آن را در دست بگیرد.

هنگامی که این افسون در غار استفاده شود، دامنه‌ی روشنایی کمتر از حد انتظار دارد، زیرا تاریکی درون غار متراکم‌تر از حد معمول به نظر می‌رسد.

سه نوع شناخته‌شده از این افسون وجود دارد که شامل لوموس سولم، سوموس دوئو، و لوموس ماکسیما می‌شود.

صفحات دیگر