بر پایه سیستم حالت روشن حالت تاریک

بیگ اسموک

اشتراک‌گذاری

بیگ اسموک

Big Smoke

بیگ اسموک - GTA

نام کامل

ملوین هریس

نام مستعار

بیگ اسموک
اسموک
ال گراندو اسموکیو

ملیت

آمریکایی

تاریخ مرگ

۱۹۹۲

خانه

لس سانتوس

وابسته به

گروو استریت فمیلیز (قبلا)
بیگ بر (قبلا)
کارل جانسون(قبلا)
سوییت جانسون (قبلا)
فرانک تنپنی
کرش
اوجی لوک
سندیکای لوکو
سن فیرو ریفا
مافیای روسی
لس سانتوس واگوس
رایدر
بالاس

پیشه

دلال مواد مخدر

جنسیت

مذکر

صداگذار

کلیفتون پاول

ملوین هریس ملقب به بیگ اسموک (Big Smoke) شخصیت محوری و آنتاگونیست ثانویه Grand Theft Auto: San Andreas است.

پیش‌زمینه

بیگ اسموک در لس سانتوس متولد شد، و احتمالا به دلیل رابطه نزدیکش با سوییت و کارل جانسون بعدا به باند خیابان گروو پیوست. او به عضوی بالا-رتبه در این باند و به دست راست سوییت تبدیل شد. پس از آن که کارل در سال ۱۹۸۷ پس از مرگ برادرش از باند خارج شد، اسموک و سوییت روابط نزدیکتری پیدا کردند.

بیگ اسموک مدتی پس از رفتن کارل اقدام به خریدی خانه‌ای در آیدلوود کرد و به آنجا نقل مکان کرد. با این حال، خانواده خیابان گروو به مرور نفوذ خود بر شهر را از دست داد و باند بالاس که کنترل آیدلوود را در اختیار داشت از فروش مواد مخدر به عنوان سوختی برای افزایش نفوذ خود استفاده کرد. بیگ اسموک سعی کرد تا سوییت را متقاعد كند تا باند آن‌ها فروش مواد مخدر قوی‌تری را شروع کنند، با این حال سوییت موافق این کار نبود زیرا معتقد بود كه ترک كوكائین تاثیر مخربی بر خریداران آن‌ها دارد.

در مقطعی، بیگ اسموک اتحادی پنهانی را بالاس انجام داد و همکاری با آن‌ها را شروع کرد. سپس اسموک با لس سانتوس واگوس و مافیای روسی نیز همکاری کرد، گروه‌هایی که امیدوار بودند جای خود را در لس سانتوس باز کنند. آن‌ها همچنین با سندیکای لوکو نیز متحد شدند و شروع به تولید ماده‌های مخدر مختلفی در سن فیرو کردند. با این حال بیگ اسموک نمی‌دانست که یک مامور مخفی دولتی عملیات آن‌ها را زیر نظر دارد.

 
 

 

 

صفحات دیگر