ویکی هری پاتر

بر پایه سیستم حالت روشن حالت تاریک

آینه دو-طرفه

اشتراک‌گذاری

آینه دو-طرفه

Two-way mirror

آینه دو-طرفه - هری پاتر

کارکرد

برقرای ارتباط در میان دو مکان مختلف

آینه دو-طرفه (Two-way mirror) یک جفت آینه بود که به طور جادویی به هم متصل شده بودند. این آینه به افراد اجازه می‌داد تا در مکان‌های مختلف با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

تاریخچه

جیمز پاتر و سیریوس بلک در طول سال‌های تحصیلشان از یک جفت آینه دو-طرفه استفاده می‌کردند تا زمانی که در بازداشتگاه‌های جداگانه بودند بتوانند با یکدیگر صحبت کنند. سیریوس بعدا در سال ۱۹۹۶ این آینه جیمز را به هری داد. پس از مرگ سیریوس، آینه‌ی او در اختیار موندانگوس فلچر قرار گرفت و او آن را به ابرفورث دامبلدور فروخت.

هری در سال ۱۹۹۶ آینه خود را شکست، زیرا متوجه شد که نمی‌تواند با روح سیریوس تماس بگیرد، چون سیریوس هنگام مرگش آینه خود را همراه خود نداشت.در سال ۱۹۹۷ قبل از اینکه هری خانه دورسلی‌ها را ترک کند، انگشت حلقه‌ی دست راست خود با تکه‌ای از این آینه برید. علیرغم بی‌فایده بودن ظاهری این تکه، اما هری آن را در طی جست‌وجوی هورکراکس‌های ولدمورت با خود نگه داشت.

در اختیار داشتن یکی از آینه‌های دو-طرفه توسط ابرفورث کمک بزرگی به هری و همراهانش در سال ۱۹۹۸ کرد. هرماینی پس از ربوده شدن توسط اسنچرها و برده شدن نزد مالفوی مانور، توسط بلاتریکس لسترنج شکنجه شد، کسی که می‌خواست چگونه شمشیر گودریک گریفیندور در اختیار آن‌ها قرار گرفته است. هری در مقطعی در تکه آینه درخششی از یک چشم آبی روشن را دید و فکر کرد که آن مال دامبلدور است. او درخواست کمک کرد و ابرفورث موفق شد دابی را برای نجات آن‌ها بفرستد. هری بعدها متوجه شد که این چشم ابرفورث بوده است.

صفحات دیگر