بر پایه سیستم حالت روشن حالت تاریک

آژانس امور بین‌الملل

اشتراک‌گذاری

آژانس امور بین‌الملل

International Affairs Agency

آژانس امور بین‌الملل - GTA

نوع

آژانس اطلاعات دولتی

موقعیت

مرکز فرماندهی IAA
تاسیسات زیرزمینی ایستگاه ماهواره‌ای

نمایش در

Grand Theft Auto IV
Grand Theft Auto V
Grand Theft Auto Online

آژانس امور بین‌الملل (International Affairs Agency) به اختصار IAA یک آژانس اطلاعاتی در Grand Theft Auto IV و Grand Theft Auto V است.

ظاهرا این آژانس براساس آژانس اطلاعات مرکزی و آژانس امنیت ملی بنا شده است.

تاریخچه

در سال ۲۰۱۳، با آرام شدن فعالیت‌های تروریستی، IAA بودجه خود را از دست داد. این امر باعث شد تا IAA و FIB درگیر یک نبرد اداری شوند بر سر این که کدام سازمان بودجه بیشتری از دولت دریافت کند. در این سال IAA یک تروریست به نام  فردیناند کریموف را ربود و مرگ او را جعل کرد تا «او را از پرونده حذف کند». سپس IAA او را برای شکنجه و بازجویی به مقر خود منتقل کرد. در مقطعی استیو هینز، عامل FIB به مایکل د سانتا ماموریت داد تا کریموف را برباید و او نیز این کار را با کمک ترور فیلیپس و فرانکلین کلینتون انجام داد.

مدتی بعد، طبق گفته استیو هینز، این IAA به یک شرکت پژوهشی ماموریت داد تا یک نوروتوکسین قوی بسازد. پس از پایان کار، IAA همان نوروتوکسین را در یک کلانشهر بزرگ آزاد کرد و آن را به عنوان یک حمله تروریستی نمایش داد به این امید که بودجه خود را افزایش دهد. این طرح توسط استیو هینز و دیو نورتون همراه با مایکل د سانتا با یک نفوذ خنثی شد.

بعدها، IAA موفق شد مایکل، دیو و استیو را در حالی که در مرکز کورتز با یکدیگر روبرو شده بودند، ردگیری کند. تیم IAA با هدایت مامور مخفی خود توانست این سه نفر را گرفتار کند تا جایی که عوامل FIB و مری‌ودر برای کل گروه کمین کردند. این رویداد منجر به یک آتش‌سوزی عظیم شد و عوامل IAA کشته شدند.

کارمندان و وابستگان

کارمندان

  • کارن دنیلز
  • مامور ۱۴
  • فینیشیا راکمن

وابستگان

  • نیکو بل
  • لیتل جیکوب
  • لوسیندا جیکوب
  • اکلس تورنتون (احتمالی)
صفحات دیگر